Kto pierwszy wyjaśni

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 210
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 03 kwie 2017, 12:18

Jak powiedziałem tutaj: http://forum.warfactory.pl/viewtopic.php?f=23&t=417&p=3894#p3894
Zaczynam zabawę w wyjaśnianie zasad.

UWAGA odpowiedź ma zawierać jakieś poparcie w podręczniku (cytat, zdjęcie) ew. oficjalnym FAQ nie liczą się wyssane z palca i pokrętne interpretacje

Pozwolę sobie zacząć od ostatniego pytania z zalinkowanego wątku:

Strzelając z granatnika w pole na którym stoi bohater i oddział (nie są połączeni) lub bohater i mech, atakujemy wszystkich czy wybieramy kogo atakujemy? (mech lub bohater/piechota lub bohater)

Kto pierwszy odpowie będzie mógł zadać swoje pytanie
Pamiętajcie o zamieszczeniu źródła!
Jak piechota to najcięższa :D

Xzanu
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 259
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Xzanu » 03 kwie 2017, 12:34

Proste. Strona 40 podręcznika pełnego. Akapit o bohaterach. Bohater dzielący pole z oddziałem którego nie jest częścią też jest celem broni obszarowej np flame.
Wóda, Dust i Heavy Metal

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 241
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Panda » 03 kwie 2017, 12:42

oszty! byłeś pierwszy...
Jołki połki! :twisted:

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 210
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 03 kwie 2017, 12:44

Źle, granatnik nie jest bronią obszarową jest nią tylko flame i arta
dla uściślenia granatnik rozumiem przez symbol wybuchu w tabelce broni w miejscu iloma kostkami trzeba rzucić
Jak tu: Obrazek
Gramy dalej ;)
Jak piechota to najcięższa :D

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 241
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Panda » 03 kwie 2017, 15:07

Pobite gary. Tyle w temacie.
Jołki połki! :twisted:

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 58
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: yojimbo » 03 kwie 2017, 16:24

Na stronie 29 pełnego podręcznika jest określone, które rodzaje broni są obszarowe (wybuchowe). Symbol wybuchu w tabeli definiuje taki rodzaj broni jako Blast Weapon. Cecha GRENADE nie kwalifikuje automatycznie do broni obszarowej.

Najemnik_001 pisze:dla uściślenia granatnik rozumiem przez symbol wybuchu w tabelce broni w miejscu iloma kostkami trzeba rzucić


W takim rozumieniu słowa granatnik to pierwsza odpowiedź była jak najbardziej poprawna.

U Nataszy Dual Howitzers zadaje obrażenia obszarowe tylko jednostkom piechoty, również bohaterom. Nawet gdyby bohater dzielił pole z mechem, który był celem ostrzału, to na herosa oddziałuje broń obszarowa (40 str. podrecznika).

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 210
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 03 kwie 2017, 22:34

Przytoczyłeś 29 stronę podręcznika i jak byś przeczytał jeszcze jedno zdanie dalej to znalazł byś odpowiedź na zadane pytanie
(nie chodziło mi o granatnik jako zasadę GRANADE bo jak dobrze zauważyłeś nie ma tu żadnego zastosowania bo ponieważ dotyczy tylko save'ów)
Jak piechota to najcięższa :D

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 58
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: yojimbo » 04 kwie 2017, 23:46

Najemnik_001 pisze:Źle, granatnik nie jest bronią obszarową jest nią tylko flame i arta
dla uściślenia granatnik rozumiem przez symbol wybuchu w tabelce broni w miejscu iloma kostkami trzeba rzucić


Przedstawie swój tok rozumowania.

1. Broń obszarową definiuje instrukcja na stronie 29.

,,If & appears to the left of the forward slash, the Weapon is a Blast Weapon. Blast Weapons deliver explosive payloads or spray over a large area. & indicates that this Weapon rolls one die for each miniature in the Target Unit."

Symbol wybuchu określa czy dana broń jest obszarowa (& - symbol wybuchu) i dotyczy jednego kwadratu.

2. Czy jednostki dzielące ten sam obszar (kwadrat) są pod ostrzałem wyjaśnia instrukcja na stronie 40.

,,A Hero played separately for either of these reassons may share a square with any friendly Unit, but may not be joined to any Infrantry Unit for the remainder of the game. When sharing a square that is the Target of an area Attack, such as a Flamethrower, both Units are affected with dice rolled separately for each Unit."

Kiedy jednostki dzielą ten sam obszar bohater/piechota lub bohater/mech, który jest celem broni obszarowej, to obie jednostki rozpatrują trafienia poprzez rzut kośćmi oddzielnie dla każdej z nich.

Według tych wyszczególnionych zasad odpowiedź Xzanu jest poprawna. Jeśli jest gdzieś w instrukcji fagment, który jednak reguluje ten problem odwrotnie to proszę o jego wskazanie.

Dodam jeszcze tylko, że specyfika Flame to możliwość zadania obrażeń na obszarze kilku kwadratów na linii strzelec - cel. Natomiast Artyleria to powiększenie obszaru do czterech kwadratów. Zwykły granat zaczepny czy odłamkowy jako mały pojedyńczy ładunek wybuchowy to też broń obszarowa, w Dust ograniczona do jednego kwadratu i mechanika ilości kostek do liczby figurek dobrze oddaje ten aspekt bitwy.

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 210
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: Najemnik_001 » 05 kwie 2017, 00:01

yojimbo pisze:1. Broń obszarową definiuje instrukcja na stronie 29.

,,If & appears to the left of the forward slash, the Weapon is a Blast Weapon. Blast Weapons deliver explosive payloads or spray over a large area. & indicates that this Weapon rolls one die for each miniature in the Target Unit."

Symbol wybuchu określa czy dana broń jest obszarowa (& - symbol wybuchu) i dotyczy jednego kwadratu.



I właśnie tu popełniasz błąd bo jest wyraźnie napisane "Target Unit" co dotyczy jednostki do której się strzela a nie kwadratu
Jak piechota to najcięższa :D

yojimbo
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 58
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:45

Re: Kto pierwszy wyjaśni

Postautor: yojimbo » 05 kwie 2017, 00:45

W Dust zawsze strzelamy do celu. Czy można oddać strzał w puste pole niezajęte przez jednostkę, które widzimy? Strzelamy do Target Unit bronią która ma wybuch w tabeli, czyli bronią obszarową Blast Weapon (str. 29). Rozpatrujemy ile jest figurek tyloma kośćmi rzucamy. Str. 40 tłumaczy, że broń obszarowa może trafić Target i drugą jednostkę, która dzieli z nią kwadrat. I dla każdej jednostki oddzielnie rozpatrujemy rzuty na trafienie ilością kostek równą liczbie figurek. Wybuch zalicza daną broń do Blast Weapon (wybuchowych/obszarowych), co implikuje się z zasadą z str. 40, oraz określa jednocześnie iloma kośćmi mamy rzucać (tyle ile jest figurek).


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość