...rzeczywiście to bardzo mocna umiejka.
Grając IJN i mając na początku drugiej tury dwie aktywacje mniej otrzymałem aż pięć żetonów pasowania.
Co tu kryć, na początku tury wykonywałem bezpieczne akcje (Emma, Paolo), a później... wypasowałem Aśkę aż wstyd mi było.
Potem wykonałem dwie szarże czarodziejkami z księżyca, szarża Basana i było srogo.
Taka sytuacja zdarzyła nam się dwie gry pod rząd.
Same w sobie pasy to ciekawe rozwiązanie i podoba mi się, ale z Fumiko.... Miałem wrażenie zachwiania balansu gry tak samo jak wówczas gdy zobaczyłem dwa wielkie Cthulaki na stole.
Co więcej, Fumiko nawet na piechotę ma 2-3 rzuty na reaktywację (zależnie czy musi podejść), co czasami też pomaga, ale to inny temat.
Wątek daję na forum nie na FB, bo mam wrażenie, że w przyszłości jeszcze będzie o tym dyskusja.
Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
Ciekawe jest to że na początku mówiłeś że dziewczyna jest mało użyteczna o ile dobrze pamiętam
Za 15 punktów musi coś robić Trzeba będzie to ograć ale trochę się boję że brak możliwości ustawienia jakieś "warty" spowoduje szybkie przycięcie tej pani - unikanie takich historii wprowadziło właśnie możliwość pasowania żeby przeciwnik nas nie outactiwował za bardzo.
No i coś trzeba poczytać zasady bo jednak po przemyśleniu sprawy nie widzę możliwości żebyś ty miał 5 aktywacji a ona 0...
Za 15 punktów musi coś robić Trzeba będzie to ograć ale trochę się boję że brak możliwości ustawienia jakieś "warty" spowoduje szybkie przycięcie tej pani - unikanie takich historii wprowadziło właśnie możliwość pasowania żeby przeciwnik nas nie outactiwował za bardzo.
No i coś trzeba poczytać zasady bo jednak po przemyśleniu sprawy nie widzę możliwości żebyś ty miał 5 aktywacji a ona 0...
Dust or Bust!
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
No, podobno tylko krowa nie zmienia zdania.
Ale tak po prawdzie używam jej bez oddziału dowodzenia. To już byłaby za droga fanaberia.
A przez pierwsze trzy tury ma dwie, nawet czasami trzy akcje reaktywacji + żetony pasów.
Kwestię ilości aktywacji na finiszu tury wyjaśniliśmy sobie na pw.
Ale tak po prawdzie używam jej bez oddziału dowodzenia. To już byłaby za droga fanaberia.
A przez pierwsze trzy tury ma dwie, nawet czasami trzy akcje reaktywacji + żetony pasów.
Kwestię ilości aktywacji na finiszu tury wyjaśniliśmy sobie na pw.
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
No to jest ogólnie mocne kombo. Ale musi takie być jak ona sama kosztuje 15 punktów. Wygląda to strasznie ale wymaga ogrania. Bo za 15 punktów można wsadzić 2-3 oddziały piechoty które nadrobią te 3 pas tokeny
Dust or Bust!
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
czegoś tu nie kumam, IJN General jak lata solo to ma zasięg czarowania 2 pola wiec musi się trzymać blisko piechoty lub pojazdów które chce reaktywować co zazwyczaj zmusza panią generał do biegu i zostaje jej 1 kosteczka na reaktywacje bez przerzutu (raczej liczenie na cufal niż taktyka generała).
W dodatku te 3 dodatkowe pasy sprawdzają się po prawdzie tylko w 1 turze, żeby zmusić przeciwnika do wystawienia większej ilości wojska, żeby IJN mogły do czegoś postrzelać.
od 2 tury, to juz loteria z tym kto zaczyna 1 aktywacje.
A to już nie jest takie fajne żeby trzymać passy, w dodatku wszystkie ninja najbardziej bolą ostrzały artyleryjskie.
Sprawa jest po mojemu dość prosta, ze jak nie mam inicjatywy to trzymam się po za zasięgiem Kadetek i gram na reakcję,
ninja do puki nie będą mieć snajperek i assault rifle, to są z racji zasięgu swojego, zmuszone do parcia do przodu pod ostrzałem artylerii,
a wszystko to w sąsiedztwie Pani za 15p która ma zasięg czarowania 2 bez przerzutu.
ja np. ostatnio tak piekielnie załatwiłem zapędy ninja, mając 2 ekipy włochów na at the duble, które podeszły pod ninja , potem 2 reaktywacje i wpadły do nich na imprezkę z pieczonym, i wiadrem pestek.
W dodatku te 3 dodatkowe pasy sprawdzają się po prawdzie tylko w 1 turze, żeby zmusić przeciwnika do wystawienia większej ilości wojska, żeby IJN mogły do czegoś postrzelać.
od 2 tury, to juz loteria z tym kto zaczyna 1 aktywacje.
A to już nie jest takie fajne żeby trzymać passy, w dodatku wszystkie ninja najbardziej bolą ostrzały artyleryjskie.
Sprawa jest po mojemu dość prosta, ze jak nie mam inicjatywy to trzymam się po za zasięgiem Kadetek i gram na reakcję,
ninja do puki nie będą mieć snajperek i assault rifle, to są z racji zasięgu swojego, zmuszone do parcia do przodu pod ostrzałem artylerii,
a wszystko to w sąsiedztwie Pani za 15p która ma zasięg czarowania 2 bez przerzutu.
ja np. ostatnio tak piekielnie załatwiłem zapędy ninja, mając 2 ekipy włochów na at the duble, które podeszły pod ninja , potem 2 reaktywacje i wpadły do nich na imprezkę z pieczonym, i wiadrem pestek.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2020, 13:34 przez przemosan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
No, na pewno trzeba to ograć. Problemem jest raczej to że ty dajesz się wypasować, nie możesz albo nie chcesz związać przeciwnika walką a on ci nagle na koniec rundy robi wjazd na chatę i 2-3 tury ma bez żadnych twoich akcji - wtedy jest przykro.
Przemek ogarnij ten tekst trochę interpunkcyjnie i ortograficznie bo ciężko się przebić przez niego...
Przemek ogarnij ten tekst trochę interpunkcyjnie i ortograficznie bo ciężko się przebić przez niego...
Dust or Bust!
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
Przemek - zdecydowanie nie doceniasz siły pasowania.
Re: Pasowanie po nowemu + Fumiko jest...
Jeszcze nie mialem okazji sie spotkac z Fumiko ale imho to troche kwestia ograniczenia spamu w rozpisce.
Jesli wiemy ze IJN moze dostac 3 passy z czapy to starajmy sie nie dawac im ani jednego passa wiecej, a wrecz przeciwnie, zgarnijmy wlasne zeby wyszlo na zero. Jesli bede mial mniej jednostek niz IJN to dostane np 2 passy i wtedy ich dodatkowe 3 na staną sie de facto jednym bo moj pass skontruje ich. Te dramatycznie 5 czy wiecej passow beda mieli tylko spotykając wielounitowe armie.
Moze dzieki temu do gry wroca drozsze unity i skończy sie granie na armiach 15+ aktywacji ktorymi ludzie nie zdążają zagrac nawet 3 rund na turniejach.
Jesli wiemy ze IJN moze dostac 3 passy z czapy to starajmy sie nie dawac im ani jednego passa wiecej, a wrecz przeciwnie, zgarnijmy wlasne zeby wyszlo na zero. Jesli bede mial mniej jednostek niz IJN to dostane np 2 passy i wtedy ich dodatkowe 3 na staną sie de facto jednym bo moj pass skontruje ich. Te dramatycznie 5 czy wiecej passow beda mieli tylko spotykając wielounitowe armie.
Moze dzieki temu do gry wroca drozsze unity i skończy sie granie na armiach 15+ aktywacji ktorymi ludzie nie zdążają zagrac nawet 3 rund na turniejach.
Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość