Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 61
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: yojimbo » 28 kwie 2017, 08:54

Crazy Jimmy: If this Hero performs a March Move with the Vechicle he is piloting it receives a Cover Save until his next Activation.

Defensive Tactics: Gains Damage Resilience when in cover.

Zastanawiam się czy Jimmy będąc w plutonie Tanyi zyskuje DG wykorzystując swoją umiejętność? Jeśli jednostka ma osłonę (Cover) to przysługują jej rzuty na osłonę (Cover Save) to czy działa to w drugą stronę? Jeśli uzyskuje Cover Save to znaczy że jest ,,in cover"?

Cover Save = in cover???

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 823
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: Marek L. » 28 kwie 2017, 08:58

Musialbym sprawdzic w podręczniku [a jak na złość zapomniałem na Pyrkon zabrać] ale pluton Tanyii działa chyba tyko na jednostki najemniczek?
Poza tym umiejętność musiałaby działać na pojazd a nie na Jimmiego który jest w środku :)
Dust or Bust!

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 370
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: JaQbek » 28 kwie 2017, 15:16

Nie działa z dwóch powodów:

- zdolność działa gdy są spełnione wymagania plutonu, a zasady tego plutonu mówią, że działa tylko na najemniczki z niego

- zamiast plutonu można podczepić Tany'e do oddziału aby współdzieliła swoją umiejętność, ale CJ jest bohaterem a nie oddziałem ;)
Bro, do you even blitz ?

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 416
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: K-man » 28 kwie 2017, 17:49

Komentarz do plutonu. Działa na jednostki najemnicze i jednostki broni wsparcia z innych frakcji jak są w plutonie.

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 61
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: yojimbo » 28 kwie 2017, 22:43

Do plutonu Tanyi można dołączyć jednostki z frakcji, która ją najmuje.

Natomiast skill Crazy Jimmy może być użyty tylko jak pilotuje pojazd.

Bylem przekonany, że do każdego plutonu można dołączać dowolne jednostki (piechotę, pojazdy, czy bohaterów) z danego bloku, a w przypadku najemniczek także pracodawcy. Stąd moje pytanie czy występuje synergia w tym przypadku. Czy jak Crazy Jimmy wykona Marche Move i otrzyma Cover Save do następnej aktywacji, będzie w plutonie Tanyi oraz w odległości 2 od niej to można uznać, że ma Cover i uzyskać skill DG wynikający z bonusu plutonu?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 17:45 przez yojimbo, łącznie zmieniany 1 raz.

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 416
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: K-man » 29 kwie 2017, 22:54

Z jednostek nie najemniczek działa DT skill tylko na jednostki wsparciu "support weapon", które są w plutonie np. moździerze.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 370
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: JaQbek » 30 kwie 2017, 09:10

yojimbo pisze:Bylem przekonany, że do każdego plutonu można dołączać dowolne jednostki (piechotę, pojazdy, czy bohaterów) z danego bloku, a w przypadku najemniczek także pracodawcy. Stąd moje pytanie czy występuje synergia w tym przypadku. Czy jak Crazy Jimmy wykona Marca Moje i otrzyma Cover Save do następnej aktywacji, będzie w plutonie Tanyi oraz w odległości 2 od niej to można uznać, że ma Cover i uzyskać skill DG wynikający z bonusu plutonu?


Można do jednego plutonu dołączyć nawet całą armię. Ale bonus będą otrzymywać tylko wyszczególnione jednostki.
W tym przypadku będą to oddziały najemniczek oraz jednostki ze skillem Support Weapon.
Bro, do you even blitz ?

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 61
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: yojimbo » 20 maja 2017, 12:11

JaQbek pisze:
Można do jednego plutonu dołączyć nawet całą armię. Ale bonus będą otrzymywać tylko wyszczególnione jednostki.
W tym przypadku będą to oddziały najemniczek oraz jednostki ze skillem Support Weapon.


Ok, zgoda. Mój błąd w zrozumieniu jak działają plutony.

Wciąż mam niejasności, czy zawsze można skorzystać z umiejętności DT?

Przykład: Tanya jest w lesie i jest celem miotacza płomieni. Nie przysługuje jej Cover Save. Czy będąc ,,in cover" można skorzystać z DT i próbować anulować obrażenia z DR?


W FAQu można znaleźć wyjaśnienie podobnej aczkolwiek nie identycznej sytuacji ataku snajperskiego na Steel Guards.

Pewnie nie zdarza się to często na stole, ale ciekawi mnie jaka jest Wasza opinia. Czy jedostka ze skillem Defensive Tactics będąc w osłonie (in cover) może skorzystać z Damage Resilience po trafieniach rodzajem broni, która neguje Cover Saves, jak na przykład Flame, Grenade czy Sniper Weapon?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 823
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: Marek L. » 20 maja 2017, 12:45

Tak, to jeden z często wyjaśnianych tematów - błąd że nie wsadziliśmy go do FAQ.
Nawet jeżeli jednostka obrywa bronią ignorującą osłonę (przez co nie przysługuje jej rzut na osłonę, czy nawet jak w tym przypadku unik piechoty) to nadal zachowuje rzut na Odporność na Obrażenia (DR) - nie zmienia tego fakt że otrzymała tą cechę dzięki Taktyce Obronnej. Rzut na Odporność nadal jest wykonywany.
Dust or Bust!

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 61
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Crazy Jimmy a Defensive Tactics

Postautor: yojimbo » 20 maja 2017, 15:07

Dzięki za szybką odpowiedź:)


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość