Strona 1 z 3

Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:25
autor: Marek L.
Zima i przerwa w turniejach sprzyjają porządkowaniu zasad.
W związku z tym zapraszam do dyskusji nad naszymi zasadami na turnieje (2 ostatnie punkty zostały świeżo wprowadzone) i ewentualnym poprawianiem błędów w tłumaczeniu zasad z FAQ :D

- Jednostki Superhuman nie mogą być używane w armiach turniejowych
- Herosa blokowego Erwin Rommel można używać tak jakby był bohaterem frakcji NDAK
- Frakcja Brytyjskich Komandosów może być używana tak samo jakby składała się z jednostek alianckich (heros Action Jackson i 2 jednostki komandosów fazerowych)
- Z wnętrza pojazdów nie można prowadzić ognia bronią typu flame/flame burst
- Reactive Attack może zostać wykonany po pierwszej lub drugiej akcji jednostki wroga jeśli ta wykonuje trzy akcje
- W armii mogą znajdować się maksymalnie dwie jednostki latające transportujące piechotę lub mechy
- Nie jest dozwolone używanie umiejętności mechanika lub medyka ze środka pojazdu na zewnątrz (wymagane jest opuszczenie pojazdu).
- W armii można posiadać maksymalnie 3 takie same pojazdy.

Wyciąg kluczowych zasad z FAQ:
- W celu użycia radia oficer musi znajdować się w pojeździe bądź być dołączony do oddziału dowodzenia - dołączenie go do oddziału zwykłej piechoty z radiem nie pozwala na używanie akcji oficerskich powyżej zasięgu 2. Herosi-oficerowie klasy 3 i 4 posiadają radio wbudowane w pancerz.
- Pole ostrzeliwane z artylerii musi posiadać kropkę. LOS z punktu ostrzału decyduje o posiadaniu osłony przez cele.
- Możliwość prowadzenia ognia z pojazdu latającego przez pasażerów uzależniona jest od rodzaju uniku jaki obecnie on stosuje. W przypadku dużych turbulencji w wyniku uników na znakach frakcyjnych i tarczach nie jest dozwolone prowadzenie ognia ze środka helikoptera.
-Jeśli broń obszarowa trafia pole z herosem i pojazdem należy wybrać czy atakujemy herosa czy pojazd.
- Jeśli pojazd posiadał trafienie krytyczne "on fire" jego wrak będzie zadawał piechocie obrażenia jak miotacz płomieni przy poruszaniu się przez/na/z niego.
- W jednej akcji ataku można przyznać tylko jedno obrażenie krytyczne.
- Umiejętność "Taktyka Obronna" daje jednostce "Odporność Na Obrażenia" nawet w momencie gdy trafiana jest bronią ignorującą osłonę.
- Komisarz Poon traktowany jest jako bohater -w związku z tym nie może być przyłączony do oddziału z innymi bohaterami.

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:30
autor: Xzanu
Yukiko może być używana jako bohaterka blokowa Wehrmachtu?

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:30
autor: Marek L.
Walczyłem o to ale nie dostałem zgody z góry więc nie ma co mieszać :/

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:35
autor: balint
Dla mnie wszystko ok - większość zmian albo ukróci rozmaite przegięte komba.
Zastrzeżenia mam tylko do tego:
- W armii mogą znajdować się maksymalnie dwie jednostki latające transportujące piechotę lub mechy
Dlaczego tak? Z ciekawości pytam.

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:41
autor: Marek L.
Bo jednostki latające z możliwościami transportowymi stanowią obecnie jedno z przegiętych komb :lol:
A tak serio to w jednej z wersji zasad turniejowych było ograniczenie do 2 lataczy które było moim zdaniem sensowne - nie chcę zabierać możliwości grania trzema lataczami bojowymi (co jest odważne i czemu nie), albo używania latacza dowodzenia (co ma sens tylko przy 2 innych) ale 3 transportery to moim zdaniem za dużo.

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:50
autor: Gothik
"-Jeśli broń obszarowa trafia pole z herosem i pojazdem należy wybrać czy atakujemy herosa czy pojazd."

A cóż to za straszliwy absurd?!?

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 12 gru 2017, 23:55
autor: Marek L.
To akurat jest w FAQ. Możliwe że pokiełbasiłem szczegóły w nazewnictwie tłumacząc na szybko ale tu masz oryginał:
BLAST WEAPONS
When playing on a grid, a Blast Weapon affects all Infantry Units on the same square. If a Hero
shares a square with a Vehicle or Walker, you must choose which one you shoot at.

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 13 gru 2017, 11:03
autor: balint
Dobrze, że na ostatnich mistrzostwach Warszawy zdążyłem zagrać trzema lataczami... Komu śmigłowiec, komu.... ;)

Powiem tak, rozumiem Twoje intencje i zgadzam się, że w rękach wyjadacza (Sasha?) tworzy to przegięte kombinacje. Ale z drugiej strony szkoda, w rękach mniej doświadczonych graczy, aż takie straszne toto nie jest.

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 13 gru 2017, 11:07
autor: Panda
Niestety smutna prawda jest taka, że dla dobra ogółu, część modeli musi się kurzyć na pólkach. SBT :(

Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL

: 13 gru 2017, 11:18
autor: balint
Panda pisze:Niestety smutna prawda jest taka, że dla dobra ogółu, część modeli musi się kurzyć na pólkach. SBT :(
Invader? :D