Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 410
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: K-man » 08 maja 2017, 20:03

Pytanie o interpretację:

Zasada w tym plutonie jest zapisana tak; "The Platoon Leader of a Sturmgrenadier Platoon may perform a Get Moving You Bunch of Monkey Special Action (see page 158) targeting a Sturmgrenadier Unit in or supporting the Platoon as a third Action each time it Activates".

Czy to oznacza, że tak Special Action:
1. działa "z automatu"
2. czy za każdym razem muszę rzuć kostką, czy mi wyszła (jak normalna akcja oficerska)?

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 238
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: balint » 08 maja 2017, 20:14

Jak dla mnie musisz rzucić kostką.

Seneszal
Ochotnik
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:27

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: Seneszal » 08 maja 2017, 20:38

też mi się tak wydaje. Jest to po prostu dodatkowa akcja oficerska.
I niestety, będzie ona działać na 2 pola chyba że dodasz dowódcę plutonu to pojazdu lub oddziału z radiem.

Sam mam pytania do tego plutonu:
1. Czy jeśli dowódcą plutonu jest Command Squad to będzie można wykonać akcję dowódczą aktywację i leczenie?
2. Skoro w opisie mamy "or supporting the platoon..." czy to znaczy że "Get moving you bunch..." będzie działać także na np. mechy?

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 238
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: balint » 08 maja 2017, 20:52

ad 2) w opisie plutonu jest napisane wprost, że można reaktywować tylko grenadierów.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 369
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: JaQbek » 08 maja 2017, 22:11

K-man pisze:Czy to oznacza, że tak Special Action...

K-man pisze:see page 158

Powinno pomóc.

Seneszal pisze:Sam mam pytania do tego plutonu:
1. Czy jeśli dowódcą plutonu jest Command Squad to będzie można wykonać akcję dowódczą aktywację i leczenie?
2. Skoro w opisie mamy "or supporting the platoon..." czy to znaczy że "Get moving you bunch..." będzie działać także na np. mechy?

1. Można, ale w odwrotnej kolejności - tj. wykonać 2 akcje medyka i trzecią gratis do reaktywacji.
2. Opis plutonu jasno wskazuje jakie konkretnie jednostki korzystają ze specjalnej zdolności - każda jednostka opatrzona nazwą "Sturmgrenadier" znajdująca się w plutonie lub wspierająca ten pluton :)
Bro, do you even blitz ?

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 410
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: K-man » 08 maja 2017, 22:37

JaQbek pisze:
K-man pisze:Czy to oznacza, że tak Special Action...

K-man pisze:see page 158

Powinno pomóc.

Seneszal pisze:Sam mam pytania do tego plutonu:
1. Czy jeśli dowódcą plutonu jest Command Squad to będzie można wykonać akcję dowódczą aktywację i leczenie?
2. Skoro w opisie mamy "or supporting the platoon..." czy to znaczy że "Get moving you bunch..." będzie działać także na np. mechy?

1. Można, ale w odwrotnej kolejności - tj. wykonać 2 akcje medyka i trzecią gratis do reaktywacji.
2. Opis plutonu jasno wskazuje jakie konkretnie jednostki korzystają ze specjalnej zdolności - każda jednostka opatrzona nazwą "Sturmgrenadier" znajdująca się w plutonie lub wspierająca ten pluton :)


JaQbek, umiem czytać co jest na stronie 158, ale gdyby to było dla mnie clear to by się nie pytał. A w szczególności nic tam nie ma (w opisie plutonu) o konieczności posiadania radia. Ale serdecznie dziękuję za poradę.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 810
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: Marek L. » 08 maja 2017, 23:04

Wyjaśniając:

Pluton pozwala nam użyć za darmo (jako trzecią akcję) konkretną umiejętności opisanej w podręczniku. Nie zmienia w żaden sposób jej warunków. Nadal należy rzucić kostką i jeśli nie mamy w oddziale radia działa tylko na 2 pola.

Reaktywacja zawsze kończy akcję oddziału "reaktywującego" - należy więc wykonać leczenie PRZED bo inaczej jeśli reaktywacja się uda leczenie nam ucieknie (w naszym gronie nikt nie będzie o to robił spiny ale znam graczy zagranicznych którzy by robili :evil: ).

Kwiatki takie jak niejasności do których odnosi się Seneszal to niestety zasługa "pomocy" w upraszczaniu podręcznika przez amerykanów co skończyło się jak widać.... Zawsze pluton dokładnie opisuje na jakie jednostki działa niezależnie czy są supporting czy wymagane w plutonie - zawsze będą to konkretne oddziały - tutaj grenadierów szturmowych.
Dust or Bust!

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 410
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: Plotun "Axis SturmGrenadier Platoon"

Postautor: K-man » 09 maja 2017, 08:09

Dziękuję, jasna sprawa


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość