Witajcie,
Mam pytanie jak to jest z Waszymi grami jeśli chodzi o kompletowanie armii. Oczywiście są grywalne armie w różnych proporcjach, ale może podzielicie się doświadczeniem na jaki układ szkoda punktów, a jaki to punkty dobrze wydane
1. Ciężkie mechy
Lubicie używać - czy raczej jest to szkoda punktów? Jeśli tak to czy jeden duży mech to wystarczająca ilość, czy zdarza Wam się wystawić 2, a może nawet 3?
2. Średnie mechy
Rdzeń armii czy dodatek? Jaka jest optymalna ilość? A jaka ilość jest przesadna (3-4, a może 5+?)
3. Lekkie mechy
Zaspamować tanim sprzętem czy może lepiej odpuścić? Jakie ilości to dobrze, a jakie za dużo?
4. Piechota
50% armii - a może więcej lub mniej? Małe opancerzone jednostki czy 5-osobowe składy ze słabym pancerzem?
5. Bohaterowie
Hot or Not? Ilu? Jakich?
Skład armii - proporcje jednostek itp.
Skład armii - proporcje jednostek itp.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2016, 14:41 przez Ves, łącznie zmieniany 1 raz.
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu
- Najemnik_001
- Ochotnik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21
Re: Skład armii - proporcje jednsotek itp.
1 Ja bardzo lubię Ruskie czołgi (pancerz 6 i 7) i gram nimi praktycznie cały czas. Fakt są drogie ale też i mocne POLECAM
No ostanio kupiłem drugi czołg i powiem że 2 na polu bitwy to podwójna zabawa i wkurzenie przeciwnika
2 średnich mechów nie mam no chyba że Matrioshkę tak można potraktować no to 1-2 przeciwpancerne są dobrym pomysłem bo często są mobilne (zajmują 1 pole) i mogą mierzyć się nawet z najcięższymi pojazdami. Wotan to chyba jeden z najlepszych.
3 lekki mech to często kosztowo odpowiednik oddziału piechoty w przypadku ruskich spam lekkimi mechami jest jak najbardziej sensowny bo mają tak uniwersalne uzbrojenie że wykonają każdą robotę od piechoty po najcięższe pojazdy (u innych armii podobnie)
4 Alianci i Oś można spokojnie grać ciężką piechotą (Aliancka armia na ciężkiej jest jedną z lepszych ;P) a tak to możesz wymieszać dowolnie ale pamiętaj o przeznaczeniu konkretnych oddziałów (ppanc, wybijanie piechoty, uniwersalne, Close Combat)
jeżeli bierzesz drogie pojazdy to lepiej wziąć tanią piechotę aby nie stracić aktywacji (ja kilka razy grałem na 6, 7 i słabo szło ;P)
5 Bohaterowie jak najbardziej ja mam tylko pilotów więc nie mam wyboru oczywiście nie wszyscy są przydatni ale część na pewno (jak Koshka chyba najlepszy pilot poza panzerprinzem)
No ostanio kupiłem drugi czołg i powiem że 2 na polu bitwy to podwójna zabawa i wkurzenie przeciwnika
2 średnich mechów nie mam no chyba że Matrioshkę tak można potraktować no to 1-2 przeciwpancerne są dobrym pomysłem bo często są mobilne (zajmują 1 pole) i mogą mierzyć się nawet z najcięższymi pojazdami. Wotan to chyba jeden z najlepszych.
3 lekki mech to często kosztowo odpowiednik oddziału piechoty w przypadku ruskich spam lekkimi mechami jest jak najbardziej sensowny bo mają tak uniwersalne uzbrojenie że wykonają każdą robotę od piechoty po najcięższe pojazdy (u innych armii podobnie)
4 Alianci i Oś można spokojnie grać ciężką piechotą (Aliancka armia na ciężkiej jest jedną z lepszych ;P) a tak to możesz wymieszać dowolnie ale pamiętaj o przeznaczeniu konkretnych oddziałów (ppanc, wybijanie piechoty, uniwersalne, Close Combat)
jeżeli bierzesz drogie pojazdy to lepiej wziąć tanią piechotę aby nie stracić aktywacji (ja kilka razy grałem na 6, 7 i słabo szło ;P)
5 Bohaterowie jak najbardziej ja mam tylko pilotów więc nie mam wyboru oczywiście nie wszyscy są przydatni ale część na pewno (jak Koshka chyba najlepszy pilot poza panzerprinzem)
Jak piechota to najcięższa
Re: Skład armii - proporcje jednsotek itp.
1. Praktykowałem Alianckie, z Punisherem w Belgii się udało zająć 3 miejsce więc mają sens. Ale więcej niż jeden w wypadku Aliantów/Osi to wg mnie już przesada - ale też przykra niespodzianka dla przeciwnika!
2. Dzięki uniwersalności średnie mechy to moim zdaniem domena Aliantów. Kilka takich jednostek skutecznie kosi piechotę a dedykowane uzbrojenie ppanz pozwoli zagrozić mechom przeciwnika. Żeby nie było zbyt pięknie pancerz klasy 4 szybko ginie pod nawałą panzerfaustów więc trzeba się pilnować. U Niemców zamiast dwóch średniaków wolałbym takiego Jagdluthera którego można chyba jeszcze zaliczyć do średnich ale o zwiększonej wytrzymałości i uzbrojeniu, podobna historia z Wotanem.
3. Lekki sprzęt to w mojej wizji Dustowej strategii albo szybkie uderzenie na początku (umiejętność zwiadu u Osi) albo uniwersalne wsparcie ogniowe o słabym pancerz za niewielką liczbę punktów (Alianci). Na turnieju w Brukseli widzieliśmy kiedyś armię mocno skoncentrowaną na lekkich mechach (chyba 3 Blackhawki? Michał z nią walczył o ile pamiętam) i raczej grało to tak sobie.
4. Piechota królowa wojny! Mój spam Marines jest znanym problemem w środowisku Warszawskim, jestem wielkim fanem nastawienia armii na oddziały piechurów przy szczątkowym udziale mechów. Moje turniejowe zestawy to zwykle 1-2 pojazdy i MASA piechoty. Uniwersalna, szybka i groźna. Czego chcieć więcej Najlepsi pod tym względem są Alianci z wspomnianymi Marines i latającymi ciężkimi Rangerami. Spam Zombie to ciekawa możliwość w przypadku Osi (niektórzy też lubują się w ciężko opancerzonej piechocie klasy 3 ale to nie moja bajka). Jeśli idzie o ZSS to 4 klasa pancerza jest obecnie mało grywalna ale zaraz się to zmieni
5. Herosa stawiam się wystawić zawsze, chociażby ze względu na fluff. Dust Studio czuje że pełnią oni trochę za słabą rolę ale niedługo powinno się to zmienić. Ja jestem na tak i polecam mieć chociaż jednego w armii zawsze
2. Dzięki uniwersalności średnie mechy to moim zdaniem domena Aliantów. Kilka takich jednostek skutecznie kosi piechotę a dedykowane uzbrojenie ppanz pozwoli zagrozić mechom przeciwnika. Żeby nie było zbyt pięknie pancerz klasy 4 szybko ginie pod nawałą panzerfaustów więc trzeba się pilnować. U Niemców zamiast dwóch średniaków wolałbym takiego Jagdluthera którego można chyba jeszcze zaliczyć do średnich ale o zwiększonej wytrzymałości i uzbrojeniu, podobna historia z Wotanem.
3. Lekki sprzęt to w mojej wizji Dustowej strategii albo szybkie uderzenie na początku (umiejętność zwiadu u Osi) albo uniwersalne wsparcie ogniowe o słabym pancerz za niewielką liczbę punktów (Alianci). Na turnieju w Brukseli widzieliśmy kiedyś armię mocno skoncentrowaną na lekkich mechach (chyba 3 Blackhawki? Michał z nią walczył o ile pamiętam) i raczej grało to tak sobie.
4. Piechota królowa wojny! Mój spam Marines jest znanym problemem w środowisku Warszawskim, jestem wielkim fanem nastawienia armii na oddziały piechurów przy szczątkowym udziale mechów. Moje turniejowe zestawy to zwykle 1-2 pojazdy i MASA piechoty. Uniwersalna, szybka i groźna. Czego chcieć więcej Najlepsi pod tym względem są Alianci z wspomnianymi Marines i latającymi ciężkimi Rangerami. Spam Zombie to ciekawa możliwość w przypadku Osi (niektórzy też lubują się w ciężko opancerzonej piechocie klasy 3 ale to nie moja bajka). Jeśli idzie o ZSS to 4 klasa pancerza jest obecnie mało grywalna ale zaraz się to zmieni
5. Herosa stawiam się wystawić zawsze, chociażby ze względu na fluff. Dust Studio czuje że pełnią oni trochę za słabą rolę ale niedługo powinno się to zmienić. Ja jestem na tak i polecam mieć chociaż jednego w armii zawsze
Dust or Bust!
Re: Skład armii - proporcje jednostek itp.
Ciekawy wątek, skupię się na mojej core'owej armii, czy Axis.
1. Ciężkie mechy
Super bestie - KonigsLuther/Sturm-Konig - nie używam
Naprawdę solidne średniaki
Wotan /Wotan AR to mój podstawy pojazd - drogi, ale diabelnie skuteczny laserowy mech i dosyć wytrzymały 5 pancerz/ 7(8 AR) jednostek życia
Ostatnio testuję JagdLuther, może będzie też na polu walki. Niby podobny do Wotan'a, ale laser ma moc.
Ostatni z wielkich FlammLuther - wytrzymałość Wotan'a, w misjach z budynkami, na krótki dystans postrach piechoty i zasięg flamm'a 2 pola
Z reguły chodzi Wotan + lekkie mechy. Ostatnio testuję parki (Wotna+ FlammLuther lub JagdLuther + FlammLuther)
2. Średnie mechy
Używałem jedynie Luther'a - artylerię. Nigsdy nie sięgnałem po Ludwig'a jeszcze (może to błąd) ale dlatego, że korzystam z trójki wymienionej powyżej.
3. Lekkie mechy
Z Wotan'em wyprowadzam co najmniej dwa maluchy (na piechotę Heinrich lub Wrecker, na mechy Red Fury lub Hermann ). W przypadku drugie kombinacji (dwa cieżkie) armię uzupełniam jednym specjalizowanym (na piechotę Heinrich, lub artyleria PPanc Red Fury)
4. Piechota
Zawsze Mix (jeden, dwa oddziały ciężkiej, obowiązkowo The Panzers + piechota lekka typy The Ghost - zasięg/ppanz + conajmniej jedna na krótki dystans (aktualnie najemniczki + bohaterka).
5. Bohaterowie
Tanya, Manfred, PanzerPrinz cóż więcej do szczęścia potrzeba. Angela za 4 punkty jako snajper . Bohaterowie, jestem za.
1. Ciężkie mechy
Super bestie - KonigsLuther/Sturm-Konig - nie używam
Naprawdę solidne średniaki
Wotan /Wotan AR to mój podstawy pojazd - drogi, ale diabelnie skuteczny laserowy mech i dosyć wytrzymały 5 pancerz/ 7(8 AR) jednostek życia
Ostatnio testuję JagdLuther, może będzie też na polu walki. Niby podobny do Wotan'a, ale laser ma moc.
Ostatni z wielkich FlammLuther - wytrzymałość Wotan'a, w misjach z budynkami, na krótki dystans postrach piechoty i zasięg flamm'a 2 pola
Z reguły chodzi Wotan + lekkie mechy. Ostatnio testuję parki (Wotna+ FlammLuther lub JagdLuther + FlammLuther)
2. Średnie mechy
Używałem jedynie Luther'a - artylerię. Nigsdy nie sięgnałem po Ludwig'a jeszcze (może to błąd) ale dlatego, że korzystam z trójki wymienionej powyżej.
3. Lekkie mechy
Z Wotan'em wyprowadzam co najmniej dwa maluchy (na piechotę Heinrich lub Wrecker, na mechy Red Fury lub Hermann ). W przypadku drugie kombinacji (dwa cieżkie) armię uzupełniam jednym specjalizowanym (na piechotę Heinrich, lub artyleria PPanc Red Fury)
4. Piechota
Zawsze Mix (jeden, dwa oddziały ciężkiej, obowiązkowo The Panzers + piechota lekka typy The Ghost - zasięg/ppanz + conajmniej jedna na krótki dystans (aktualnie najemniczki + bohaterka).
5. Bohaterowie
Tanya, Manfred, PanzerPrinz cóż więcej do szczęścia potrzeba. Angela za 4 punkty jako snajper . Bohaterowie, jestem za.
Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości