Od jakiegoś czasu marzyło mi się pogranie plutonem ciężich grenadierów. No i mam!
I chciałbym podzielić się z Wami pomysłem.
Oczywiście jest to wersja którą gram, ale w żadnym wypadku nie uznaję jej za ostateczną. Od razu wyjaśnię, że koncepcja armii polegała na wystawieniu plutonu i obłożenia go w miarę tanimi jednostkami, tak aby podnieść liczbę aktywacji do jakiej w miarę rozsądnej liczby.
Dlatego też obecność PZ IV zamiast Wotana czy innego spaślaka. Ważną rolę odgrywa również Emma, która świetnie uzupełnia zespół Lary (bieg + mierzony strzał? Przy odrobinie szczęśćia robi się!). Także zwiększona szansa na reaktywację ciężkich grenadierów sprawia, że nieco odważniej biegam oddziałem dowodzenia: jedna akcja na ruch, druga na reaktywację (zazwyczaj Lary). To z kolei pozwala dobrze ustawić dowodzenie i wyprowadzić ogień przy odrobinie szczęścia lub błędny ustawieniu rywala.
Oczywiście sugestie mile widziane.
Tak więc, oto i oni.
1. HG Assault squad + Lara (14+12)
2. HG Command squad (15)
3. HG Anitaircraft (12)
4. Engineer Squad (7)
5. St. Marco (7)
6. G Assault squad (9)
7. G Observer (3)
8. G Observer (3)
9. G Mortar (7)
10. Emma (4)
11. PZ IV (17)
Oczywiście Desert sun to z przekory, a jedni obserwatorzy to dopchanie 3 pkt. kolanem. Często zamiast obu wystawiam albo HG Anti tank squad, co też nie jest optymalne, albo Hermanna, chociaż Prinzluther byłby lepszy.
Make heavy grenadiers fat again
Re: Make heavy grenadiers fat again
ostatnio bawiłem się czymś podobnym i boleśnie przekonałem się, że brakuje tutaj czegoś przeciwpancernego. Po zdjęciu P IV właściwie niewiele ci pozostaje. Piechota 2 lvl ma przewagę w tym wypadku.
Re: Make heavy grenadiers fat again
Dlatego też myślę o tym Hermanie na wsparciu.
Re: Make heavy grenadiers fat again
Ja muszę w końcu ograć tego Pzkw IV bo urobiłem się jak matka z łobuzem z jego montażem, a jeszcze ani razu poważnie nim nie powalczyłem...
Re: Make heavy grenadiers fat again
Ja bym był za opcją z Hermannem. O wiele lepiej się to wtedy IMO dopina.
I pamiętaj o limicie 3 akcji więc nawet ze stymulantami i "ruch i strzał" Lary nie możesz marszować i atakować mierzonym.
I pamiętaj o limicie 3 akcji więc nawet ze stymulantami i "ruch i strzał" Lary nie możesz marszować i atakować mierzonym.
Dust or Bust!
Re: Make heavy grenadiers fat again
Trzech akcji, nie czterech?Ja bym był za opcją z Hermannem. O wiele lepiej się to wtedy IMO dopina.
I pamiętaj o limicie 4 akcji więc nawet ze stymulantami i "ruch i strzał" Lary nie możesz marszować i atakować mierzonym.
Natomiast czy stymulanty zamieniają akcję, czy raczej zmieniają ich efekt? Bo instrukcja każe traktować coś jako coś, nie nie dodaje akcji.
Re: Make heavy grenadiers fat again
Oki, czyli stymulant liczy się de facto jako rozmnożenie akcji. Z instrukcji to nie do końca wynika
Re: Make heavy grenadiers fat again
Za to jasno wynika że NIGDY nie możesz mieć więcej niż 3 akcji
Dust or Bust!
Re: Make heavy grenadiers fat again
Tak, tu się zgodzę. Natomiast ten sam podręcznik nieco inaczej określa stymulant. Według mnie nie dodaje akcji, ale każe traktować jedną akcję jako inną. Serio.
Ale jeśli nie mam racji - bo dopuszczam możliwość pomyłki, to... czy jest sens dawać Larze stymulanty?
Ale jeśli nie mam racji - bo dopuszczam możliwość pomyłki, to... czy jest sens dawać Larze stymulanty?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości