Takie pytania mi się nasuwają co do artylerii.
1. Przyklad: Strzelamy w las, który widzimy (Target Point) i nie ma znaczenia czy w tym lesie jest wroga jednostka czy nie? Poszerzamy pole rażenia na obszar 2x2 w dowolnym kierunku według sugestii strzelającego, na przykład na pole za lasem (bo możemy) i nie musimy mieć do niego LoS. Za lasem stoi oddział, który chcielibyśmy wyeliminować. W ten sposób można omijać zasadę linii wzroku do niego, ale czy zgodne to jest przez strzelanie w puste pole?
2. Czy w podobny sposób możemy eliminować jednostki zakamuflowane? Na przykład snajperów w kamuflażu i nie widzi ich odział artyleryjski, ani obserwatorzy lub jakikolwiek inny nasz oddział, ale widzimy puste pole do którego strzelamy. Trochę to hmm...
Termin Target Point w opisie broni artyleryjskiej odnosiłem głównie do Battlefielda, ponieważ bez sensu byłoby wyznaczanie punktu celu, którego szablon nie obejmował żadnej jednostki wroga. Na siatce za Target Point uważam cały kwadrat, na którym jest oddział wroga z LoS. Strzelanie w niezajęte pole moim zdaniem może prowadzić do nadużyć.
Dodam jeszcze tylko, że Blast Weapon jest krótko opisana na 29 stronie instrukcji. Jest znak wybuchu - jest to broń wybuchowa/obszarowa, a liczba ikonek wybuchu określa iloma kośćmi rzucamy za każdą figurkę. W przypadku dzielenia pola przez bohatera i mecha posilkowałbym się zasadami do Battelfielda ze strony 109 najnowszej instrukcji.
Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
- Najemnik_001
- Ochotnik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 lut 2016, 21:21
Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
1 tak, strzelasz w wybrane pole i rozszerzasz jak chcesz nawet poza LoS i poza zasięg broni (celowane pole musi być w zasięgu)
2 tak, to jest dobry sposób właśnie na ich eliminowanie ;P normalna praktyka
Nie łącz zasad z wersji z polami i wersji bez bo to dwie zupełnie inne rzeczy. Jeżeli grasz w wersję na polach to fragment na 3D zupełnie nie ma zastosowania
2 tak, to jest dobry sposób właśnie na ich eliminowanie ;P normalna praktyka
Nie łącz zasad z wersji z polami i wersji bez bo to dwie zupełnie inne rzeczy. Jeżeli grasz w wersję na polach to fragment na 3D zupełnie nie ma zastosowania
Jak piechota to najcięższa
Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
Tak to co napisał Najemnik powyżej to prawda. Obecnie zasada jest doprecyzowywana (czyli na przykład jeśli miejscem uderzenia pocisku a jednym z pół jest ściana to taki oddział nie obrywa) ale z grubsza tak to działa.
Artyleria jest mocna ale to wszystko kwestia ogrania. Po początkowym zachwycie obecnie w Warszawie nie jest jednostką typu "must have".
Artyleria jest mocna ale to wszystko kwestia ogrania. Po początkowym zachwycie obecnie w Warszawie nie jest jednostką typu "must have".
Dust or Bust!
Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
Po dłuższej dyskusji z Olivierem zamykamy wreszcie temat herosa i wybuchu.
Wszystkie oddziały piechoty/herosi na tym samym kwadracie obrywają z broni z "wybuchem" w linii uzbrojenia.
W przypadku gdy pole dzielą heros i mech należy zdecydować się do której z jednostek strzelamy.
Wszystkie oddziały piechoty/herosi na tym samym kwadracie obrywają z broni z "wybuchem" w linii uzbrojenia.
W przypadku gdy pole dzielą heros i mech należy zdecydować się do której z jednostek strzelamy.
Temat zostanie niedługo oficjalnie domknięty w FAQ.BLAST WEAPONS
When playing on a grid, a Blast Weapon affects all Infantry Units on the same square. If a Hero shares a square with a Vehicle or Walker, you must choose which one you shoot at.
Dust or Bust!
Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
Ciekawie to rozwiązano.
Rozumiem, że w Blast Weapon zgrupowano wszystkie bronie z wybuchem w tabeli. Natomiast w tej grupie mieści się specjalne uzbrojenie jakim jest Flame i Artyleria z dodatkowymi szczegółowymi zasadami, które mamy w podręczniku. I według tych zasad tak jak do tej pory rozpatrujemy trafienia niezależnie od typu jednostki. Dobrze mi się zdaje?
Rozumiem, że w Blast Weapon zgrupowano wszystkie bronie z wybuchem w tabeli. Natomiast w tej grupie mieści się specjalne uzbrojenie jakim jest Flame i Artyleria z dodatkowymi szczegółowymi zasadami, które mamy w podręczniku. I według tych zasad tak jak do tej pory rozpatrujemy trafienia niezależnie od typu jednostki. Dobrze mi się zdaje?
Re: Oficjalne klaryfikacje/zmiany zasad 1947 / FAQ
Tak, zasady dotyczące flame i arty są nadrzędne nad FAQ.
Czyli jak działo ppanz wali w pole z herosem i mechem to wybieramy w co strzelamy i stosujemy odpowiednią statystykę.
Jeśli jest to artyleria lub miotacz to wykonujemy oba rzuty, oddzielnie według statystyk z tabeli.
Czyli jak działo ppanz wali w pole z herosem i mechem to wybieramy w co strzelamy i stosujemy odpowiednią statystykę.
Jeśli jest to artyleria lub miotacz to wykonujemy oba rzuty, oddzielnie według statystyk z tabeli.
Dust or Bust!
Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości