Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: yojimbo » 15 paź 2017, 14:36

Hejka

Taka mała wątpliwość mi się nasunęła. Pojawią się nowe mechy najemniczek na podwoziu alianckich M3, lecz w opisie brakuje ,,M3". Choć to mechy na tym samym podwoziu, różniące się uzbrojeniem i załogą ;) to wyklucza je najprawdopodobniej z efektywnego wykorzystania w alinckim plutonie średnich mechów. Zbyt over power?

Kolejna sprawa. Na ten przykład mam Crazy Jimmy'ego przypisanego do np. plutonu Divera, ale pilotuje on pojazdem z plutonu średnich mechów bojowych. Zdaje mi się, że można tak zrobić. To w takiej sytuacji taki mech zyskuje umiejętność akcji oficerskiej w obrębie mechów M3 i Skill Brave jednocześnie?

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 440
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: JaQbek » 15 paź 2017, 18:06

Niestety :( Pluton wyraźnie mówi o "M3 Medium Combat Walker", zaś na kartach nowych pojazdów najemniczek jest napisane "Mercenary Recon Mickey IV / V".
Także jest to zupełnie inny pojazd pomimo tego, że ma to samo podwozie.
Analogiczna sytuacja jest ze specnazowymi lekkimi mechami i Wreckerem - to samo podwozie ale inny typ pojazdu.
Bro, do you even blitz ?

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: yojimbo » 15 paź 2017, 18:52

Za to Wrecker skorzystałyby ze zdolności blokowego plutonu wilczego stada, tak mi się wydaje. Mowa w nim tylko o mechach z serii KV47 i nic więcej, a Wrecker ma to w opisie, choć wyglądem sporo się różni od od sowieckich KV47A,B,C... 4 klasy pancerza, na których tworzony jest pluton. Czyżby niedopatrzenie? ;)

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 329
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: balint » 15 paź 2017, 20:29

Zdecydowanie niedopatrzenie. To jest podwozie KV47 Tsh :)

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1018
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: Marek L. » 15 paź 2017, 20:57

Obawiam się że Brave też nie zadziała na mecha pilotowanego. Musi to być dedykowana jednostka Marines - to że pilot ma brave nie znaczy automatycznie że jest to umiejętność przechodząca na pilotowaną maszynę.
Dust or Bust!

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 435
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: K-man » 16 paź 2017, 13:45

Marku,

A gdzie to jest zapisane, że zdolności nie można wykorzystać na pojeździe najemniczym. Pojazd to pojazd, jak może być w armii to powinien go wykorzystywać z takim pilotem, jaki chce.
Bo gdyby iść tym tokiem myślenia to najemnicza medyczka nie mogłaby rzucać staminek na jednostki blokowe w armii gdzie działa.

Tak mi się zdaje.

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: yojimbo » 16 paź 2017, 15:03

Marku na ostatnim turnieju w Dragonie wystawiłem pluton USMC
Rifle z Rihno jako support. Rihno był połączony z ciężkimi inżynierami, którzy zapewniali mi spełnienie wymagań plutonu. Na szybko zdecydowaliśmy, że skoro inżynierowie zyskują skill Brave, który dotyczy również dołączonej jednostki, to Rihno nie kasuje skillu i czerpie z niego korzyści.

Przypadek Jimmiego wpakowanego do plutonu Divera, a przy tym pilotującego mecha z plutonu średnich mechów wpadł mi w niedzielę do głowy i idzie o krok dalej niż przykład podany wyżej. Na moje rozumowanie Jimmy zyskuje Brave z plutonu Divera, pilot wykorzystuje swoje umiejętności podczas prowadzenia pojazdu. Natomiast mech dostaje swojego skilla ze swojego plutonu i tworzy się ciekawe combo.

Co do Marins to akurat do tego plutonu można wsadzić np. lekkiego Poundera. Takie podejście tylko zagmatwa bardziej sprawę, bo lekki tak, blokowy już nie.

Pytanie zadnicze to: czy można łączyć jednostki z dwóch różnych plutonów, a jeśli tak to czy taka połączona jednostka zyskuje oba profity?

Edit: Na str. 41 instrukcji w akapicie Korzyści plutonu nie zabrania się łączenia bohatera z jednostką z dwóch odrębnych pontonów. Jednakże korzyści zyskują tylko i wyłącznie jednostki z danego plutonu. No to na mój rozum taka połączona jednostka nie ma prawa korzystać z któregokolwiek profitu. Innymi słowy nie zyskuje nic.

balint
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 329
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: balint » 16 paź 2017, 16:48

Każda jednostka może być tylko w jednym plutonie.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1018
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: Marek L. » 16 paź 2017, 18:07

K-man pisze:Marku,

A gdzie to jest zapisane, że zdolności nie można wykorzystać na pojeździe najemniczym. Pojazd to pojazd, jak może być w armii to powinien go wykorzystywać z takim pilotem, jaki chce.
Bo gdyby iść tym tokiem myślenia to najemnicza medyczka nie mogłaby rzucać staminek na jednostki blokowe w armii gdzie działa.

Tak mi się zdaje.


Nie rozumiesz problemu. Bo tu nie chodzi o to czy może działać na jednostki najemnicze tylko o to czy jak pilot ma brave to od razu przechodzi na pilotowany pojazd. Bo wtedy nieciekawie może się robić pod względem np. pilota alianckiego 2 klasy który był wypuszczany z książką - on ma cheat death...
Dust or Bust!

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Nowe mechy Najemniczek i pluton średnich mechów bojowych

Postautor: yojimbo » 16 paź 2017, 21:00

balint pisze:Każda jednostka może być tylko w jednym plutonie.


Tak masz rację. W sumie pilota przydzielamy do mecha przed grą i taki mech liczy się jako jedna jednostka, czy to do obliczania aktywacji, czy też do obrażeń od flama. Można założyć, że jeśli mech z pilotem tworzą jedną jednostkę, to taki bohater i mech powinni być w tym samym plutonie.

Moje przekombinowane myślenie można wyrzucić do kosza :)


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość