Strona 2 z 5

Re: Pytania nooba

: 18 kwie 2019, 18:04
autor: Graber
1. Ok zrozumiałem już swój błąd :D
Ale ze mnie kiep :lol:

2. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Czyli command squadem albo bohaterem z odpowiednim skillem, moge zrobić 2 akcje leczenia, 2 akcje naprawy albo 2 akcje officerskie reaktywacji (chyba że pierwsza wejdzie) ?

Re: Pytania nooba

: 18 kwie 2019, 18:28
autor: Graber
Jeszcze jedno zdarzenie mi się przypomniało.
Kolega potworem pluł ogniem o zasięgu 3.
Tak ścieżka jest prawidłowa:
https://zapodaj.net/868641e935a5b.png.html
A czy może ona zakręcić tak jak na poniższym obrazku:
https://zapodaj.net/df77515bd21c7.png.html

Re: Pytania nooba

: 18 kwie 2019, 20:12
autor: JaQbek
2. Wszystkie akcje poza reaktywacją możesz wykonać 2 razy, zgodnie z podstawową zasadą - każda jednostka ma bazowo 2 akcje.
Wyjątkiem jest reaktywacja, gdyż jeśli uda Ci się w pierwszej akcji wykonać tą akcję to kończy się akcja oddziału dowodzenia i zostaje aktywowana inna jednostka.

W kwestii miotacza ognia.
Każda opcja jest prawidłowa z tego rysunku.
Zasada jest taka, że droga do celu ma być najkrótsza, ale jeśli występuje więcej niż jedna taka to strzelający decyduje którą wybiera.

Re: Pytania nooba

: 18 kwie 2019, 22:11
autor: balint
Graber pisze:Jeszcze jedno zdarzenie mi się przypomniało.
Kolega potworem pluł ogniem o zasięgu 3.
Tak ścieżka jest prawidłowa:
https://zapodaj.net/868641e935a5b.png.html
A czy może ona zakręcić tak jak na poniższym obrazku:
https://zapodaj.net/df77515bd21c7.png.html


...mam wrażenie, ze przerabialiśmy to ostatnio w Katowicach... :)

Re: Pytania nooba

: 19 kwie 2019, 05:18
autor: Graber
Prawda :D

Re: Pytania nooba

: 09 maja 2019, 21:11
autor: Graber
Kolejne pytania:
1. Do tej pory, wydawało mi się, że tylko pojazdy i bohaterowie mogą używać wszystkich broni z karty, właśnie dowiedziałem się, że piechota też może używać wszystkich broni. :D Miałem taki przypadek, kolega grał Luftwaffe
i rozdzielał swoje strzały , 3x heavy assault rifle posiadają 2x panzerfausty i rozdzielił karabiny na piechotę a ppanz na pojazd, kiedy przyszła moja kolej chciałem zrobić podobnie, na co mi nie pozwolił, ponieważ gram Rangersami a oni granatniki mają podwieszone pod karabin i dlatego nie mogę rozdzielić tych dwóch broni.
Co o tym sądzicie ?

2. Grałem przeciwko DS, w apce endlist Gun Truck na dwóch pierwszych broniach, ma kolejno zasięg 6 i 8.
Kolega pokazał mi, już nie pamiętam czy to byłą karta czy książka, że zasięg wynosi 8 i 10.
To jak to z tym zasięgiem ? Aktualizacje apki robiłem w Kwietniu.

3. Gdzie znajdę tabele terenów ? Pojazdy z skillem tracked i wheeled nie mogą przejeżdżać przez wraki ani drzewa ? czyli ich ruch w tych przypadkach nie można wykonać na ukos ?

4. Akcja inject stimulants - nie trzeba nic kulać na jej powodzenie ? a jak długo trwa tylko w danej turze ?

Re: Pytania nooba

: 10 maja 2019, 15:23
autor: JaQbek
1. UGL czyli Underbarrel Grenade Launcher ma zasadę, że tam gdzie strzela karabin, tam także wali granatnik. Oczywiście każdy karabin może strzelać do innego celu, ale granatnik z nim związany tylko do tego samego.

2. Do Generała :P

3. Tabela terenów jest na początku podręcznika. Można wykonać ruch na ukos i jest to nawet wskazane ;)

4. Do wykonania akcji nie trzeba nic kulać. Ale żeby dowiedzieć się co dana jednostka otrzymała to już trzeba kulać.
Co więcej stymulanty aktywują się wraz z najbliższą aktywacją jednostki która je otrzymała.

Re: Pytania nooba

: 10 maja 2019, 18:15
autor: Graber
1. OMG jakie to głupie.... żołnierz z panzerfaustem na plecach może strzelić z karabinu w jednym kierunku, obrócić się wyciągnąć ppanz i walnąć w przeciwnym :evil: a żołnierz z granatnikiem podwieszanym na karabinie już nie... normalnie niepełnosprawny !! :x :lol:

3. Dobra znalazłem tabele 8-) ale dalej nic nie wiem :D ale jak piszesz, że pojazdy z tym skillem mogą wykonać ruch na ukos przez drzewa i wraki to i mogą przez nie przyjeżdżać. Hmmm... :?

4. I trwa tylko jedną turę ? Jedną aktywacje ? Pytam bo nie wiem czy jak zrobie reaktywacje oficerem to jeszcze są na dopalaczach czy już nie.

Re: Pytania nooba

: 10 maja 2019, 20:26
autor: JaQbek
2. Jak ścinasz pole z drzewem lub innym obiektem to nie wchodzisz na nie. To się tyczy gdy Twój pojazd ewidentnie przejeżdża przez pole ze specjalnym terenem.

4. Trwa jedną najbliższą aktywację.
Np. Jeśli dana jednostka aktywowała się, po aktywacji dostała pigułę, a potem oficer reaktywował, to właśnie wtedy aktywują się stymulanty.

Re: Pytania nooba

: 12 maja 2019, 20:09
autor: Marek L.
Niestety zasady UGL pozostały ze starszej edycji gdzie była to jedyna broń zasięgowa której można było używać jednocześnie strzelając z karabinów :cry:

2. Zawsze wiążąca jest fizyczna karta, chyba że dokonano oficjalnej zmiany (jak w przypadków Grenadierów Laserowych) - ale wtedy i tak wszyscy użytkownicy otrzymują zaktualizowaną kartę wraz z kolejną operacją. Aplikacja pełni funkcję wspomagającą a nie definiującą zasady.
Karta Gun truck:
Obrazek