Kto pierwszy wyjaśni

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: yojimbo » 05 kwie 2017, 09:26

Najemnik nie rozumiem na jakiej podstawie oceniasz, którą broń można uznać za obszarową? Proszę wskaż odpowiedni fragment w instrukcji, który ma zastosowanie, bo może się mylę.

Najemnik_001 pisze:Źle, granatnik nie jest bronią obszarową jest nią tylko flame i arta


Nie wiem jaką zasadą się kierujesz, że tylko Flame i Arty to bronie obszarowe. X-4 Missile u ADLERa lub Light Bomb w FALKE nie są ani Flame, a tym bardziej altylerią i to też nie jest broń obszarowa?

Czytając instrukcję za broń obszarową przyjmuję bronie, które mają ikone wybuchu w tabeli. Ładunki wybuchowe w odróżnieniu od pocisków nie muszą trafić bezpośrednio w żołnierza czy pojazd by zadać obrażenia. Wystarczy by upadły w niedużej odległości by siła eksplozji i odłamki skał, ziemi, drzew, części pancerza pojazdów siały zniszczenie w oddziale wroga. Dlatego określa się je bronią obszarową. Nawet działo przeciwpancerne oddziaływuje w ten sposób na piechotę, poprzez rozprysk odłamków od punktu trafienia, a nie bezpośrednie trafienie, które musi zaistnieć w przypadku czołgu. W ten sposób jeden pocisk przeciwpancerny może wyeliminować całą pięcioosobową drużynę, siłą wybuchu działającą na pewien obszar.

Samjzłyj
Untertoten
Posty: 105
Rejestracja: 29 lut 2016, 23:20

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Samjzłyj » 05 kwie 2017, 10:07

Zgadzam się z Usagim...yyyyyy tj. Yojimbo

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 195
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: balint » 05 kwie 2017, 10:51

Ja również - logicznie i przekonująco wyjaśnione.

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: yojimbo » 06 kwie 2017, 15:29

Najemnik_001 pisze: Obrazek


Dual Howitzers (jak widać powyzej), Rocket Launcher lub choćby Anti-Tank Guns mają w tabeli wybuchy gdy rozpatrujemy piechotę i liczby dla pojazdów. Tak jak w Battelfieldzie taka broń jest uznawana za obszarową, tak też na siatce w mojej opinii ma zastosowanie.

,,If & appears to the left of the forward slash, the Weapon is a Blast Weapon. Blast Weapon deliver explosive payloads or spray over a large area. When making an Attack with a Blast Weapon, the player places a Blast template (located on the Dust 1947 Universal Template) with its center positioned anywhere within the Weapon's Fire Arc, Range, and Line of Sight. For Infantry, the Player rolls one die for ech Unit miniature, whose Unit leader has its base at least party the Blast template. For Vehicles and Aircraft whose body, hull, or turret is at least partly under the Blast template the player rolls one die for each & or the number of dice indicated. If the Weapon show multiple &, roll one die per & for each miniature. Support Weapons have multiple Infantry mounted on a signal base, so roll one die per & for each miniature still in play on the base.

If there are miniatures form multiple Units under the Blast template, roll the dice separately for each Unit, keeping track of how many Hits were scored on each Unit. If the miniatures are on different levels of a Building, the attacking Player must choose which level the Blast Weapon Hits. If the center of the Blast template is outside, then the Weapon only Hits miniatures on the ground floor. If the Weapon Chart show a & for Infantry and a number for Vehicle Target, the attacking Player roll separately for each Target rolling one die for each miniature that is the Target of a & and the number of dice for any Unit that has a number indicated on the Weapon Chart." str. 109 (& - symbol wybuchu)

I nieważne czy celujemy z działa ppanc w czołg czy w stojącego obok bohatera (jakkolwiek by to brzmiało), i jeśli ma wybuch w swojej charakterystyce to obie jednostki mogą zostać trafione, co rozpatrujemy przez osobne rzuty.

Podsumowując: Broń obszarowa to broń z ikoną wybuchu przypisanej przynajmniej dla jednego rodzaju oddziałów (str. 29, 109 instrukcji DUST 1947)

Odpowiedź na pytanie: Strzelając z granatnika (broń z ikoną wybuchu, broń obszarowa) w pole na którym stoi bohater i oddział (nie są połączeni) lub bohater i pojazd (bohater nie pilotuje pojazdu i nie jest pasażerem) atakujemy obie jednostki osobnymi rzutami na trafienie.

Samjzłyj pisze:Zgadzam się z Usagim...yyyyyy tj. Yojimbo

balint pisze:Ja również - logicznie i przekonująco wyjaśnione.


Dzięki :)
Yojimbo to faktycznie od Usagiego, ale Usagi jest tylko jeden :D

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 209
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 06 kwie 2017, 18:35

Fajnie że znalazłeś zasadę na 109 stronie podręcznika, tylko że podany fragment dotyczy wersji dusta na terenie 3D czyli bez pól.
W tej wersji używasz wzornika wybuchu i faktycznie co on pokryje to trafia ale rozmawiamy o wersji z polami do której ta zasada nie ma zastosowania. Poniżej fragment, po lewej widać napis że dotyczy to wersji 3D bez pól
(tak to wielkie pomazane to miał być wykrzyknik ;P)
blast batttlefield.JPG
blast batttlefield.JPG (195.19 KiB) Przejrzano 162 razy


Najważniejszym i właściwie jedynym fragmentem opisującym daną zasadę w wersji z polami zapoznamy się na stronie 29.
Tutaj nie ma nic o użyciu wzornika albo o strzelaniu do pola. Jest jasno napisane "Target Unit" co oznacza jedną jednostkę w którą celujesz a nie pole.
blast1.JPG
blast1.JPG (104.22 KiB) Przejrzano 162 razy


Jeszcze jest fragment na 40 stronie, który przytoczyłeś. Ten fragment nijak ima się naszej rozmowy ponieważ tutaj jest wyraźnie napisane że pole musi być celem "area atack" a nigdzie nie ma napisane że Blast Weapon to area atak.
Tak wiem na stronie 29 jest słowo area ale zostało użyte do fluffowego objaśnienia o co chodzi z tym blastem a nie przypisaniem temu jakiejś zasady specjalnej.
bohaterowie.JPG
bohaterowie.JPG (110.01 KiB) Przejrzano 162 razy


Podsumowując powyższe:
ponieważ w podręczniku nie ma więcej informacji odnośnie symbolu wybuchu/zasady blast weapon nie ma co więcej dodać.
Uważam że jasno i na odpowiednich fragmentach wyjaśniłem wszystkie zawiłości tej zasady i przekonałem Was że strzelając do oddziału rzucamy kostkami tylko za wybrany cel a nie za wszystkie modele stojące na polu.

Może jeszcze uda się uratować dopiero co rozpoczętą zabawę ;P Tak więc Yojimbo Twoja kolej możesz zapodać problem do rowiązania.

Strzała i do zobaczenia przy stole :)
Jak piechota to najcięższa :D

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: JaQbek » 06 kwie 2017, 18:41

Najemnik_001 pisze:Najważniejszym i właściwie jedynym fragmentem opisującym daną zasadę w wersji z polami zapoznamy się na stronie 29.
Tutaj nie ma nic o użyciu wzornika albo o strzelaniu do pola. Jest jasno napisane "Target Unit" co oznacza jedną jednostkę w którą celujesz a nie pole.


A mógłbyś przytoczyć czym jest "Target Unit" ?
Bro, do you even blitz ?

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 209
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 06 kwie 2017, 18:48

Target Unit to jednostka przeciwnika (w przypadku ataku) w zasięgu broni, jej polu ostrzału i linii wzroku oddziału który będzie strzelał
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (41.17 KiB) Przejrzano 152 razy
Jak piechota to najcięższa :D

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: JaQbek » 06 kwie 2017, 18:54

Ok.
To teraz jak mamy bohatera który współdzieli pole z oddziałem (tej samej klasy żeby było łatwiej) ale nie jest z nimi wspólnie połączony.
Iloma kostkami rzucamy gdy broń wskazuje wybuch ? 5 czy 6 ?
I jest to wtedy Target Unit czy Units ?
Bro, do you even blitz ?

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 209
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 06 kwie 2017, 18:58

Jest 5 gości w oddziale i 1 bohater na tym samym polu, nie są połączeni

Jeżeli wybierasz za cel oddział to rzucasz 5 kostkami
jeżeli wybierasz za cel bohatera to rzucasz 1 kostką
nie masz możliwości wybrania obu na raz używając jednej broni ze wspomnianą "zasadą"

Napisane jest Target Unit co jednoznacznie wskazujesz jeden cel a nie wiele
Jak piechota to najcięższa :D

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: yojimbo » 06 kwie 2017, 20:50

,,GAME MATS
Dust 1947 game MATS represent the battlefield and are divided in squares. When playing with game mats, players can use the squares as a measure of distance for determining Range and Movement. Squares are also used to determine cohesion for Infantry Units. Each soldier in an Infantry Unit must occupy the same square as the other soldiers in Unit." Str.12 Dust 1947

Każda jednostka zajmuje określony obszar, na macie zostało to uproszczone do kwadratów.

W prosty sposób zdefiniowane, że ikona wybuchu oznacza Blast Weapon, czyli wybuchowa broń. Wybuch to siła działająca na pewien obszar. Zdecydowanie większy obszar niż pocisk z karabinu.


Najemnik_001 pisze:Fajnie że znalazłeś zasadę na 109 stronie podręcznika, tylko że podany fragment dotyczy wersji dusta na terenie 3D czyli bez pól.
W tej wersji używasz wzornika wybuchu i faktycznie co on pokryje to trafia ale rozmawiamy o wersji z polami do której ta zasada nie ma zastosowania.



Przytoczyłem ten fragment, by pokazać, że w Battlefieldzie każdy atak bronią z ikonki wybuchu stosuje się szablon. Uważam, że na macie siatka kwadratów zastępuje między innymi szablony wybuchów. Więc w Dust Bsttlefield 3D granat to broń wybuchowa i może uszkodzić kilka jednostek w zasięgu pola wybuchu. Natomiast na macie pole rażenia ma być ograniczony tylko do figurek jednego oddziału?

Najemnik_001 pisze:
Najważniejszym i właściwie jedynym fragmentem opisującym daną zasadę w wersji z polami zapoznamy się na stronie 29.
Tutaj nie ma nic o użyciu wzornika albo o strzelaniu do pola. Jest jasno napisane "Target Unit" co oznacza jedną jednostkę w którą celujesz a nie pole.


W tym punkcie jest opisana najczęstsza sytuacja jaka występuje w grze na macie, tzn. jedna jednostka na jednym polu (square) i tym samym wybieranie tylko jednej jednostki na cel. Dopiero na 40 stronie instrukcji wyjaśniono przypadek pojawienia się dwóch oddzielnych jednostek na tym samym obszarze.


W mojej interpretacji Blast Weapon przeprowadza area Attack. Wiedząc z wojska jak działa granat odłamkowy w głowie mi się nie mieści, że nie zaliczacie go do broni obszarowej. Trzeba go było odrzucić na minimum 50 metrów, by czuć się w miarę bezpiecznie i nie oberwać samemu od niego.


Dla rozwiania w przyszłości takich wątpliwości powinno być na stronie 29 sprecyzowane w ten sposób ,,only one Target Unit" według Twojej interpretacji Najemnik. Według mojej interpretacji całe dodatkowe zdanie o wyjątkowej sytuacji dzielenia jednego pola przez więcej jednostek. Tak jak to jest na 40 stronie instrukcji.


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość