Strona 1 z 1

Umiejętności

: 25 mar 2018, 14:13
autor: MirAss
Mam parę pytań o umiejętności:
1. Angela posiada umiejętność Sniper i Killing Spree. Jak to dokładnie działa? Snajper przed atakiem wybiera cel. Czy dodatkowe trafienia z Killing Spree trafiają z ten sam cel (silniejszy atak pozwalający załatwiać bohaterów i przebić Damage Resilient), czy każde dodatkowe trafienie mogę przypisać do innego celu, jakbym posiadał snajperski karabin maszynowy :twisted:
2. Bohater z Charge (darmowa walka wręcz po marszu) dołączony jest do oddziału bez tej umiejętności. Po ruchu, w wyniku udanej reakcji snajperów przeciwnika, bohater ginie. Jeżeli dobrze rozumiem, to skoro straciłem szarżę, to nie mogę już wykonać walki wręcz i kończę aktywację po marszu? Podobnie będzie z utratą Move and Fire - strzał przepadnie?
3. W jakiej kolejności przydzielać obrażenia z walki wręcz, w której atakował bohater z Assassin (może wybrać komu przypisać trafienia) i oddział bez tej umiejętności? Najpierw atakujący za Assasina, potem obrońca za pozostałe, czy może odwrotnie?
4. Mindless daje Immune to Suppression - czy po ataku dostaję żeton Under Fire/Suppressed, ale przy aktywacji je ignoruję, czy może w ogóle nie dostaję żetonów (ma to znaczenie, gdy oddział Mindless zginie, a był dołączony do niego bohater).
5. Z Move and Fire można korzystać na dwa sposoby:
a) przed/po marszu dostajemy darmowy strzał bronią zasięgową - tu jest wszystko jasne,
b) przed/po mierzonym ataku bronią zasięgową dostajemy darmowy ruch - czy tu atak musi być wykonany tylko bronią zasięgową, czy może być połączony z walką wręcz?

Re: Umiejętności

: 25 mar 2018, 14:43
autor: JaQbek
1. Możesz każde kolejne trafienie przypisać do kolejnego celu

2. Utrata bohatera = utrata zdolności, analogicznie jeśli oddział posiadający jakąś zdolność zginie to bohater sam nie skorzysta z niej.

3. Najlepiej wykonać osobne rzuty za bohatera z Assasin, a potem za oddział. Oczywiście rzucając za bohatera można poszczególne kostki przydzielać w poszczególne figurki

4. Nie wiem :(

5. Zasady mówią jasno - tylko Ranged Weapons

Re: Umiejętności

: 25 mar 2018, 20:00
autor: Marek L.
2. Pytanie odnosiło się do utraty bohatera w reakcji - atak jest wykonywany normalnie bo liczy się stan "z początku" aktywacji całości. Tak samo jak uzyskanie przygwożdżenia nie spowodowałoby utraty możliwości walki wręcz.
4. Zupełnie ignorujesz otrzymywanie żetonów.

Re: Umiejętności

: 18 kwie 2018, 19:56
autor: MirAss
Odpowiedź na 1. jest miłym zaskoczeniem, o 5. będę musiał pamiętać, a z 4. tak właśnie grałem. Z 2. wynika, że utrata umiejętności (karty) następuję na samym końcu aktywacji. Co do 3. to wychodzi na to, że Assassin wybiera cel przed rzutem. Dzięki za pomoc.

Re: Umiejętności

: 19 kwie 2018, 18:33
autor: JaQbek
MirAss pisze:Z 2. wynika, że utrata umiejętności (karty) następuję na samym końcu aktywacji.


Generalnie zasady mówią, że ostatni pkt. to przydzielenie ran i usunięcie martwych jednostek z pola, co za tym idzie również kart.