Elementy terenu a wielkość pola gry

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Ves
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 106
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:26

Elementy terenu a wielkość pola gry

Postautor: Ves » 05 kwie 2016, 13:31

Grając we własne scenariusze budujecie zapewne własne "układy" budynków i innych przeszadzajek. Czy według zasad jest w tym pełna dowolność czy jakieś odgórne sugestie. W warhamerze 40k pamiętam była jakaś zasada że teren (upchnięty jeden obok drugiego) ma zajmować ok 1/4 pola gry (oczywiście potem się go rozstawia).

Chodzi mi o stworzenie balansu podczas tworzenia pola gry - aby z jednej strony nie było zbyt "łyso" co pozwalałoby siać broni dytansowej przez całą planszę i kosić wroga bez ruszania się z miejsca, a z drugiej żeby nie było za gęsto gdzie mamy labirynt przeszkód i każda broń strzelająca dalej staje się mniej użyteczna.

Jak sobie radzicie z tym dylematem?
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 508
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Elementy terenu a wielkość pola gry

Postautor: JaQbek » 05 kwie 2016, 13:49

Gramy według poniższych standardów:

Pierwszy:
- Ej, gramy coś w terenie zurbanizowanym ? Dużo budynków, ścian, drzew itp ?
- No dobra.

Drugi:
- Ej, gramy coś na zasięgi ? Bawimy się pancerką ?
- No dobra.

;)
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Elementy terenu a wielkość pola gry

Postautor: Marek L. » 05 kwie 2016, 13:54

A potem przychodzi Marek i ustawia mapy bo jakoś nikt nigdy nie ma weny twórczej na to poza mną :D

Z grubsza wygląda to tak jak opisał Jaqbek. Odgrzebię w wolnej chwili scenariusze turniejowe z zeszłego roku to będziecie mieli spory wybór :)
Dust or Bust!

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 206
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Elementy terenu a wielkość pola gry

Postautor: Najemnik_001 » 05 kwie 2016, 14:34

Ej no ale jest jedna zasada: zawsze mapy są symetryczne żeby obaj gracze mieli równe szanse
Jak piechota to najcięższa :D

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 359
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Elementy terenu a wielkość pola gry

Postautor: Gothik » 05 kwie 2016, 15:42

Jeśli Ves pytasz o "battlefieldową" wersję gry na makiecie, to obowiązują tam reguły podobne do WH40K - zgrupowany teren ma zajmować co najmniej 1/4 stołu o powierzchni 6x4". Jeśli chodzi o Tacticsa na mapie, to obowiązuje pełna uznaniowość - jeśli obie strony zgadzają się na proponowany układ mapy to ognia! Z mojej strony mogę zasugerować jedno - jako że w Tacticsa gra się na mniejszych mapach i jednostki często poruszają się blisko siebie, powinno być tu nieco gęściej niż na makiecie. Jeśli grasz na standardowej planszy 12x9 kwadratów, policz pełne korytarze ogniowe - czyli pola na krawędzi, z których bez przeszkód masz pełny LoS do pól po przeciwległej krawędzi. Z własnych doświadczeń wiem, że więcej niż trzy takie korytarze będą dawać przewagę armiom mocnym w walce na długich zasięgach (czyt. Axis) :D
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!

Ves
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 106
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:26

Re: Elementy terenu a wielkość pola gry

Postautor: Ves » 05 kwie 2016, 15:59

Chodziło mi głównie o Tacticsa, dzięki za podpowiedzi :)
Graczy z Łodzi zapraszam do kontaktu


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości