Rommel Lis Pustyni - Zasady

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 414
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Xzanu » 18 paź 2017, 14:46

Ok, to mamy Rommla z zasadą Desert Fox
A Unit reactivated by a Unit with this Skill using Get Moving You Bunch Of Monkeys gains the At The Double Skill fot this Ativation


reaktywuje oddział małp z zasadą Charge.

A Unit with the Charge Skill (and any Unit it has Joined or Hero that has Joined it) may perform a free Attack Action using Close-Combat Weapons immediately after performing a March Move Action


i teraz czy to oznacza, że mogę Marszować, Ruszyć się (ruch w sumie 5+3) i Atakować. czy muszę wybrać czy korzystam z At The Double czy z Charge po Marszu?
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Panda » 18 paź 2017, 15:24

Generalnie jest jedna złota zasada - masz max trzy akcję na aktywację. IMO w tym przypadku wybierasz czego używasz - czy jeszcze sobie idziesz czy bijesz.
Jołki połki! :twisted:

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 414
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Xzanu » 18 paź 2017, 15:25

w obu wypadkach jest mowa o darmowej (free action) a nie o trzeciej akcji. Stąd moje pytanie.
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 306
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: balint » 18 paź 2017, 15:55

Xzanu pisze:Ok, to mamy Rommla z zasadą Desert Fox
A Unit reactivated by a Unit with this Skill using Get Moving You Bunch Of Monkeys gains the At The Double Skill fot this Ativation


reaktywuje oddział małp z zasadą Charge.

A Unit with the Charge Skill (and any Unit it has Joined or Hero that has Joined it) may perform a free Attack Action using Close-Combat Weapons immediately after performing a March Move Action


i teraz czy to oznacza, że mogę Marszować, Ruszyć się (ruch w sumie 5+3) i Atakować. czy muszę wybrać czy korzystam z At The Double czy z Charge po Marszu?



Dokładnie tak to rozumiem - masz do wyboru co chcesz zrobić.

Dokładnie tak samo jak Manfred oraz Assault Engineer Sturmgrenadier squad albo biegniesz i robisz atak z move and fire albo używasz at the double.

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 414
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Xzanu » 18 paź 2017, 16:12

tak czułem, że za pięknie by było. zawsze to wybór :)
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 976
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Marek L. » 18 paź 2017, 21:39

Max 3 akcje. Free actions też się liczą do limitu.
Dust or Bust!

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 414
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Xzanu » 19 paź 2017, 12:10

dzięki za odpowiedzi :)
i jeszcze jedno pytanie. Ile kostek ma Rommel na reaktywację?
Zasada generał na karcie Rommla:
When joined to a Command Squad, this Hero rolls one extra dice when attempting Officer Special Action

Zasada generał w podręczniku strona 150
A Hero with this Skill may take a free Officer Special Action each time they Activate and, if Joined to a Unit with an Officer, roll two dice when attempting Officer Special Actions


Obie działają razem, czy opcja na karcie nadpisuje zasadę z podręcznika? Czy opcja z podręcznika jest uzupełnieniem zasady z karty?

Założenie nr 1
Obie zasady działają i Rommel jest sam.
Nie podejmuje w turze żadnej Akcji poza próbą np. reaktywacji. Rzuca 2 kostkami?
tu jest chyba prosto.

Założenie nr 2
Obie zasady działają i Rommel dołączony jest do oddziału dowodzenia.
Oddział strzelił i podejmuje próbę reaktywacji.
1 kostka za akcję oficerską + 1 kostka za zasadę na karcie i + 1 kostka za zasadę z podręcznika.

Założenie nr 3
Obie zasady działają i Rommel dołączony jest do oddziału dowodzenia. Oddział nie podejmuje żadnej akcji poza próbą reaktywacji.
4 kostki za akcję oficerską i zasadę z podręcznika + 1 kostka za zasadę z karty.

Założenie nr 4
Obie zasady działają i Rommel dołączony jest do oddziału dowodzenia.
Oddział strzelił, Medyk użył swojego Skilla. Rommel używa darmowej akcji do reaktywacji.
1 za Rommla + 1 za dołączenie do oddziału zasady z Podręcznika i +1 za zasadę z karty?

Teraz jak to rozpisałem, to wydaje mi się, że podręcznik jest rozwinięciem zasady z karty.
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 976
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Marek L. » 19 paź 2017, 13:49

Trochę sam sobie mieszasz z tą ilością kostek. Tutaj zgubne jest myślenie skrótowe w które się ostatnio bawimy rzucająć za wszystkie akcje od razu :twisted:
Zawsze podręcznik jest nadrzędny
Czyli:
Generał pozwala na darmową 3 akcję oficerską podczas aktywacji.
A jeśli jest połączony z innym oficerem (czyli oddziałem dowodzenia) każda z tych akcji daje 2 kostki.
Dust or Bust!

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 414
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Xzanu » 19 paź 2017, 14:06

Czyli jeśli oddział dowodzenia z generałem jedyne co robi w rundzie to próba reaktywacji ma 4 kostki?
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 976
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Rommel Lis Pustyni - Zasady

Postautor: Marek L. » 19 paź 2017, 16:56

6 bo 3 akcje pod 2 kostki.
3 akcja jest darmowa dzięki zdolności generała.
Moim skromnym zdaniem trochę marnotrawstwo, ja bym na przykład zrzucił najpierw ammo 2 kostkami a potem 2x2 kostki na reaktywację.
Dust or Bust!


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość