Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 811
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 17 mar 2017, 21:07

Źródła różne, głownie posty Oliviera i prywatne dyskusje z nim.
Niektóre to przypomnienie/wyjaśnienie zasad, niektóre lekkie zmiany.
-Jeśli artyleria nie może wyznaczyć LoS do celu z punktu "upadku" przez ścianę budynku to cel ten nie otrzymuje obrażeń. To czy artyleria może prowadzić ogień "do środka" zależy od graczy - mogą grać na zadaszone betonowe bunkry, albo na ruiny które mają tylko ściany.
-Nie wolno prowadzić ostrzału z pokładu pojazdu który wykonał marsz. Strzały zwykłe prowadzone są na boki pojazdu zgodnie z zasadami, tylko jeśli pojazd wykonał ruch. Dotyczy to też ostrzału wzywanego przez obserwatorów.
-Mindless Zombies nie można przygwoździć.
-Jeśli min. 75% naszej armii to jednostki blokowe (pozostałe ewentualnie to najemnicy i pochwycone pojazdy) otrzymujemy bonus w postaci 10% wartości armii do wydania na bohaterów.
-Jednostka latająca z krytykiem "Unieruchomiony" natychmiast zostaje zniszczona.
-Używając miotacza płomieni nie używa się wzornika a wytyczna najkrótszą drogę między celem a atakującym. Wszystkie jednostki po drodze obrywają (chyba że coś blokuje LOS po drodze). Jeśli są 2 ścieżki o tej samej długości wybiera atakujący.
-Pojazdy większe niż 1 pole otrzymują osłonę jeśli nie jesteśmy w stanie zobaczyć co najmniej połowy pól które taki pojazd zajmuje bądź znajdują się one w osłonie.

Post będę na bieżąco uzupełniał żeby wszystko było na górze.

W celu zachowania higieny informacyjnej modyfikuję też tutaj wasze odpowiedzi.
Dust or Bust!

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 369
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Poprawki do zasad 1947 / FAQ

Postautor: JaQbek » 17 mar 2017, 21:31

Marek L. pisze:-Jednostka latająca z krytykiem "Unieruchomiony" natychmiast zostaje zniszczona.

A to nie działa już teraz ? Podręcznik tak mówi.
Marek L. pisze:-Pojazdy większe niż 1 pole otrzymują osłonę jeśli nie jesteśmy w stanie zobaczyć co najmniej połowy pól które taki pojazd zajmuje bądź znajdują się one w osłonie.

A czy pojazd sam sobie zasłania LoS ? Znaczy jak mamy bydle na 4 pola i atakujemy od frontu to widzimy jego tylne 2 pola ?
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 811
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poprawki do zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 17 mar 2017, 22:20

Działa ale nie wszyscy czytają ze zrozumieniem. Dlatego to jest FAQ oznaczone.
Pojazdy same siebie nie zasłaniają.
Dust or Bust!

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 238
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Poprawki do zasad 1947 / FAQ

Postautor: balint » 17 mar 2017, 23:53

Jeśli min. 75% naszej armii to jednostki blokowe (pozostałe ewentualnie to najemnicy i pochwycone pojazdy) otrzymujemy bonus w postaci 10% wartości armii do wydania na bohaterów.


Blokowe czy frakcyjne?
Czy Armia Czerwona, Wermacht oraz Rangersi korzystają z tego bonusu już przy 75% składu czy przy 100%?
Bo ostatnio było grane, że przy 75% składu bonus przysługuje np. gwardii, spentazowi, ale nie czerwonoarmistom. Ci musieli wykazać pełne 100%

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 811
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poprawki do zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 18 mar 2017, 09:30

Tak jak napisałem blokowe. Na takiej zasadzie działa to obecnie, prowadzone są prace nad tym by można było mieć jednostki jednej frakcji w armii blokowej ale to testy.
Dust or Bust!

balint
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 238
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:40

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: balint » 18 mar 2017, 10:16

A, OK.
Rozumiem, że bonus frakcyjny to podobna, ale jednak minimalnie inna rzecz :)

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 811
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 18 mar 2017, 10:32

To praktycznie to samo:P
Dust or Bust!

Gothik
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 263
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Gothik » 18 mar 2017, 11:19

Kwestie lądowania spadakow na otwartym terenie do wyjaśnienia.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 811
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Marek L. » 18 mar 2017, 18:45

To znaczy? W czym masz niejasność?
Dust or Bust!

Gothik
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 263
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ

Postautor: Gothik » 18 mar 2017, 19:35

W tym ze nie zostało to oficjalnie ogłoszone.


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość