Grając we własne scenariusze budujecie zapewne własne "układy" budynków i innych przeszadzajek. Czy według zasad jest w tym pełna dowolność czy jakieś odgórne sugestie. W warhamerze 40k pamiętam była jakaś zasada że teren (upchnięty jeden obok drugiego) ma zajmować ok 1/4 pola gry (oczywiście potem się go rozstawia).
Chodzi mi o stworzenie balansu podczas tworzenia pola gry - aby z jednej strony nie było zbyt "łyso" co pozwalałoby siać broni dytansowej przez całą planszę i kosić wroga bez ruszania się z miejsca, a z drugiej żeby nie było za gęsto gdzie mamy labirynt przeszkód i każda broń strzelająca dalej staje się mniej użyteczna.
Jak sobie radzicie z tym dylematem?
Elementy terenu a wielkość pola gry
Elementy terenu a wielkość pola gry
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu
Re: Elementy terenu a wielkość pola gry
Gramy według poniższych standardów:
Pierwszy:
- Ej, gramy coś w terenie zurbanizowanym ? Dużo budynków, ścian, drzew itp ?
- No dobra.
Drugi:
- Ej, gramy coś na zasięgi ? Bawimy się pancerką ?
- No dobra.
Pierwszy:
- Ej, gramy coś w terenie zurbanizowanym ? Dużo budynków, ścian, drzew itp ?
- No dobra.
Drugi:
- Ej, gramy coś na zasięgi ? Bawimy się pancerką ?
- No dobra.
Bro, do you even blitz ?
Re: Elementy terenu a wielkość pola gry
A potem przychodzi Marek i ustawia mapy bo jakoś nikt nigdy nie ma weny twórczej na to poza mną
Z grubsza wygląda to tak jak opisał Jaqbek. Odgrzebię w wolnej chwili scenariusze turniejowe z zeszłego roku to będziecie mieli spory wybór
Z grubsza wygląda to tak jak opisał Jaqbek. Odgrzebię w wolnej chwili scenariusze turniejowe z zeszłego roku to będziecie mieli spory wybór
Dust or Bust!
- Najemnik_001
- Ochotnik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21
Re: Elementy terenu a wielkość pola gry
Ej no ale jest jedna zasada: zawsze mapy są symetryczne żeby obaj gracze mieli równe szanse
Jak piechota to najcięższa
Re: Elementy terenu a wielkość pola gry
Jeśli Ves pytasz o "battlefieldową" wersję gry na makiecie, to obowiązują tam reguły podobne do WH40K - zgrupowany teren ma zajmować co najmniej 1/4 stołu o powierzchni 6x4". Jeśli chodzi o Tacticsa na mapie, to obowiązuje pełna uznaniowość - jeśli obie strony zgadzają się na proponowany układ mapy to ognia! Z mojej strony mogę zasugerować jedno - jako że w Tacticsa gra się na mniejszych mapach i jednostki często poruszają się blisko siebie, powinno być tu nieco gęściej niż na makiecie. Jeśli grasz na standardowej planszy 12x9 kwadratów, policz pełne korytarze ogniowe - czyli pola na krawędzi, z których bez przeszkód masz pełny LoS do pól po przeciwległej krawędzi. Z własnych doświadczeń wiem, że więcej niż trzy takie korytarze będą dawać przewagę armiom mocnym w walce na długich zasięgach (czyt. Axis)
Re: Elementy terenu a wielkość pola gry
Chodziło mi głównie o Tacticsa, dzięki za podpowiedzi
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu
Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości