Strona 1 z 2

Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 02 paź 2018, 21:59
autor: yojimbo
Mam pytanie odnośnie skilla Scout z pojazdu transportowego.

1. W pierwszej turze wjeżdżam transportowym truckiem za pasażerów mający jednostkę ze skillem Scout. Nie stoi chyba nic na przeszkodzie, by w swojej aktywacji jednostka mogła skorzystać z umiejętności zwiadu?

2. Transportowana jednostka piechoty, która już wjechała na stół, ale nie była aktywowana to może wykonać Reactive Attack z wnętrza pojazdu?

3. Zasady braku możliwości ataku z pojazdu, który wykonał akcję March Move oraz całkowity zakaz strzelania z pojazdów bronią typu Flame wprowadzono do oficjalnych zasad? Czy dobrze pamiętam tylko testowano je w Polsce i czy dalej stosujecie je w swoich grach?

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 05 paź 2018, 22:18
autor: Marek L.
1. Tylko jeśli pojazd ma Assault Vehicle. Inaczej nie mogą go opuścić bo już się ruszał.
2. Tak ale tylko na zasadach przewidzianych w tym temacie. Czyli np. tylko na "boki" pojazdu.
3. Weszło to dla pojazdów latających. Po wykonaniu marszu nie można z nich strzelać ze środka.

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 06 paź 2018, 17:55
autor: yojimbo
Dzięki za odpowiedź :)

Marek L. pisze:3. Weszło to dla pojazdów latających. Po wykonaniu marszu nie można z nich strzelać ze środka.


Natomiast z pojazdów naziemnych jest to dopuszczalne?

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 08 paź 2018, 08:57
autor: Marek L.
Według mnie tak. Te zasady "testowe" które proponowałem też dotyczyły o ile mi się nie kiełbasi helikopterów.
Problem polegał na tym że ktoś leciał na marszu takim latadłem a potem na pola obok lał się deszcz siarki albo rakiet termobarycznych. No smutne trochę :cry:
Z tym że ktoś do kogoś strzela z pojazdu naziemnego problemów raczej nie było nigdy.

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 08 paź 2018, 09:13
autor: JaQbek
Bo nie ma jeszcze pojazdów lądowych które potrafią na drugi koniec mapy tak szybko dotrzeć :D

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 08 paź 2018, 20:32
autor: yojimbo
Marek L. pisze:Według mnie tak. Te zasady "testowe" które proponowałem też dotyczyły o ile mi się nie kiełbasi helikopterów.
Problem polegał na tym że ktoś leciał na marszu takim latadłem a potem na pola obok lał się deszcz siarki albo rakiet termobarycznych. No smutne trochę :cry:
Z tym że ktoś do kogoś strzela z pojazdu naziemnego problemów raczej nie było nigdy.


Pojazdem naziemnym to trzeba się dobrze ustawić by coś wziąść na cel, latacze to LoS mają wszędzie i by je zestrzelić trzeba do rozpiski dawać pelotki, które rzadko za pierwszym podejściem coś ustrzelą.

JaQbek pisze:Bo nie ma jeszcze pojazdów lądowych które potrafią na drugi koniec mapy tak szybko dotrzeć :D


Taki Stummel czy PT47 przy udanej reaktywacji też by się wybił daleko do przodu, tylko o wiele rzadziej jest to opłacalne przy takim koszcie. Transport Truckiem z LRDG reaktywowanym i obsadzonym np. Scoutami też można szybko zajmować cele po drugiej stronie mapy. Wiadomo tylko rzuty na reaktywację muszą wchodzić ;)

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 09 paź 2018, 16:27
autor: Marek L.
Akurat w transport trucku to nawet reaktywować nie trzeba bo marszuje 5. Do tego komandosi z fazerami na zwiadzie i już na 9 pole myk 3 karabniki fazerowe! Tylko ciężarówka musi dotrwać ;)

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 10 paź 2018, 22:14
autor: yojimbo
Do szybkich dalekich akcji na długich mapach to taki mi się pomysł nasunął. Dym na 11 pole, Assult Truck po reaktywacji dojeżdża na 10 pole. Do akcji przeciw piechocie z trucka wypada na Scoucie maksymalnie do 15 pola Machete Mack z pieskami, 3 shotguny i BAR na expercie sieją ogniem, a w walce wręcz pieski jeszcze gryzą. Z Trail Blazer Macka to można dogodną pozycję zająć na tyłach wroga przy średnich mapach. W sumie taka ekipa nie jednego by zaskoczyła do zajmowania odległego budynku i nawet szanse spore by nie była to misja samobójcza. Do mechów to niezawodny Rihno. By zwiększyć szanse na reaktywacje do Command Truck wsadzić oddział dowodzenia i Bazookę Joe.

Cała taka ekipa blitzkriegu to około 90 punktów. Czy to w ogóle miałoby jakieś szanse bytu to trzeba sprawdzić na stole. ;) Jeszcze żebym miał z kim. :(

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 10 paź 2018, 22:32
autor: Marek L.
Dawaj w sobotę na Falkon do Lublina. Będziemy z Jaqbkiem to pogramy :D
Plan jest zacny ale chyba nie Assault Truck tylko transport :/ Bo do Assault 2 figurki tylko włażą o ile dobrze pamiętam.
No i trzeba pamiętać żeby nie użyć rajdu przypadkiem, wtedy już nie można reaktywować :lol:

Re: Scout i Assault Vehicle, na dodatek Reactive Attack

: 10 paź 2018, 22:52
autor: yojimbo
Racja chodziło mi o Transport Trucka. :)

Marek L. pisze:Dawaj w sobotę na Falkon do Lublina. Będziemy z Jaqbkiem to pogramy :D


Niestety dopiero w niedzielę wracam z trasy i znowu Falkon mi przelatuje koło nosa, a nie mam znowu tak daleko.

A jeszcze zapytam czy reaktywowanym Assult Trackiem można użyć rajdu? Czy dobrze rozumiem, że w ogóle nie może być aktywowany w danej turze by móc wykorzystać skill Raid? Taka wątpliwość mnie naszła.