Jaki zestaw startowy wybrać?

Dyskusja ogólna o wszystkim co związane z DUST.
Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jaki zestaw startowy wybrać?

Postautor: Marek L. » 29 lut 2016, 18:13

EDIT: Lekko poprawiona wersja poniższego tekstu pojawiła się na portalu Board Times
http://boardtime.pl/2016/03/armie-swiata-dust.html

To pytanie przewija się w wielu miejscach i w tym temacie postaram się krok po kroku udzielić wyczerpującej odpowiedzi. Aby podejść do tego w sposób wyczerpujący podzielę całość na kilka mniejszych postów, elementy całego wywodu mogą pojawić się później na niektórych portalach planszówkowych:)

W ramach kampanii wspierający otrzymują 7 zestawów startowych do wyboru. Przynależą one do jednego z trzech bloków toczących wojnę w świecie Dust (poza starterem najemników którzy mogą walczyć po każdej ze stron).

Pierwszym krokiem na długiej drodze do decyzji będzie określenie który z bloków najbardziej ci odpowiada. Pokrótce przybliżę tu każdy z nich, konkretny opis ich historii zostawię sobie na kiedy indziej:)
Wybór jest następujący:

Obrazek
ZSS (Związek Sino Sowiecki) to połączone siły Chin i ZSRR które poróżniły się z zachodem i walczą z nim tak samo zaciekle jak z państwami Osi. W wielu miejscach w jego historii podkreśla się że "nikt nie wycierpiał tak wiele jak obywatele ZSS". Teoretycznie głównym atutem tego bloku jest przewaga liczebna. W praktyce poza atrakcyjnymi cenowo średnimi mechami o wiele ciężej w przypadku ZSS o taktykę "ludzkiej fali" niż np. u alianckich Marines.

Tylko w ramach tej armii wystawić możecie piechotę 4 klasy pancerza. Składają się na nią super bohater Winter Child oraz okaleczeni w walkach miejskich weterani Leningradu, Stalingradu i Zwierogradu (to ostatnie miasto zostało wymyślone na potrzeby uniwersum gry i toczyła się tam jedna z poprzednich kampanii).
Obrazek
Jednostki pancerne ZSS cechują się odpornością na obrażenia (zarówno średnie i lekkie mechy jak i ciężkie czołgi są bardzo trudne do ubicia). Charakterystyczną bronią są działka tesli pozwalające przy trafieniu zmniejszyć o 1 liczbę akcji danej jednostki przy kolejnej aktywacji.

Obrazek
Alianci - poróżnieni z ZSS i oblężeni na wielu frontach (w tym na kontynentalnych stanach zjednoczonych) w obecnej sytuacji polityczno-militarnej alianci wydają się być najsłabszym z bloków. Ofensywy roku 1947 spowodowały utratę Wielkiej Brytanii (desperacka obrona opiera się obecnie na linii muru hadriana) a co za tym idzie postępujące kłótnie o to gdzie należy skupić działania militarne. Przewagą aliantów jest ich ogromna baza przemysłowa na którą składają się największe kraje obu ameryk.

Główną zaletą sił alianckich jest wysoka mobilność (piechota 3 klasy pancerza wyposażona w plecaki rakietowe) oraz uniwersalność (większość pojazdów posiada dużo karabinów maszynowych pozwalających skutecznie zwalczać piechotę wroga).W ich siłach znajdziemy też największe (aż 4 pola na planszy!) pojazdy i największą różnorodność taniej piechoty (Marines są obecnie chyba najbardziej rozbudowaną "piechotnie" frakcją). Eksperymentalna broń aliancka - fazer (phaser gun) razi cele kulami prądu o wysokim natężeniu ignorując przy tym osłonę. Obrazek

Obrazek
Oś (obecnie skupiona głównie na jednostkach niemieckich) to najbardziej rozwinięta technologicznie strona konfliktu. Znalezienie pozaziemskiej technologii Vrillów w roku 1938 pozwoliło naukowcom niemieckim na wynalezienie technologii niespotykanej nawet w naszych czasach. Lasery, chodzące czołgi, napęd odrzutowy - to wszystko i jeszcze więcej oferuje swoim graczom ten blok. Ponadto jak mówi stare powiedzenie "naziści byli źli ale świetnie się ubierali" pojazdy Osi uważane są za najładniejsze w grze. No i nie ma już nazistów po puczu w 1943, więc pozostał sam dobry wygląd. Skoro jednak już nie ideologia to jaki jest cel tej rozpędzonej machiny wojennej? Ten pozostaje niezmieniony, całkowita dominacja nad światem. Jednak tym razem nie po to aby eksterminować a po to by zjednoczony pod władzą Osi mógł się on przeciwstawić przewidywanej inwazji obcych.

Grający Osią otrzymują szeroki wachlarz jednostek do wyboru, od bezlitosnych i ciężkich w zabiciu zombie, przez odporną na obrażenie piechotę 3 klasy po najskuteczniejsze jednostki pancerne. Warto również wspomnieć o nadciągających jednostkach luftwaffe których modele niejednego przekonają do tej frakcji. Obrazek
Broń specjalna Osi to lasery - niezrównane przy niszczeniu celów o nawet najgrubszym pancerzu. Aby oddać ideę "przepalania" przez wiązkę skupionej energii kostki które "trafiły" zostają przerzucone i pozwalają na zadawanie kolejnych obrażeń.


I ostatnia jako wisienka na torcie, frakcja najemników!
Obrazek
Obecnie spotkać możemy jedynie jednostki zawarte w zestawie startowym, oddział mechaniczek (piękne foto powyżej) oraz drużynę z CKM-em. Jednak mały wybór w dostępnych jednostkach równoważony jest faktem że dowolną ich ilość dołączyć możemy do każdej z walczących stron. Jak sama nazwa wskazuje najemnicy mogą zostać wynajęci przez każdy z bloków. Dlaczego więc nie zacząć przygody z nimi i dopiero później zdecydować się na którąś ze stron konfliktu?

Tyle na dziś, mam nadzieję że więcej rozjaśniłem niż zamieszałem w głowach. Kolejna porcja porad już niedługo:)
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 18:23 przez Marek L., łącznie zmieniany 1 raz.
Dust or Bust!

Ves
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 106
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:26

Re: Jaki zestaw startowy wybrać?

Postautor: Ves » 02 mar 2016, 14:50

Czy latające oddziały Luftwaffe mają te przeźroczyste kolumienki w zestawie? :)
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 359
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Jaki zestaw startowy wybrać?

Postautor: Gothik » 02 mar 2016, 15:35

Tak.
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!


Wróć do „Dyskusja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości