Strona 6 z 12

Re: Pytania nooba

: 24 wrz 2019, 22:20
autor: Marek L.
OK, bo miałem wrażenie że wiele z twoich pytań ostatnich ma tam odpowiedzi ;)
Oczywiście kto pyta nie błądzi a poza tym coś się dzieje na forum..

Co do ostatnich pytań:
1. Gothik ma 100% racji - tak jak w podręczniku - wystarczy że stoisz przy oknie/wyjściu (nawet po skosie) żeby można było do ciebie walić z zewnątrz.
2.

Może ja to wkleję to będzie prościej :P

REACTIVE ATTACK
A maximum of one Unit can attempt a Reactive Attack during each enemy
Activation. A Unit that attempts a Reactive Attack needs to be up to Range 4 of
the Unit that triggered the Reactive Attack, at the moment the Reactive Attack
happens. The Reactive Attack happens at a very specific moment, depending on
the triggering Actions:
- if the Unit Moves & Attacks: the Reactive Attack attempt happens after the Move
Action. The Reacting Unit needs to be within Range 4 then.
- if the Unit Marches (including the use of the Charge Skill): the Reactive Attack
happens after the Move Action. The Reacting Unit needs to be within Range 4
then. The Reactive Attack attempt happens, then the Unit finishes to move up to
its March value.
- if the Unit Attacks & Moves: the Reactive Attack attempt happens after the Attack
Action, just before the Move Action. The Reacting Unit needs to be within Range
4 then.
- if the Unit executes a Raid Special Action, the Reactive Attack happens after the
Unit’s first Move Action.
A Unit that succeeds at a Reactive Attack can only Attack, or Move and Attack, or
Sustained Attack depending on its roll. It can’t use Skills that requires or grant
extra Actions (even Free Actions). It can only use “passive” Skills like Brave or
Expert that don’t require Actions to function.
dust 1947

Re: Pytania nooba

: 28 wrz 2019, 20:02
autor: Graber
No to pytania, które zrodziły się na dzisiejszym turnieju. Sprawdzałem FAQ i czuje się zawiedziony :?
1. Czy jak stanę oddziałem na kwadracie z wrogim helikopterem czy wrogi oddział z helikoptera może go opuścić ?
2. Na początku np. 3 rundy ja mam 10 aktywacji przeciwnik 6. Tak się sprawy potoczyły że kolega nie pasował, mi zostały 6 aktywacji mu 5 i twierdzi, że mam wykonać 4 zaległe pasy... to by potem wychodziło ja mam 2 aktywacje on 5 WTF?
WHY?
3. Czy monster cthulu może stać na przeszkodzie?

Prosze o odpowiedz z namiarem na strone FAQ
Dzięki

Re: Pytania nooba

: 28 wrz 2019, 21:07
autor: JaQbek
1. Nie, bo musiałby przekroczyć pole z wrogą jednostką.
2. Znaczy coś pokićkaliście. Trzeba na bieżąco sprawdzać ilość aktywacji bo oprócz tego, że zaczynacie rundę z różną liczbą aktywacji to jeszcze zmienia się to dynamicznie co turę.
3. W zasadzie jest traktowany jako pojazd więc na skrzynce stać może, ale na przeszkodzie ppanc już nie.

Re: Pytania nooba

: 28 wrz 2019, 21:39
autor: Graber
No i dziękuje następnym razem bedzie "pokaż mi FAQ" ale jak 2/3 osoby potwierdzają to jak nie ufać.
Co do pytanie nr 2 to znaczy nie ma czegoś takiego jak "zapamiętywanie" ilości pasów w dalszych części bitwy ?
UTHER :cry: :twisted: ;)

Re: Pytania nooba

: 01 paź 2019, 22:39
autor: Marek L.
Z tym heli to jeszcze zależy czy piechota czy pojazd - bo są różne sposoby wychodzenia.

Re: Pytania nooba

: 01 paź 2019, 23:32
autor: Graber
Czyli pojazd wychodzi bezpośrednio pod heli a piechota dookoła ? :?
A gdzie to jest napisane ?

Re: Pytania nooba

: 02 paź 2019, 00:47
autor: Myszon
IMHO
Z aktywacjach nie na zapamiętywania „Pass’ów” - to jest możliwość dana graczowi który ma mniej aktywacji i zawsze się tak grało.
A co do wychodzenia to pierwszej pole ruchu w znanych mi przypadkach jest zazwyczaj poza polem nad którym „zawisł” pojazd więc nie dochodzi po przekraczania pols z jednostką wroga jeśli stoi ona bezpośrednio pod pojazdem.

Re: Pytania nooba

: 02 paź 2019, 03:05
autor: Graber
A to nie jest tak, że wychodzą pod heli ale wejść już mogą na polu obok heli?
https://zapodaj.net/59662e0c18515.png.html

Re: Pytania nooba

: 02 paź 2019, 07:26
autor: Myszon
Tu nie na dyskusji - instrukcja mówi wprost. I to cenna wiedza w dobie Invadera - czas zapamiętać.
Pozostaje jeszcze zaczekać na oświadczenie dotyczące piechoty i przestać bać się latającego bydlaka :)

Re: Pytania nooba

: 02 paź 2019, 12:26
autor: Xzanu
Cthulhu może stać na przeszkodzie i na wraku. Oliwier się wypowiadał na ME2019 bo on trochę jak pojazd, a trochę jednak nie.