Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 350
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: JaQbek » 31 mar 2017, 21:14

Dzisiaj przy okazji gier wyszły nam 2 sprawy:

- Jeśli bohater wejdzie na pole z pojazdem (w końcu może dzielić pole z dowolną jednostką) to czy kiedy strzelają do niego to ma osłonę ? W końcu to pole które blokuje LoS.

- Sprawa płonących pojazdów. Wg. zasad pojazd kiedy jest aktywowany dostaje 1 ranę, czy dostaję ją na początku aktywacji czy na końcu swojej aktywacji ? Szczególnie to ważne gdy został mu 1 punkt życia.
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 733
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 31 mar 2017, 21:56

-A gdzie jest napisane że takie pole daje osłonę? Jeśli stoi na polu z pojazdem które nie jest w budynku i nie ma tam skrzynki nie widzę potrzeby dawania mu osłony.

-A sprawdziliście dokładnie w podręczniku? Mi się wydaje że tam jest napisane że gdy się aktywuje czyli przed wykonaniem akcji.
Dust or Bust!

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 195
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: balint » 31 mar 2017, 22:21

A właśnie: kwestia osłony dużego pojazdu.

Czy pojazd ma osłonę, jak w 50% stoi np. w drzewie, bez względu na to z którą częścią stoi i z której strony jest atakowany, czy ustawienie odgrywa rolę.

Na przykładzie:
1. prinzluther stoi dupą w krzakach
2. od przodu piechota z bazook
3. prinzluther ma osłonę czy nie?

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 209
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Najemnik_001 » 31 mar 2017, 22:31

jeżeli dla danej jednostki (strzelającej) duży pojazd ma w 50% cover to ma cover na każdym polu.

W twoim przykładzie ma cover
Jak piechota to najcięższa :D

Myszon
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 170
Rejestracja: 29 mar 2016, 14:11
Lokalizacja: Moskwa/Waszyngton

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Myszon » 01 kwie 2017, 02:27

Wskaż stronę i paragraf bo spotkałem się z wieloma podejściami ale zazwyczaj jak ktoś sie mi zabierał za tyłek czołgu wystającego z krzaków to nie było rozmowy o osłonie. :)

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 195
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: balint » 01 kwie 2017, 13:03

No właśnie to jest ten problem, że podręcznik nie precyzuje ich na tym poziomie. Jest napisane tylko o 50% pojazdu w osłonie.

Najemnik_001
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 209
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Najemnik_001 » 01 kwie 2017, 16:51

przecież to jest proste... 50 procent pojazdu w osłonie. Czyli pojazd na 2 pola jeżeli jedno pole ma osłonę to cały czołg ma osłonę.
Jeżeli na 4 pola i 2 pola mają osłonę to cały mech ma osłonę a jak tylko 1 to cały nie ma osłony
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (39.38 KiB) Przejrzano 109 razy
Jak piechota to najcięższa :D

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 733
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 01 kwie 2017, 17:21

Wy to lubicie szukać problemów gdzie ich nie ma ... :P
Dust or Bust!

Myszon
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 170
Rejestracja: 29 mar 2016, 14:11
Lokalizacja: Moskwa/Waszyngton

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Myszon » 01 kwie 2017, 17:40

Odsyłam do cytowanego fragmenty - "from Attaking...." od atakującego ;)

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 733
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 01 kwie 2017, 17:45

Odsyłam do czytania ze zrozumieniem :)
Pojazd sam siebie nie zasłania. Niezależnie od której strony go atakujesz jeśli połowa stoi na drzewie to jest w osłonie.
Od atakującego oznacza że niekiedy może mieć corner cover jakiś fragment albo nie
Dust or Bust!


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość