Pytania nooba

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Graber
Untertoten
Posty: 75
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 20 wrz 2019, 00:48

Kolejny zestaw pytań ;)
Z góry dziękuje za wytrwałość :D :lol:

1. Musze się upewnić, umiejka M&F nie daje możliwości oddziałowi na atak mierzony podczas reakcji przy 1 frakcyjnej.

2. W którym momencie rozpatruje reakcje jeżeli przeciwnik z M&F wykonał marsz i atak ? Po ruchu czy po marszu ?

3. Obserwatorzy arty. atakują mierzonym za pomocą Lothara, który musi przeładować. Lothar za pierwszą akcje przeładowuje a za drugą tylko zwykły atak ?

4. Co oznacza zapis w umiejce Camouflage: "The unit starts the game Camouflaged" Po marszu albo ruchu i ataku moge wejść w camo ?

5. Czy B oddział/mech może przejść przez przeciwnika A "na ukos" czy już do takiego ruchu potrzebuje umiejki TrailBlazer ? https://zapodaj.net/c40aacef0da62.jpg.html

6. B strzela do A przez róg/okno budynku czy A otrzymuje covera ? https://zapodaj.net/08cd4913772fa.jpg.html

7. B strzela do C ale przy oknie stoi np. mech A. Czy B widzi C ? https://zapodaj.net/514287bdab28c.jpg.html

8. Na polu A ląduje pocisk artylerii, czy oddział B ma covera za róg budynku ? https://zapodaj.net/b90cebed10002.jpg.html

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 357
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Pytania nooba

Postautor: Gothik » 20 wrz 2019, 13:26

1. Nie daje.
2. Po Marszu.
3. Tak.
4. Oznacza to, że jesli w pierwszej aktywacji nie wykonasz zadnej akcji zdejmującej Camouflage (np. atak), to nie musisz poswiecać dodatkowej akcji na "wejście" w Camo.
5. Zależy, kto idzie i kogo omija. Piechota może zrobić taki ruch, mech omijający mecha - już nie.
6. To głupie, ale tak.
7. Nie.
8. Tak.
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!

Graber
Untertoten
Posty: 75
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 20 wrz 2019, 15:19

2. A ten zapis z Faq&Erreta dotyczy tylko skilla Charge ? A inne umiejki jak M&F, suple, infantry/pilot Ace... wszystko po marszu ?
https://zapodaj.net/591aa57109bd9.png.html
4. Tzn. po marszu też camo schodzi ?
5. A mech omijając wrogi oddział piechoty ?

Jescze jedno pytanko:
9. Przy użyciu Fighting Spirit, eksperta dostaje na ataku zasięgowym i na walce wręcz ?

Dzięki

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania nooba

Postautor: Marek L. » 20 wrz 2019, 21:55

Reakcja jest zawsze po ruchu, czyli jeżeli nie widzimy oddziału po ruchu a dopiero po marszu to nie można reagować :cry:
Marsz zdejmuje camo, jest to klarownie opisane w umiejce ;)
Mechy nie mogą ścinać takich pól bo to dla nich impassible terrain/

Jeśli w podręczniku nie napisano inaczej cały atak otrzymuje eksperta.
Dust or Bust!

Graber
Untertoten
Posty: 75
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 24 wrz 2019, 08:11

1. Czy A widzi B ? Czy A musi podejść do okna.
https://zapodaj.net/6b253a7dc3568.jpg.html
2.Oddział z M&F strzela mierzonym a potem wykonuje ruch. Reakcja następuje po ataku mierzonym czy po ruchu ?

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 357
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Pytania nooba

Postautor: Gothik » 24 wrz 2019, 09:36

1. Widzi.
2. Po ataku.
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!

Graber
Untertoten
Posty: 75
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 24 wrz 2019, 10:47

1. Jesteś pewien na 100% :D ?
A czym to jest spowodowane ? ... tym, że tam są "drzwi" a nie okno ?
... Przecież żaden z tych oddziałów nie stoi na polu z drzwiami, oknami. :roll: :?
A jedyna różnica między drzwiami a oknami jest tak, że drzwiami mogą wjechać do budynku pojazdy. IMO 8-)
Idąc tym tropem nie jestem przekonany :)
https://zapodaj.net/8ae7ca5bbfd65.png.html
https://zapodaj.net/0a53c96e8568b.png.html

2. Co do pkt.2 też mam wątpliwości :D przecież po mierzonym nie ma reakcji. :roll:

Prosze o potwierdzenie Marka L. 8-)
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2019, 11:02 przez Graber, łącznie zmieniany 1 raz.

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 498
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontakt:

Re: Pytania nooba

Postautor: Xzanu » 24 wrz 2019, 11:02

Gothik to jak awatar samego Boga generała. Można, a nawet trzeba mu wierzyć.
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania nooba

Postautor: Marek L. » 24 wrz 2019, 12:22

Graber a FAQ to ty czytałeś :?:
Dust or Bust!

Graber
Untertoten
Posty: 75
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 24 wrz 2019, 14:51

Ależ oczywiście :!:
Obowiązkowa lektura przed każdym pójściem spać :D
Ale nawet weterani zapominają albo źle interpretują zasady. Podczas gry rodzą się pytania i interpretacje zasad, a nie chce pisać na Messengere albo zaśmiecać grupy na FB. Poza tym fajnie jest mieć to w jednym miejscu i wrócić do tego przy następnej bitwie oraz pokazać potwierdzenie swoich racji :D


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość