Zima i przerwa w turniejach sprzyjają porządkowaniu zasad.
W związku z tym zapraszam do dyskusji nad naszymi zasadami na turnieje (2 ostatnie punkty zostały świeżo wprowadzone) i ewentualnym poprawianiem błędów w tłumaczeniu zasad z FAQ
- Jednostki Superhuman nie mogą być używane w armiach turniejowych
- Herosa blokowego Erwin Rommel można używać tak jakby był bohaterem frakcji NDAK
- Frakcja Brytyjskich Komandosów może być używana tak samo jakby składała się z jednostek alianckich (heros Action Jackson i 2 jednostki komandosów fazerowych)
- Z wnętrza pojazdów nie można prowadzić ognia bronią typu flame/flame burst
- Reactive Attack może zostać wykonany po pierwszej lub drugiej akcji jednostki wroga jeśli ta wykonuje trzy akcje
- W armii mogą znajdować się maksymalnie dwie jednostki latające transportujące piechotę lub mechy
- Nie jest dozwolone używanie umiejętności mechanika lub medyka ze środka pojazdu na zewnątrz (wymagane jest opuszczenie pojazdu).
- W armii można posiadać maksymalnie 3 takie same pojazdy.
Wyciąg kluczowych zasad z FAQ:
- W celu użycia radia oficer musi znajdować się w pojeździe bądź być dołączony do oddziału dowodzenia - dołączenie go do oddziału zwykłej piechoty z radiem nie pozwala na używanie akcji oficerskich powyżej zasięgu 2. Herosi-oficerowie klasy 3 i 4 posiadają radio wbudowane w pancerz.
- Pole ostrzeliwane z artylerii musi posiadać kropkę. LOS z punktu ostrzału decyduje o posiadaniu osłony przez cele.
- Możliwość prowadzenia ognia z pojazdu latającego przez pasażerów uzależniona jest od rodzaju uniku jaki obecnie on stosuje. W przypadku dużych turbulencji w wyniku uników na znakach frakcyjnych i tarczach nie jest dozwolone prowadzenie ognia ze środka helikoptera.
-Jeśli broń obszarowa trafia pole z herosem i pojazdem należy wybrać czy atakujemy herosa czy pojazd.
- Jeśli pojazd posiadał trafienie krytyczne "on fire" jego wrak będzie zadawał piechocie obrażenia jak miotacz płomieni przy poruszaniu się przez/na/z niego.
- W jednej akcji ataku można przyznać tylko jedno obrażenie krytyczne.
- Umiejętność "Taktyka Obronna" daje jednostce "Odporność Na Obrażenia" nawet w momencie gdy trafiana jest bronią ignorującą osłonę.
- Komisarz Poon traktowany jest jako bohater -w związku z tym nie może być przyłączony do oddziału z innymi bohaterami.
Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Yukiko może być używana jako bohaterka blokowa Wehrmachtu?
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Walczyłem o to ale nie dostałem zgody z góry więc nie ma co mieszać :/
Dust or Bust!
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Dla mnie wszystko ok - większość zmian albo ukróci rozmaite przegięte komba.
Zastrzeżenia mam tylko do tego:
Zastrzeżenia mam tylko do tego:
Dlaczego tak? Z ciekawości pytam.- W armii mogą znajdować się maksymalnie dwie jednostki latające transportujące piechotę lub mechy
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Bo jednostki latające z możliwościami transportowymi stanowią obecnie jedno z przegiętych komb
A tak serio to w jednej z wersji zasad turniejowych było ograniczenie do 2 lataczy które było moim zdaniem sensowne - nie chcę zabierać możliwości grania trzema lataczami bojowymi (co jest odważne i czemu nie), albo używania latacza dowodzenia (co ma sens tylko przy 2 innych) ale 3 transportery to moim zdaniem za dużo.
A tak serio to w jednej z wersji zasad turniejowych było ograniczenie do 2 lataczy które było moim zdaniem sensowne - nie chcę zabierać możliwości grania trzema lataczami bojowymi (co jest odważne i czemu nie), albo używania latacza dowodzenia (co ma sens tylko przy 2 innych) ale 3 transportery to moim zdaniem za dużo.
Dust or Bust!
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
"-Jeśli broń obszarowa trafia pole z herosem i pojazdem należy wybrać czy atakujemy herosa czy pojazd."
A cóż to za straszliwy absurd?!?
A cóż to za straszliwy absurd?!?
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
To akurat jest w FAQ. Możliwe że pokiełbasiłem szczegóły w nazewnictwie tłumacząc na szybko ale tu masz oryginał:
BLAST WEAPONS
When playing on a grid, a Blast Weapon affects all Infantry Units on the same square. If a Hero
shares a square with a Vehicle or Walker, you must choose which one you shoot at.
BLAST WEAPONS
When playing on a grid, a Blast Weapon affects all Infantry Units on the same square. If a Hero
shares a square with a Vehicle or Walker, you must choose which one you shoot at.
Dust or Bust!
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Dobrze, że na ostatnich mistrzostwach Warszawy zdążyłem zagrać trzema lataczami... Komu śmigłowiec, komu....
Powiem tak, rozumiem Twoje intencje i zgadzam się, że w rękach wyjadacza (Sasha?) tworzy to przegięte kombinacje. Ale z drugiej strony szkoda, w rękach mniej doświadczonych graczy, aż takie straszne toto nie jest.
Powiem tak, rozumiem Twoje intencje i zgadzam się, że w rękach wyjadacza (Sasha?) tworzy to przegięte kombinacje. Ale z drugiej strony szkoda, w rękach mniej doświadczonych graczy, aż takie straszne toto nie jest.
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Niestety smutna prawda jest taka, że dla dobra ogółu, część modeli musi się kurzyć na pólkach. SBT
Jołki połki!
Re: Podsumowanie naszych "Home Rules" i najważniejsze zasady z FAQ w PL
Invader?Niestety smutna prawda jest taka, że dla dobra ogółu, część modeli musi się kurzyć na pólkach. SBT
Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości