Skład armii - proporcje jednostek itp.

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Ves
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 106
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:26

Skład armii - proporcje jednostek itp.

Postautor: Ves » 11 kwie 2016, 12:41

Witajcie,

Mam pytanie jak to jest z Waszymi grami jeśli chodzi o kompletowanie armii. Oczywiście są grywalne armie w różnych proporcjach, ale może podzielicie się doświadczeniem na jaki układ szkoda punktów, a jaki to punkty dobrze wydane :)

1. Ciężkie mechy
Lubicie używać - czy raczej jest to szkoda punktów? Jeśli tak to czy jeden duży mech to wystarczająca ilość, czy zdarza Wam się wystawić 2, a może nawet 3?

2. Średnie mechy
Rdzeń armii czy dodatek? Jaka jest optymalna ilość? A jaka ilość jest przesadna (3-4, a może 5+?)

3. Lekkie mechy
Zaspamować tanim sprzętem czy może lepiej odpuścić? Jakie ilości to dobrze, a jakie za dużo?

4. Piechota
50% armii - a może więcej lub mniej? Małe opancerzone jednostki czy 5-osobowe składy ze słabym pancerzem?

5. Bohaterowie
Hot or Not? ;) Ilu? Jakich?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2016, 14:41 przez Ves, łącznie zmieniany 1 raz.
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 206
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Skład armii - proporcje jednsotek itp.

Postautor: Najemnik_001 » 11 kwie 2016, 13:39

1 Ja bardzo lubię Ruskie czołgi (pancerz 6 i 7) i gram nimi praktycznie cały czas. Fakt są drogie ale też i mocne POLECAM :D
No ostanio kupiłem drugi czołg i powiem że 2 na polu bitwy to podwójna zabawa i wkurzenie przeciwnika :D

2 średnich mechów nie mam no chyba że Matrioshkę tak można potraktować no to 1-2 przeciwpancerne są dobrym pomysłem bo często są mobilne (zajmują 1 pole) i mogą mierzyć się nawet z najcięższymi pojazdami. Wotan to chyba jeden z najlepszych.

3 lekki mech to często kosztowo odpowiednik oddziału piechoty w przypadku ruskich spam lekkimi mechami jest jak najbardziej sensowny bo mają tak uniwersalne uzbrojenie że wykonają każdą robotę od piechoty po najcięższe pojazdy (u innych armii podobnie)

4 Alianci i Oś można spokojnie grać ciężką piechotą (Aliancka armia na ciężkiej jest jedną z lepszych ;P) a tak to możesz wymieszać dowolnie ale pamiętaj o przeznaczeniu konkretnych oddziałów (ppanc, wybijanie piechoty, uniwersalne, Close Combat)
jeżeli bierzesz drogie pojazdy to lepiej wziąć tanią piechotę aby nie stracić aktywacji (ja kilka razy grałem na 6, 7 :D i słabo szło ;P)

5 Bohaterowie jak najbardziej :D ja mam tylko pilotów więc nie mam wyboru :P oczywiście nie wszyscy są przydatni ale część na pewno (jak Koshka chyba najlepszy pilot poza panzerprinzem)
Jak piechota to najcięższa :D

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skład armii - proporcje jednsotek itp.

Postautor: Marek L. » 11 kwie 2016, 14:36

1. Praktykowałem Alianckie, z Punisherem w Belgii się udało zająć 3 miejsce więc mają sens. Ale więcej niż jeden w wypadku Aliantów/Osi to wg mnie już przesada - ale też przykra niespodzianka dla przeciwnika!

2. Dzięki uniwersalności średnie mechy to moim zdaniem domena Aliantów. Kilka takich jednostek skutecznie kosi piechotę a dedykowane uzbrojenie ppanz pozwoli zagrozić mechom przeciwnika. Żeby nie było zbyt pięknie pancerz klasy 4 szybko ginie pod nawałą panzerfaustów więc trzeba się pilnować. U Niemców zamiast dwóch średniaków wolałbym takiego Jagdluthera którego można chyba jeszcze zaliczyć do średnich ale o zwiększonej wytrzymałości i uzbrojeniu, podobna historia z Wotanem.

3. Lekki sprzęt to w mojej wizji Dustowej strategii albo szybkie uderzenie na początku (umiejętność zwiadu u Osi) albo uniwersalne wsparcie ogniowe o słabym pancerz za niewielką liczbę punktów (Alianci). Na turnieju w Brukseli widzieliśmy kiedyś armię mocno skoncentrowaną na lekkich mechach (chyba 3 Blackhawki? Michał z nią walczył o ile pamiętam) i raczej grało to tak sobie.

4. Piechota królowa wojny! Mój spam Marines jest znanym problemem w środowisku Warszawskim, jestem wielkim fanem nastawienia armii na oddziały piechurów przy szczątkowym udziale mechów. Moje turniejowe zestawy to zwykle 1-2 pojazdy i MASA piechoty. Uniwersalna, szybka i groźna. Czego chcieć więcej :D Najlepsi pod tym względem są Alianci z wspomnianymi Marines i latającymi ciężkimi Rangerami. Spam Zombie to ciekawa możliwość w przypadku Osi (niektórzy też lubują się w ciężko opancerzonej piechocie klasy 3 ale to nie moja bajka). Jeśli idzie o ZSS to 4 klasa pancerza jest obecnie mało grywalna ale zaraz się to zmieni :D

5. Herosa stawiam się wystawić zawsze, chociażby ze względu na fluff. Dust Studio czuje że pełnią oni trochę za słabą rolę ale niedługo powinno się to zmienić. Ja jestem na tak i polecam mieć chociaż jednego w armii zawsze :)
Dust or Bust!

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 456
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: Skład armii - proporcje jednostek itp.

Postautor: K-man » 11 kwie 2016, 16:39

Ciekawy wątek, skupię się na mojej core'owej armii, czy Axis.

1. Ciężkie mechy
Super bestie - KonigsLuther/Sturm-Konig - nie używam
Naprawdę solidne średniaki
Wotan /Wotan AR to mój podstawy pojazd - drogi, ale diabelnie skuteczny laserowy mech i dosyć wytrzymały 5 pancerz/ 7(8 AR) jednostek życia
Ostatnio testuję JagdLuther, może będzie też na polu walki. Niby podobny do Wotan'a, ale laser ma moc.
Ostatni z wielkich FlammLuther - wytrzymałość Wotan'a, w misjach z budynkami, na krótki dystans postrach piechoty i zasięg flamm'a 2 pola :)
Z reguły chodzi Wotan + lekkie mechy. Ostatnio testuję parki (Wotna+ FlammLuther lub JagdLuther + FlammLuther)

2. Średnie mechy
Używałem jedynie Luther'a - artylerię. Nigsdy nie sięgnałem po Ludwig'a jeszcze (może to błąd) ale dlatego, że korzystam z trójki wymienionej powyżej.

3. Lekkie mechy
Z Wotan'em wyprowadzam co najmniej dwa maluchy (na piechotę Heinrich lub Wrecker, na mechy Red Fury lub Hermann ). W przypadku drugie kombinacji (dwa cieżkie) armię uzupełniam jednym specjalizowanym (na piechotę Heinrich, lub artyleria PPanc Red Fury)

4. Piechota
Zawsze Mix (jeden, dwa oddziały ciężkiej, obowiązkowo The Panzers + piechota lekka typy The Ghost - zasięg/ppanz + conajmniej jedna na krótki dystans (aktualnie najemniczki + bohaterka).

5. Bohaterowie
Tanya, Manfred, PanzerPrinz cóż więcej do szczęścia potrzeba. Angela za 4 punkty jako snajper :). Bohaterowie, jestem za.


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości