Rally

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 26
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Rally

Postautor: MirAss » 04 maja 2019, 10:20

Mam pytania o akcję oficerską Rally.
1. Za cel akcji wybieram albo wszystkie jednostki w zasięgu wzroku oficera i w odległości do 2 albo przez radio tylko jedną jednostkę?
2. Wybrany oddział jest Suppressed i Stunned. Rzucam 2 kostki. Przy 1 sukcesie mogę zamienić Suppressed na Under Fire albo usunąć Stunned? Przy 2 sukcesach usuwam wszystkie żetony (jak mówią zasady), czy tylko dwa z trzech (licząc Suppressed jako 2)?
3. Czy Rally zawołane z pojazdu dowodzenia jest przerzucane?
4. Jak wyznaczyć linię wzroku, gdy oddział dowodzenia siedzi w dużym pojeździe (zajmującym 2 pola)? Wystarczy widoczność z dowolnego pola pojazdu?

Przy okazji jeszcze podpytam:
5. Stunned od Tesli wchodzi od trafienia, czy obrażenia?
6. Ninja mają Scout, Camouflage i Smoke. W pierwszej turze marsz + camo + smoke to byłyby już 4 akcje, czyli za dużo?
7. Jeśli dobrze pamiętam moździerz nie może strzelać z budynku i do budynku. Ale strzelając przed budynek atak/dym wchodzi do środka budynku przez drzwi/okna?
8. Czy stojąc przy krawędzi mapy mogę rzucić na siebie dym, tak że wyjdzie poza planszę, obejmując tylko 2 pola?
9. Oddział ma ruch 2/4. Idę 2 razy po skosie i do przodu wykorzystując kolejno 1-3-4 punkty ruchu. Na którym polu rozpatrzeć reakcję (powinna być po ruchu na 2)?
Z góry dziękuję za rozwianie moich wątpliwości :)
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 474
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Rally

Postautor: JaQbek » 04 maja 2019, 10:48

1. Tak.
2. Przy jednym sukcesie zmieniasz Supressed na Under Fire, lub Under Fire na Brak. Stunned jest usuwany tylko gdy są 2 sukcesy.
I jeśli są 2 sukcesy to tak jak podręcznik - wszystko usuwamy.
3. Tak, gdyż jest zdolnością z sekcji Command Actions, a te właśnie dostają bonus z pojazdu dowodzenia.
4. Tak. Należy tylko pamiętać, że oddziały w pojazdach mają Arc of Fire na boki.

5. Obrażenia.
6. Tak, to byłyby 4 akcje. Marsz(2) + camo(1) + dym(1)
7. Jeśli od wyznaczonego miejsca upadku pocisku jesteś w stanie wyznaczyć linię wzroku to każdego z tych pól to tak.
8. Nie wiem, nie spotkałem się z czymś takim jak wyjście poza planszę.
9. To do generała :P
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1149
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Rally

Postautor: Marek L. » 04 maja 2019, 10:55

1. Tak
2. Tak, przy dwóch sukcesach schodzi wszystko niezależnie od kombinacji.
3. Tak, przerzucasz wszystkie akcje dowódcze będąc w takim pojeździe.
4. To tricky, gdybym to był turniej pewnie powiedziałbym że na tej samej zasadzie co broń takiego pojazdu czyli z przedniego pola.

5.Masz jasno napisane w Tesla Weapons że musisz zadać obrażenia.
6.Za dużo, max 3 akcje.
7.Tak, tylko jednostka w środku broni się na osłonie więc to mało efektywne.
8.Tak, tylko po co ? :D
9.Reakcja jest po zakończeniu ruchu czyli w tym wypadku na polu 2-3.
Dust or Bust!

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 26
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Rally

Postautor: MirAss » 04 maja 2019, 11:51

Dzięki za szybką odpowiedź. Pytanie do tesli powstało po Erracie, gdzie napisali, że przy TRAFIENIU teslą podczas reakcji stunned wchodzi na końcu aktywacji, ale cieszy mnie, że jednak obrażenie. Najważniejsze wątpliwości rozwiane, można w spokoju weekendować ;)
I have a million ideas. They all point to certain death.

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 410
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Rally

Postautor: balint » 04 maja 2019, 13:56

Ja Wam powiem, że to wywraca nieco grę, bo to chyba najczęściej zapominana reguła... razem z czołgami zatrzymującymi się na drzewach ;)

EXTRA ACTIONS
Unless a Skill specifies otherwise, a Unit can never execute more than three Actions
during an Activation. This includes Free Actions, Actions granted by Aces’ Skills,
etc.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1149
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Rally

Postautor: Marek L. » 04 maja 2019, 15:39

Chyba żartujesz to jest żelazna zasada :lol:
Dust or Bust!


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości