Fanowskie FAQ

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Uther
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2018, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: Uther » 04 gru 2019, 11:53

Poszedł kolejny update.
Skorygowałem informacje o Cultist Command Squad, dodałem wyjaśnienia dotyczące Devour oraz dopisałem listę skilli które znajdują się w dodatkowych podręcznikach aby ułatwić wam poszukiwania pełnych opisów zdolności.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 504
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: JaQbek » 18 gru 2019, 11:37

Kolejne pytanie:

Jeśli jednostka wykonuje At The Double i chcemy wykonać reakcję, to:
a) reagujemy tylko po pierwszej wartości ruchu ?
b) reagujemy także po wartości marszu ?
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1198
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: Marek L. » 18 gru 2019, 12:20

Patrząc na obecne zasady powiedziałym że możesz reagować tylko po pierwszym ruchu. Potem temat spalony.
Ale warto dopytać naszego ulubionego francuza bo ciekawy problem... Zapuszczę wici i dam znać
Dust or Bust!

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 504
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: JaQbek » 18 gru 2019, 19:54

Był taki casus w Bydgoszczy. I w sumie to sam się zacząłem zastanawiać.
Obecne zasady wyjaśniają gdy jest Ruch/Marsz + Atak (lub odwrotna kolejność), a gdy jest Marsz + Ruch to już niekoniecznie ;)
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1198
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: Marek L. » 18 gru 2019, 20:55

Dlatego z braku nowych zasad posiłkujesz się starymi i reagujesz tylko po pierwszym ruchu :P
Dust or Bust!

Uther
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2018, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: Uther » 18 gru 2019, 22:33

Imho tutaj łatwo odpowiedzieć bo mamy już bardzo podobny przykład. W ostatnim FAQ szczegółowo opisano że przy użyciu skilla Raid (ruch, atak, ruch), Reakcja następuje jedynie po pierwszej akcji ruchu. Na miejscu sędziego zagrałbym adekwatnie.

Wszystkie wyjaśnienia w FAQ sugerują, że jeśli ktoś deklaruje kombinację akcji triggerującą Reactive Fire, to niezależnie od ilości akcji w aktywacji, owa reakcja odbywa się tylko raz, po pierwszej akcji typu 'ruch' lub 'atak'.

Patrząc z innej strony to przy 'At the Double' masz połączenie March Move i Move. March Move triggeruje Rective Fire ale samo Move nie :) dlatego jedno Reactive Fire.
W sumie jak o tym myśle to spojrzenie daje fajny motyw unikania Reakcji robiąc Move i Pass. Przemieszczasz się mniejszy dystans ale bez triggerowania Reakcji, co ma w sumie sens bo oddział specjalnie porusza się ostrożniej.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 504
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: JaQbek » 30 gru 2019, 12:53

Kolejne pytanie :D

Na liście Captured Vechicles znajdują się pojazdy frakcyjne:
- Mickey Light / Pounder Light
- Heinrich Tropical
- Natasha TSH

Czy mogę na ten przykład grając frakcją LRDG wziąć Pounder Light jako captured vechicle bez utraty bonusu ?
Zasady Captured nie mówią nic o braniu pojazdów z tego samego bloku jakim się gra.
Podręcznik pisze:CAPTURED VEHICLES
"All's fair in love and war," or so the saying goes. Resources are scarce on the battlefield, so
captured equipment that is intact or requires only minor repair is sometimes pressed into service.
With supply lines stretoched thin, this opportunism offers a way to replace badly damaged or
destroyed equipment, such as AFVs. The down side to this equipment is that it can be difficult to
maintain. Your Platoon's mechanic is likely unfamiliar with the design, any captured manuals are
in a foreign language, and replacement parts are only available through salvaging other wrecks,
capturing a supply depot, or fabricating them in the field. Regardless, having one of the enemy's
Walkers sure beats having no Walkers on the field of battle and could mean the difference
between life and death.

Each player may field only one Captured Vehicle in its force. Vehicles are the only Captured Units
allowed in Dust 1947. You may not include Captured Squads, Aircraft, or Heroes in your force.

The Captured Vehicle has the characteristics shown on its Unit Card except that its army point
cost is increased by two points.

Captured Vehicles can only be selected from the following chart.
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1198
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: Marek L. » 30 gru 2019, 19:57

Jak chcesz brać sam Poundera i do tego dopłacać za niego 2 punkty więcej kim jestem aby ci bronić :lol:
Dust or Bust!

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 504
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: JaQbek » 02 sty 2020, 13:37

To nie kwestia ekonomii tylko możliwości :D
Bro, do you even blitz ?

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 350
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Fanowskie FAQ

Postautor: Gothik » 02 sty 2020, 22:38

Raczej zdrowia psychicznego ;D
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości