Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
: 06 kwie 2017, 18:28
Takie pytania mi się nasuwają co do artylerii.
1. Przyklad: Strzelamy w las, który widzimy (Target Point) i nie ma znaczenia czy w tym lesie jest wroga jednostka czy nie? Poszerzamy pole rażenia na obszar 2x2 w dowolnym kierunku według sugestii strzelającego, na przykład na pole za lasem (bo możemy) i nie musimy mieć do niego LoS. Za lasem stoi oddział, który chcielibyśmy wyeliminować. W ten sposób można omijać zasadę linii wzroku do niego, ale czy zgodne to jest przez strzelanie w puste pole?
2. Czy w podobny sposób możemy eliminować jednostki zakamuflowane? Na przykład snajperów w kamuflażu i nie widzi ich odział artyleryjski, ani obserwatorzy lub jakikolwiek inny nasz oddział, ale widzimy puste pole do którego strzelamy. Trochę to hmm...
Termin Target Point w opisie broni artyleryjskiej odnosiłem głównie do Battlefielda, ponieważ bez sensu byłoby wyznaczanie punktu celu, którego szablon nie obejmował żadnej jednostki wroga. Na siatce za Target Point uważam cały kwadrat, na którym jest oddział wroga z LoS. Strzelanie w niezajęte pole moim zdaniem może prowadzić do nadużyć.
Dodam jeszcze tylko, że Blast Weapon jest krótko opisana na 29 stronie instrukcji. Jest znak wybuchu - jest to broń wybuchowa/obszarowa, a liczba ikonek wybuchu określa iloma kośćmi rzucamy za każdą figurkę. W przypadku dzielenia pola przez bohatera i mecha posilkowałbym się zasadami do Battelfielda ze strony 109 najnowszej instrukcji.
1. Przyklad: Strzelamy w las, który widzimy (Target Point) i nie ma znaczenia czy w tym lesie jest wroga jednostka czy nie? Poszerzamy pole rażenia na obszar 2x2 w dowolnym kierunku według sugestii strzelającego, na przykład na pole za lasem (bo możemy) i nie musimy mieć do niego LoS. Za lasem stoi oddział, który chcielibyśmy wyeliminować. W ten sposób można omijać zasadę linii wzroku do niego, ale czy zgodne to jest przez strzelanie w puste pole?
2. Czy w podobny sposób możemy eliminować jednostki zakamuflowane? Na przykład snajperów w kamuflażu i nie widzi ich odział artyleryjski, ani obserwatorzy lub jakikolwiek inny nasz oddział, ale widzimy puste pole do którego strzelamy. Trochę to hmm...
Termin Target Point w opisie broni artyleryjskiej odnosiłem głównie do Battlefielda, ponieważ bez sensu byłoby wyznaczanie punktu celu, którego szablon nie obejmował żadnej jednostki wroga. Na siatce za Target Point uważam cały kwadrat, na którym jest oddział wroga z LoS. Strzelanie w niezajęte pole moim zdaniem może prowadzić do nadużyć.
Dodam jeszcze tylko, że Blast Weapon jest krótko opisana na 29 stronie instrukcji. Jest znak wybuchu - jest to broń wybuchowa/obszarowa, a liczba ikonek wybuchu określa iloma kośćmi rzucamy za każdą figurkę. W przypadku dzielenia pola przez bohatera i mecha posilkowałbym się zasadami do Battelfielda ze strony 109 najnowszej instrukcji.