Make heavy grenadiers fat again

Zestawy armii oraz ich propozycje.
balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Make heavy grenadiers fat again

Postautor: balint » 05 sty 2018, 14:00

Od jakiegoś czasu marzyło mi się pogranie plutonem ciężich grenadierów. No i mam!
I chciałbym podzielić się z Wami pomysłem.

Oczywiście jest to wersja którą gram, ale w żadnym wypadku nie uznaję jej za ostateczną. Od razu wyjaśnię, że koncepcja armii polegała na wystawieniu plutonu i obłożenia go w miarę tanimi jednostkami, tak aby podnieść liczbę aktywacji do jakiej w miarę rozsądnej liczby.
Dlatego też obecność PZ IV zamiast Wotana czy innego spaślaka. Ważną rolę odgrywa również Emma, która świetnie uzupełnia zespół Lary (bieg + mierzony strzał? Przy odrobinie szczęśćia robi się!). Także zwiększona szansa na reaktywację ciężkich grenadierów sprawia, że nieco odważniej biegam oddziałem dowodzenia: jedna akcja na ruch, druga na reaktywację (zazwyczaj Lary). To z kolei pozwala dobrze ustawić dowodzenie i wyprowadzić ogień przy odrobinie szczęścia lub błędny ustawieniu rywala.

Oczywiście sugestie mile widziane.

Tak więc, oto i oni.
1. HG Assault squad + Lara (14+12)
2. HG Command squad (15)
3. HG Anitaircraft (12)
4. Engineer Squad (7)

5. St. Marco (7)
6. G Assault squad (9)
7. G Observer (3)
8. G Observer (3)
9. G Mortar (7)

10. Emma (4)
11. PZ IV (17)

Oczywiście Desert sun to z przekory, a jedni obserwatorzy to dopchanie 3 pkt. kolanem. Często zamiast obu wystawiam albo HG Anti tank squad, co też nie jest optymalne, albo Hermanna, chociaż Prinzluther byłby lepszy.

Seneszal
Ochotnik
Posty: 223
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:27

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: Seneszal » 05 sty 2018, 15:25

ostatnio bawiłem się czymś podobnym i boleśnie przekonałem się, że brakuje tutaj czegoś przeciwpancernego. Po zdjęciu P IV właściwie niewiele ci pozostaje. Piechota 2 lvl ma przewagę w tym wypadku.

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: balint » 05 sty 2018, 15:47

Dlatego też myślę o tym Hermanie na wsparciu.

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 359
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: Gothik » 05 sty 2018, 15:50

Ja muszę w końcu ograć tego Pzkw IV bo urobiłem się jak matka z łobuzem z jego montażem, a jeszcze ani razu poważnie nim nie powalczyłem...
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: Marek L. » 05 sty 2018, 16:24

Ja bym był za opcją z Hermannem. O wiele lepiej się to wtedy IMO dopina.
I pamiętaj o limicie 3 akcji więc nawet ze stymulantami i "ruch i strzał" Lary nie możesz marszować i atakować mierzonym.
Dust or Bust!

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: balint » 05 sty 2018, 17:27

Ja bym był za opcją z Hermannem. O wiele lepiej się to wtedy IMO dopina.
I pamiętaj o limicie 4 akcji więc nawet ze stymulantami i "ruch i strzał" Lary nie możesz marszować i atakować mierzonym.
Trzech akcji, nie czterech?

Natomiast czy stymulanty zamieniają akcję, czy raczej zmieniają ich efekt? Bo instrukcja każe traktować coś jako coś, nie nie dodaje akcji.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: Marek L. » 05 sty 2018, 18:08

3 akcje, niezależnie skąd.
Dust or Bust!

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: balint » 06 sty 2018, 15:06

Oki, czyli stymulant liczy się de facto jako rozmnożenie akcji. Z instrukcji to nie do końca wynika :)

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: Marek L. » 06 sty 2018, 20:42

Za to jasno wynika że NIGDY nie możesz mieć więcej niż 3 akcji :P
Dust or Bust!

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Make heavy grenadiers fat again

Postautor: balint » 07 sty 2018, 20:55

Tak, tu się zgodzę. Natomiast ten sam podręcznik nieco inaczej określa stymulant. Według mnie nie dodaje akcji, ale każe traktować jedną akcję jako inną. Serio.

Ale jeśli nie mam racji - bo dopuszczam możliwość pomyłki, to... czy jest sens dawać Larze stymulanty?


Wróć do „Armie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości