Prosiliście o turniej więc oto i ON!

Lokacja:Klub gier bitewnych "Dragon"
Aleja Krakowska 110/114 (Instytut Lotnictwa), Warszawa
Termin: 17 luty 2018
Koszt uczestnictwa w turnieju 15 PLN. Poza Emmą do zdobycia będzie mech najemniczy i mała niespodzianka dla trzeciego gracza. Ponadto wśród wszystkich uczestników rozlosujemy duży box Falke/Moskito

Zasady ogólne:
Gracz który wygrał "rozstawianie elementów osłony" przed wyłożeniem pierwszego takiego elementu na planszę decyduje z której strefy rozstawienia chce wchodzić na planszę.
Wszystkie bitwy trwają półtorej godziny lub 8 rund. Jeśli nikt nie wygra przez realizację celu. Wygrać scenariusz można realizując cel na koniec 3 lub dowolnej kolejnej rundy.
Jednostki naziemne przeciwnika w zasięgu 1 negują zajęcie punktu.
W obu scenariuszach używamy 4 skrzynek i 2 przeszkód przeciwpancernych które gracze mogą rozmieszczać dowolnie na planszy. Wyjątkiem od zasad można rozmieszczać skrzynie w budynkach (nie dają one jednak żadnych dodatkowych osłon jednostkom w budynku i na skrzyni) - ma to zastosowanie w drugim scenariuszu.
Gracz powinien mieć przygotowaną jedną rozpiskę turniejową na 75 punktów. 57 punktów frakcji wymagane w celu otrzymania 7 punktowego bonusu frakcyjnego.
Bonus dla w pełni pomalowanych armii:
Gracze którzy wystawią w pełni pomalowane armie otrzymają bonus. Użycie takiej armii w turnieju da im dwa razy większą szansę na wylosowanie nagrody w końcowej loterii oraz 10% rabat na kolejne zakupy w Warfactory.
Na koniec posta wkleiłem obowiązujące na turnieju zasady dodatkowe i tłumaczenie najważniejszych z FAQ. W ramach testów przed mistrzostwami EU lekkie baty dostał pluton zrzutowy KV-47.
Scenariusz 1 - Rozbicie tyłów.
W tym scenariuszu należy na koniec rundy 3 lub kolejnej zająć punkt na tyłach przeciwnika (punkt "na ukos" od waszej strefy rozstawienia).

Scenariusz 2 - Walka o osłonę.
Gracze mogą rozstawiać elementy osłon TYLKO na macie na której rozstawia się ich przeciwnik. W celu odniesienia zwycięstwa w tym scenariuszu należy zająć 4 lub więcej elementów osłon (skrzyń bądź przeszkód przeciwpancernych).

- Jednostki Superhuman nie mogą być używane w armiach turniejowych.
- Herosa blokowego Erwin Rommel można używać tak jakby był bohaterem frakcji NDAK.
- Frakcja Brytyjskich Komandosów może być używana tak samo jakby składała się z jednostek alianckich (heros Action Jackson i 2 jednostki komandosów fazerowych).
- Z wnętrza pojazdów nie można prowadzić ognia bronią typu flame/flame burst.
- Reactive Attack może zostać wykonany po pierwszej lub drugiej akcji jednostki wroga jeśli ta wykonuje trzy akcje.
- W armii mogą znajdować się maksymalnie dwie jednostki latające transportujące piechotę lub mechy.
- Nie jest dozwolone używanie umiejętności mechanika lub medyka ze środka pojazdu na zewnątrz (wymagane jest opuszczenie pojazdu).
- W armii można posiadać maksymalnie 3 takie same pojazdy.
-Pluton zrzutowy KV-47 pozwala na zrzucenie maksymalnie 3 maszyn (nadal należy spełniać wymagania plutonu dotyczące typów i ilości jednostek).
Wyciąg kluczowych zasad z FAQ:
- W celu użycia radia oficer musi znajdować się w pojeździe bądź być dołączony do oddziału dowodzenia - dołączenie go do oddziału zwykłej piechoty z radiem nie pozwala na używanie akcji oficerskich powyżej zasięgu 2. Herosi-oficerowie klasy 3 i 4 posiadają radio wbudowane w pancerz.
- Pole ostrzeliwane z artylerii musi posiadać kropkę. LOS z punktu ostrzału decyduje o posiadaniu osłony przez cele.
- Możliwość prowadzenia ognia z pojazdu latającego przez pasażerów uzależniona jest od rodzaju uniku jaki obecnie on stosuje. W przypadku dużych turbulencji w wyniku uników na znakach frakcyjnych i tarczach nie jest dozwolone prowadzenie ognia ze środka helikoptera.
-Jeśli broń obszarowa trafia pole z herosem i pojazdem należy wybrać czy atakujemy herosa czy pojazd.
- Jeśli pojazd posiadał trafienie krytyczne "on fire" jego wrak będzie zadawał piechocie obrażenia jak miotacz płomieni przy poruszaniu się przez/na/z niego.
- W jednej akcji ataku można przyznać tylko jedno obrażenie krytyczne.
- Umiejętność "Taktyka Obronna" daje jednostce "Odporność Na Obrażenia" nawet w momencie gdy trafiana jest bronią ignorującą osłonę.
- Komisarz Poon traktowany jest jako bohater -w związku z tym nie może być przyłączony do oddziału z innymi bohaterami.