Jak kolega powiedział. Tabele na kartach są po to by określić czy atak jest możliwy i w jakim stopniu. Nie ma w tabeli możliwości ataku, czyli brak rubryki w tabelce, przyjazna jednostka, to nie ma ataku w ogóle - znaczy się akcja nie mogła zostać zadeklarowana. Czyli zostałbyś z pałą w garści po ruchu 3. Wedle logiki, oczywiście.
Moim zdaniem w tabeli odnośnie rodzajów jednostek i ich klasy dla danej broni liczby określają ilość możliwych trafień oraz liczbę obrażeń z pojedynczego trafienia.
Rozpatrując akcje ataku mamy:
0 - Check Range
1 - Check Fire Arc
2 - Check LoS
3 - Declare Target Units
4 - Roll to Hit Target Units
W ten sposób w 3. kroku można by zadeklarować ostrzał czołgu z pistoletu, a dopiero w 4-tym kroku sprawdzamy prawdopodobieństwo zrobienia krzywdy. Brak liczb przy danej klasie pancerza określa moim zdaniem, że prawdopodobieństwo jest bardzo niskie. Tak niskie, czytaj bliskie zeru, że statystycznie trafienie jedną kością mocno odbiega od scenariuszu, w którym cokolwiek zdziałamy w ten sposób.
Dust to gra ze swoimi zasadami. Logikę staram się teraz stosować tylko w obrębie reguł gry. Gracie dużo dłużej w Dusta i skoro twierdzicie, że akcja ataku jest możliwa tylko w przypadku rzutu na hit przynajmniej jedną kością niech tak będzie. Uznałem, iż brak liczb to oznacza tylko 0/0 przy rozpatrywania czwartego kroku i stąd moje pytania.