Wieczór dla dwóch. Porady.

Zapytaj innych o radę lub podziel się z innymi twoim przepisem na świetnie wyglądający model!
Zdefiony
Untertoten
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2019, 13:47

Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Zdefiony » 20 lis 2019, 20:46

Panowie, zwracam się prośbą o pomoc.
Mamy taką sytuację że chcielibyśmy w kilka osób zacząć przygodę z DUST.
I teraz rodzi się pytanie co kupić na start żeby dało się zagrać kilka/kilkanaście bitew 2 vs. 2 w różnych wariantach.
Podobały mi się te zestawy BATTLE FOR ZVEROGRAD, jak patrzyłem na YT wydawały się idealne na taki start od zera.
Ale chyba już ich nie ma i nie będzie?
Zostają więc pojedyncze bataliony.
Będę wdzięczny za propozycje, zakładam na początek że gramy sobie 50 vs 50. I później rozbudowa do 100.

A może jednak można jakieś takie Zestawy kupić w jakiejś :) promocji:)
Gdyby ktoś miał zestaw modeli którymi już nie gra zapraszam do kontaktu, chętnie rozważę również opcję zakupu jakiejś małej armii już złożonej, a najlepiej dwóch.
Z góry dziękuję za deszcz pozytywnej energii.

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: balint » 20 lis 2019, 21:39

Starter Zverogradu zdecydowanie jest idealny dla dwóch graczy. Podpowiem, że zwłaszcza niemiecko-rosyjski.
Napisz maila na kontakt@warfactory.pl - Marek na pewno odpisze co i kiedy będzie dostępne.
Nie wiem czy tu jest dostępny
https://erpegie.pl/produkt/dust-battle- ... 7d173b068d
a tu inny
https://grapla.pl/zverograd

Z innych dostępnych już na pewno starterów to polecam: Spentaz, NDAK, IJN (Japonia). Dwa pierwsze umożliwią dalszą budowę silnych armii. A i IJN jest niezłe. Zaraz będzie też starter gwardyjny, chociaż on będzie wymagał ogrania.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Marek L. » 20 lis 2019, 23:39

Zostało dosłownie kilka sztuk D107 i chyba jedna D105 która była zarezerwowana dla kogoś z PL ale się wycofał. Napiszcie maila do mnie na Warfactory i się dogadamy. Przy takim pomyśle Zverograd to najlepsze wyjście a potem dopchnięcie ich starterami jedno-osobowymi albo od razu army boxami
Dust or Bust!

Zdefiony
Untertoten
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2019, 13:47

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Zdefiony » 08 gru 2019, 16:44

Tak sobie pograłem trochę i chciałbym się zapytać czy ktoś używa plutonu w którym dumnie pręży swą radziecką pierś Koshka w swojej Grand'Ma. Ta opcja desantu wydaje się być całkiem kusząca.

I druga kwestia czy jest pecetowa wersja DUST Enlist?

O i jeszcze jedno pytanie.
Czy allianci są w ogóle grani? Tak czytam patrzę i porównuję i wychodzą mi drogo i słabo :((
Będę wdzięczny za odpowiedź.

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: balint » 08 gru 2019, 21:50

Nie ma wersji aplikacji na PC.

Z plutonem Koshki to jest niestety tak, że został przycięty i można zrzucić maks trzy mechy. Faktem jest, że wcześniejszy zrzut choćby i 8 mechów był zbyt mocny.
Czy się tym gra? Tak, ale nie tak masowo jak kiedyś. Tak naprawdę patrzysz przeciwko komu grasz i wówczas podejmujesz decyzje. Jeśli ktoś ma mniej broni ppanc, to czemu by nie. Ale zrzutu pomiędzy NDAK czy Spetnaz to nie wiem czy bym się podjął. Sporym uzupełnieniem są oczywiście helikoptery transportowe i mechy KV47 aero, które mogą zejść po ruchu śmigłowca, co w pewnym stopniu niweluje brak zrzutu.
Ale tak, to nadal dobra i grywalna opcja, która zazwyczaj jest bardzo przykra dla rywali.

Zdefiony
Untertoten
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2019, 13:47

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Zdefiony » 09 gru 2019, 13:22

Dzięki za info. Jak kiedyś mozna było zrzucić 8 takich potworów to musiało być momentami jak w rzeźni. Jak na moje możliwości figurowe to 3 to będzie wyzwanie.
A wracając do mojego pytania o American Boyz?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Marek L. » 09 gru 2019, 17:33

Alianci ogólnie trochę wypadli z mety. Polecani raczej są żołdacy wyposażeni w miotacze ognia albo któraś z frakcji, ewentualnie niedoceniana ciężka piechota. Czyści rangerzy klasy 2 pancerza radzą sobie obecnie słabo niestety.
Dust or Bust!

Zdefiony
Untertoten
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2019, 13:47

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Zdefiony » 15 gru 2019, 23:27

Biedni amerykańscy chłopcy ja rozumiem że można nie lubić Trumpa, ale żeby aż tak?
A tak na poważnie kolejne noobquestions.

Tak z Naszej gry.
1) Co się dzieje jak piechota stoi za dwoma przeszkodami które dają jej cover. Na przykład zapora ppanc i skrzynki amunicyjne w jednej linii pomiędzy celem a strzelcem.
2) Czy mech kroczący kopie w tył? Konkretnie mówię o sytuacji ataku w walce wręcz na tylną strefę mecha.
3) Jak to jest że mało która broń lekka zadaje jakiś damage na pancerz 7, a gość który bierze z ziemi kamień, rurę no co tam mu wpadnie w ręce "broń improwizowaną", tłucze tego pancernego skwara z jednym pewnym atakiem?
4) Wracając do osłon i skrzynek amunicyjnych, kolega stwierdził że skrzynki pełne panzerfaustów to dość ryzykowne miejsce żeby się chować przed nadlatującymi kulami. Tak jakby się zastanowić to może to jakoś wybuchnąć?
5) I jeszcze raz osłony. Mamy taką sytuację Rangersi wylądowali na dachu na kratce przy krawędzi ściany. Budynek ma wysokość 1. Na polu tuż pod ścianą stoi oddział piechoty. Tak patrząc na logikę oba te oddziały mają względem siebie cover który wynika z krawędzi dachu. Przynajmniej tak mi się wydaje, ale wolę się upewnić zanim znowu się pobijemy o to.

I ostatnie najważniejsze, jest gdzieś jakieś źródełko aktualnych i wszystkich kart jednostek? To co jest na stronce mam wrażenie że nie obejmuje wielu nowych rzeczy, a Dust Enlist potrafi przekłamywać o ile dobrze doczytałem. W kilku nowych jednostkach dopatrzyłem się braku zdjęcia karty, i w tym momencie taka się robi w sumie niespodzianka.

Z góry przepraszam jak coś przeoczyłem w FAQ i instrukcji. Starałem się je czytać ze zrozumieniem.
Z góry również dziękuję za odpowiedzi o ile się komuś będzie chciało.

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 504
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontakt:

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Xzanu » 16 gru 2019, 10:22

Ad. 1 - jeśli oddział ostrzeliwany nie stoi na skrzynce z amunicją lub zaporze pczołgowej, to nic się nie dzieje. Strzelec widzi oddział i wali jak do kaczek, a ostrzelany może co najwyżej schować głowę w piasek licząc, że dupy mu nie odstrzelą (Infantry Save na frakcyjnych)

Ad. 2 - kopie dookoła.

Ad. 3 - podchodzi blisko i atakuje odsłonięte wrażliwe części pojazdu (w domyśle pozostaje jakie wrażliwe części ma Awatar Chtulhu, ale to już w Kapitanie Bomba przerabiali ;) )

Ad. 4 - nie może. Skrzynki sa uberpancerne.

Ad. 5 - za bardzo to nie gramy na wchodzenie na budynki, więc w tym wypadku nie bardzo pomogę.

Karty są tutaj, aczkolwiek nie wszystkie niestety. Tym nie mniej świetne źródło.

https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 042657A8A6
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

Zdefiony
Untertoten
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2019, 13:47

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Zdefiony » 09 lut 2020, 23:27

Nowe pytania po kilku kolejnych starciach.
1) Surprise Platoon ze Spetznazu. Wg książki jest napisane że skład to jest grupa dowódcza i do tego 4 oddziały (piechota +/lub mechy w dwóch typach) i teraz pytanie: w książce jest pozycja 5 support optional bez opisu, w apce nie da się wziąć już niczego i dołożyć. Wynika to ze zmiany tego plutonu czy z wadliwości apki? Ja bym chciał sobie dorzucić tam na przykład Spetznaz Anti-Tank Squad, plus jeszcze ze dwa mechy lekkie- mogę czy nie mogę?

2) Przywracanie morale za pomocą oficera akcja RALLY. Wg książki jest tak że można "krzyknąć" na wszystkie jednostki które oficer ma w zasięgu widzenia i w odległości 2 pól od niego. I to jest dla mnie zrozumiałe i jak najbardziej ma sens. Teraz radiokrzyk:
"if Officer has access to a Radio Operator or Radio, they can select an one Unit anywhere in the play area to Rally."I teraz zagwozdka, bo moje obie Panie ekspertki przeczytały mi że znaczy to że :
oficer może wybrać dowolną JEDNĄ jednostkę przy pomocy radia i próbować ją zebrać.
Na turnieju na Śląsku grane było to tak że oficer darł się z radia tak że go było słychać z Katowic na Giewoncie i rekord jaki widziałem to 6 rzutów Rally rozsianych po całej mapie. Pytam bo to dla mnie ważna sprawa pod kątem myślenia o tym czy pojazd dowodzenia ma sens. Jak ktoś to już wyjaśnił proszę tylko o link.

3) Jeszcze w nawiązaniu do pojazdu dowodzenia, czy można z niego leczyć? I biorąc pod uwagę że zabronione jest wysiadanie to działa to tak: po ruchu pojazdu dowodzenia i jego aktywacji nie ma opcji żeby go opuścić w tej turze, ale już żeby dać zastrzyki można po jego ruchu? Chodzi mi o taką sekwencję, podjeżdżam (akcja marszu) pojazdem dowodzenia pod oddział piechoty i kończę aktywację. W następnej aktywacji uruchamiam grupę dowodzenia wewnątrz i chcę zrobić zastrzyki (albo wyleczyć jedną figurkę). Mogę czy nie mogę to zrobić, i czy mogę przerzucić kostki?

I kolejny zgrzyt opis w książce jasno mówi że nie da się zrobić napraw będą pasażerem.
Opis pojazdu dowódczego : Officers, Mechanics and Medics mounted in Command Vehicle can re-roll failed Command Squad Special Actions.
Jakby nie patrzeć wynikałoby że mechanik jednak może naprawiać inny pojazd siedząc w tym pojeździe dowodzenia.

Będę wdzięczny za wyjaśnienia, jak coś pomyliłem przepraszam.


Wróć do „Poradniki i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości