nowa armia - co kupować

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Seneszal
Ochotnik
Posty: 223
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:27

nowa armia - co kupować

Postautor: Seneszal » 05 kwie 2016, 10:08

Hej
Mam pytanie i prośbę jednocześnie, czy możecie podzielić się pomysłami dla osób zbierających dopiero armię jakie oddziały warto kupić na początek dla poszczególnych frakcji? Jak wiecie, jeszcze w Polsce nie ma sklepu z jakąś większą ilością zestawów i trzeba się czasami nieźle naszukać aby coś kupić (kupno za granicą to dodatkowe koszty). A więc co warto mieć na początek?
Sam powoli kompletuję armię Axis (raczej pod Blutkreuz) i zastanawiam się czy tacy Ubertoten Suicide Squad lub goryle mają sens i są grywalne na początek?

Samjzłyj
Untertoten
Posty: 107
Rejestracja: 29 lut 2016, 23:20

Re: nowa armia - co kupować

Postautor: Samjzłyj » 05 kwie 2016, 10:54

oj, zombiaki są straszne...trudne do ubicia, a jak wpadną w oddział to robią rozpierduchę konkretną...:/

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: nowa armia - co kupować

Postautor: Marek L. » 05 kwie 2016, 12:32

Małpy wymagają dobrej taktyki, i Marcusa bo inaczej padają strasznie szybko.
Osobiście jestem fanem zarówno Braineaters jako oddziału szturmowego który niczego się nie boi jak i Heilige Tod.
Aczkolwiek więcej niż jeden oddział samobójców to raczej przesada ;)
Dust or Bust!

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 508
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: nowa armia - co kupować

Postautor: JaQbek » 05 kwie 2016, 12:48

Moim okiem jeśli chodzi o Oś:

- Zombie
Zombiaki to armia specyficzna z 2 względów. Pierwszym jest Totenmeisterin z hordą bezmózgich zombiaków, na której zwykle opiera się budowanie takiej armii, ze zdolnością przywracania ich do "nieżycia" w trakcie gry. Takie zombiaki są dość uniwersalne - wpierniczą piechocie i rozłożą na części pierwsze każdy pojazd. Oczywiście problemem jest dojście ich do celu ze względu na kiepskie statystyki ruchu oraz brak broni zasięgowej. Drugim względem jak można się domyślić jest cena takiego zestawu - żeby mieć hordę 5-6 oddziałów to trzeba się dość wykosztować.
Oczywiście warto uzupełnić to pozostałymi oddziałami takimi jak Braineaters, którzy są dość podobni w statystykach jak Ghost'y oraz The Cursed przeciwko wszelkiej maści pojazdom. Dodatkowo jest już pula bohaterów (Totenmeister, Grenadier X, Frank), a mają dojść nowi.

- Goryle
Goryle są dość ciekawą alternatywą lub uzupełnieniem dla zombie. Są 2 klasą piechoty, posiadają DR i szarżę. Zwykły oddział małp bardzo dobrze sprawdza się przeciw pojazdom, słabiej przeciw piechocie - podobna ilość kostek, a tylko 3 figurki. Warto dlatego wesprzeć ich Markusem, który ma sporo życia i zadaje więcej obrażeń.
Jest jeszcze oddział inżynieryjny wyposażony w młoty pneumatyczne i jednorazowe miotacze ognia. Najlepiej sprawdza się przeciw.... piechocie. Miotacze dobrze wykorzystane potrafią usmażyć piechurów, zaś młoty pneumatyczne..... no właśnie, nie wiadomo do czego one są. każdy w tej chwili ma 1 kostkę (w sumie 3 za cały oddział), które są bardzo słabe na piechotę i średnie przeciw pojazdom. Zaś szansa na zniszczenie pojazdu rzucając 3 kostkami jest dość mała (nie mówiąc o tym, że oddział już stoi przy pojeździe i zaraz ktoś w niego wygarnie ze wszystkiego)

- Piechota 2 klasy
Uniwersalność, uniwersalność, uniwersalność. Większość piechoty posiada STG47 i na tym się opiera, dodatkowo przenoszą Fancerpausty przeciw pojazdom. Oddziały różnią się głównie tym co przenosi 5 żołnierz - karabin maszynowy, miotacz ognia, Panzerschrek. Znajdziemy tutaj też oddział dowodzenia, obserwatorów artyleryjskich, snajperów i całą paletę bohaterów. Krótko mówiąc - każdemu według potrzeb.

- Piechota 3 klasy
Zaprzeczenie tego co powyżej ;) Mamy do dyspozycji ciężkie pancerze z DR, które po dodaniu jakiejś osłony tworzą spory orzech do zgryzienia dla przeciwnika. Ale żeby nie było zbyt pięknie - oddziały są bardzo wyspecjalizowane i służą jako uzupełnienie dla piechoty 2 klasy, lub muszą wspomagać się nawzajem. Dla przykładu - Heavy Recon jest zabójcze dla piechoty, słabe przeciw lotnictwu i praktycznie nie jest w stanie nic zrobić pojazdom, Faceless Death jest świetne przeciw lekkim i średnim pojazdom, bardzo słabe na piechotę i lotnictwo itd. itp. Można oczywiście zbudować fajną armię tylko w oparciu o 3 klasę, ale wymaga to większej uwagi nimi w czasie gry niż piechotą 2 klasy.

- Pojazdy
Tutaj troszkę jak z piechotą 3 klasy. Są pojazdy stricte przeciwpancerne i pojazdy przeciwpiechotne/ przeciwlotnicze. Nie mamy tutaj takiej uniwersalności jak np. Alianci (gdzie taka Cobra walnie z fazera i spali pojazd oraz połozy ogień z 2 ckmów na piechotę).
Większość pojazdów posiada tylko 1-2 linijki uzbrojenia więc niestety trzeba podejmować trudne decyzje na stole, kogo tym razem ubić i jak uratować dzień.
Lekkie pojazdy od średnich i ciężkich różnią się głównie klasą pancerza i punktami życia. Nie ma tak, że im większy pojazd tym więcej linijek uzbrojenia na nim znajdziemy.
Przyjemnym dodatkiem są oczywiście pojazdy transportowe które oprócz sporej ilości linijek uzbrojenia pełnią też dodatkowe funkcje jak np. Pojazd Dowodzenia.

- Lotnictwo
Tutaj na razie nie będę nikomu nic polecał, bo w obecnej wersji zasad pojazdy latające są za drogie w stosunku do ich przeżywalności na polu bitwy.
Bro, do you even blitz ?

Seneszal
Ochotnik
Posty: 223
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:27

Re: nowa armia - co kupować

Postautor: Seneszal » 06 kwie 2016, 09:25

wow, dziękuję wszystkim za wypowiedzi :)

quins
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 231
Rejestracja: 14 mar 2016, 19:19

Re: nowa armia - co kupować

Postautor: quins » 07 kwie 2016, 20:35

Dzięki JaQbek, przydało mi się bardzo to info - trochę rozjaśniło w głowie :)


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości