Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 77
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: yojimbo » 14 lis 2017, 08:28

Mamy nowy skill Raid. Pozwala na wykonanie trzech akcji w kolejności MOVE + ATAK + MOVE.

Tu mam pytanie: Czy taki Assult Truck może ostrzelać pojazd klasy czwartej lub wyższej? Nie będzie rzutu kostkami, ale czy można uznać, że atak został wykonany?

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 359
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: Gothik » 14 lis 2017, 09:53

Jak dla mnie nie. Krok 3 akcji ataku to deklarowanie, których broni użyjemy do zaatakowania danego celu. Bez skompletowania tego kroku nie można mówić o skompletowaniu całej akcji ataku - rzutu na atak, osłony, przydzielenie obrażeń itp. A bez akcji ataku dwie następujące po sobie akcje Ruchu zamienią się w Marsz.
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 77
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: yojimbo » 14 lis 2017, 13:51

Załóżmy, że wszystkie wymogi do wykonania akcji ataku są spełnione. Czy można w takim razie zadeklarować użycie np. karabinu maszynowego na pojeździe klasy 7? W przypadku Machineguna brak liczb ataku iloma kośćmi rzucamy. Czy to oznacza 0/0, czy też brak możliwości przeprowadzenia takiego bezsensownego ataku?

Do tej pory taki atak byłby zaliczany jako pas Nothing action, ale w przypadku tego siła można by już coś pokombinować.

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 359
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: Gothik » 14 lis 2017, 14:17

Domyślam się że chodzi Ci o umożliwienie w takim układzie dwóch Ruchów po 3 pola (czyli razem 6) zamiast jednego Marszu o 5 pól, ale moim zdaniem takie "spalenie" ataku jest nielegalne.
Dust Archives - https://1drv.ms/u/s!AqaoVyYEuTkXmGI1itH ... 7?e=kJxiEF

Maszeruj albo zdychaj!

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: Panda » 14 lis 2017, 14:23

Jak kolega powiedział. Tabele na kartach są po to by określić czy atak jest możliwy i w jakim stopniu. Nie ma w tabeli możliwości ataku, czyli brak rubryki w tabelce, przyjazna jednostka, to nie ma ataku w ogóle - znaczy się akcja nie mogła zostać zadeklarowana. Czyli zostałbyś z pałą w garści po ruchu 3. Wedle logiki, oczywiście.
Jołki połki! :twisted:

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 77
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: yojimbo » 14 lis 2017, 14:45

Domyślam się że chodzi Ci o umożliwienie w takim układzie dwóch Ruchów po 3 pola (czyli razem 6) zamiast jednego Marszu o 5 pól, ale moim zdaniem takie "spalenie" ataku jest nielegalne.
Dokładnie o to mi chodzi. W zasadach nie znalazłem przesłanek zabraniajacych takiej opcji. W przypadku tego skilla, takie spalenie ataku może być w pewnych sytuacjach korzystne dla grającego LRDG. Kosztem jest zablokowanie możliwości reaktywacji jednostki.

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 77
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: yojimbo » 14 lis 2017, 20:10

Jak kolega powiedział. Tabele na kartach są po to by określić czy atak jest możliwy i w jakim stopniu. Nie ma w tabeli możliwości ataku, czyli brak rubryki w tabelce, przyjazna jednostka, to nie ma ataku w ogóle - znaczy się akcja nie mogła zostać zadeklarowana. Czyli zostałbyś z pałą w garści po ruchu 3. Wedle logiki, oczywiście.

Moim zdaniem w tabeli odnośnie rodzajów jednostek i ich klasy dla danej broni liczby określają ilość możliwych trafień oraz liczbę obrażeń z pojedynczego trafienia.

Rozpatrując akcje ataku mamy:
0 - Check Range
1 - Check Fire Arc
2 - Check LoS
3 - Declare Target Units
4 - Roll to Hit Target Units

W ten sposób w 3. kroku można by zadeklarować ostrzał czołgu z pistoletu, a dopiero w 4-tym kroku sprawdzamy prawdopodobieństwo zrobienia krzywdy. Brak liczb przy danej klasie pancerza określa moim zdaniem, że prawdopodobieństwo jest bardzo niskie. Tak niskie, czytaj bliskie zeru, że statystycznie trafienie jedną kością mocno odbiega od scenariuszu, w którym cokolwiek zdziałamy w ten sposób.

Dust to gra ze swoimi zasadami. Logikę staram się teraz stosować tylko w obrębie reguł gry. Gracie dużo dłużej w Dusta i skoro twierdzicie, że akcja ataku jest możliwa tylko w przypadku rzutu na hit przynajmniej jedną kością niech tak będzie. Uznałem, iż brak liczb to oznacza tylko 0/0 przy rozpatrywania czwartego kroku i stąd moje pytania.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1225
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: Marek L. » 14 lis 2017, 22:23

Ja bym się odniósł do logiki samej zasdy - tu chodzi o to żeby kogoś faktycznie zaatakować. A nie zrobić sobie za free dalszy ruch zamiast marszu ;) Aczkolwiek biorąc pod uwagę same zasady czysto "prawniczo" trzeba temat sprawdzić, najwyżej będzie punkt w FAQ że jak nie ma rzutu kostkami to nie atak :lol:
Zawsze możesz iść cieżarówkami w close combat :D
Dust or Bust!

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 508
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: JaQbek » 15 lis 2017, 19:41

Myślę, że odpowiedziałeś sobie sam na to pytanie ;)

Bo, jeśli:
Rozpatrując akcje ataku mamy:
0 - Check Range
1 - Check Fire Arc
2 - Check LoS
3 - Declare Target Units
4 - Roll to Hit Target Units
... i nie rzucasz kośćmi żeby zaatakować (brak obrażeń danej broni do danej klasy pancerza) to w zasadzie pomijasz pkt. 4 czyli Twoja akcja ataku nie jest spełniona w 100%. Czyli to nie atak, a co najwyżej obrzucanie inwektywami przeciwnika ;)
Bro, do you even blitz ?

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 77
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowy skill Raid w ciężarówkach LRDG

Postautor: yojimbo » 15 lis 2017, 21:18


... i nie rzucasz kośćmi żeby zaatakować (brak obrażeń danej broni do danej klasy pancerza) to w zasadzie pomijasz pkt. 4 czyli Twoja akcja ataku nie jest spełniona w 100%. Czyli to nie atak, a co najwyżej obrzucanie inwektywami przeciwnika ;)
Zgoda. Takie tłumaczenie przyjmuję jako zadowalające :)

Zawsze możesz iść cieżarówkami w close combat :D
Na taką opcję nie wpadłem ;) Raz na 100 rozgrywek może się zdarzyć to niezłym posunięciem ;)


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości