ChWDRG

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Seneszal
Ochotnik
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:27

Re: ChWDRG

Postautor: Seneszal » 04 lis 2016, 10:32

no niestety już nie są jakieś tu wyróżniające się. Kosztują tak jak inne tanie oddziały NDAK, SSU (Spetznaz) czy Allies z pieskami a są wolne, walczą tylko CC (więc same mogą zginąć przy ataku) i żeby być bardziej użyteczne Totenmeistres jest wymagana.

Myszon
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 224
Rejestracja: 29 mar 2016, 14:11
Lokalizacja: Moskwa/Waszyngton

Re: ChWDRG

Postautor: Myszon » 04 lis 2016, 12:15

Jako gracz SSU może nie powinienem osłabiać swojej frakcji ale ...wolę to niż tłumaczyć się z "przegięcia", nie pokonalnosci i power-g dzielnych Sowietów - co ma ostatnio często miejsce.
Od kiedy SSU dostało działające jednostki (spetsnas) lub dostosowanie punktowe (reszta) wszyscy widzą w nich "Niepokonana Armię...."(Co w nazewnictwie sam lansuje) . Na nowych kartach gram armia czerwoną lub Spetsnazem i nie ma tu wielkiego łała-łi-wa. Fajna armia wymagająca mocnego przemyślenia czego się chce i co się planuje. Armia Czerwona - brak piechoty p-panc, tylko różnego rodzaju pojazdy. Spetsnaz absolutny brak pancerki tylko lekka piechota. Punktem po środku stał się Gwardia - ok średnia i ciężka piechota i ogólny dostęp do pancerki. Definicyjnie daje to formacji dużą siłę i OK - powód do narzekania dla osób przyzwyczajonych do dobijania biednych ruskich. Ale akurat ...z plutonem gwardii mam problem logiczny - grałem raz i obsadziłem się w budynku, szybko otoczonym przez Niemców rozumiem że w tym przypadku gwardzisci wychodzili z piwnicy Oki. Ale jako coraz większy fan gry ofensywnej czyli nie okopywania się w jednym miejscu czy otoczone jednostki na zapleczu wroga przynoszą ze sobą piwnicę? To tylko taka sugestia do logiki gry, wiem że psy strzelają, a pierwsze 3 porcje napalmu łyka bohater ale może urealnuabie gry ma sens ;)

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 280
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: ChWDRG

Postautor: Panda » 04 lis 2016, 14:29

Myszonie. Na Spetznaz nie narzekam, znasz moje zdanie. I nie mówię, że ten pluton RG jest nie do rozwalenia, bo jest. Tylko nie ma to nic do rzeczy z Tactics w nazwie gry, a na to szkoda mi czasu.
Jołki połki! :twisted:

Myszon
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 224
Rejestracja: 29 mar 2016, 14:11
Lokalizacja: Moskwa/Waszyngton

Re: ChWDRG

Postautor: Myszon » 04 lis 2016, 14:46

Co do Power-g spetsnasu to nikt mnie nie przekona ze jest to jakaś wygięta armia. Ja tylko optykę za ulogicznicznieniem RG i to już moja prywatna decyzja że będę proponował Home Rule z powrotem jednostek zza planszy zamiast teleportu gwardzistów.

Kapitan Moralność
Untertoten
Posty: 84
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:24

Re: ChWDRG

Postautor: Kapitan Moralność » 05 lis 2016, 16:21

Zwykle dostaję łomot od przeciwników i wyciągnąłem z tego trzy wnioski ogólne:
1. Unikałbym jak ognia "home rules", autorskich plutonów i balansowania na własną rękę. Mamy milion jednostek w Duscie, i łatwiej jest wypunktować pojedyncze, ewidentnie przegięte karty (traktorek artyleryjski SSU) niż grzebać w zasadach rzutujących na cały bałagan.
2. Nie gram na scenariusze pt. "wyrzynka". Bardzo dobry jest mechanizm zdobywania punktów a'la nadchodzący turniej w Belgii, który zmusza do nieszablonowego myślenia i (co najważniejsze) sprawia, że mobilność jednostki nabiera dużego znaczenia.
3. Gramy zazwyczaj na zbyt gęsto zapchanych mapach.

Sądzę, że trzymanie się punktu 2 i 3 sprawi, że mapy przestaną kumulować zalety plutonów SSU. Specnaz jest wrażliwy na artylerię i ciężką pancerkę, Gwardia na przestrzałowe stoły. Przegrywałem wielokrotnie z Specnazem Myszona i dalej nie uważam tej rozpiski za nadzwyczaj mocną. Jest dobra, a Myszon gra bardzo dobrze. Gwardia jest po prostu upierdliwa, to jest to samo uczucie gdy na stole widzę na raz Kucharza, Księdza i SuperMurzyna. To jest dokładnie ten sam stopień irytacji.

Inna sprawa, że są to dwa plutony, które (na razie) najmocniej odbiły się w przebiegu gry.

piotr_s.
Untertoten
Posty: 84
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:21

Re: ChWDRG

Postautor: piotr_s. » 05 lis 2016, 19:48

Dokładnie:
Affroamerykanin, Kucharz, Ksiądz i Psy są słabe na maxa.
@Panda - chcę pograć z Tobą. Ja pakupil Specnaz.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 280
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: ChWDRG

Postautor: Panda » 05 lis 2016, 21:30

Ze Spetznazem z chęcią zagram. Zawsze i wszędzie. Dzięki Myszonowi doceniłem tę frakcję i też nie uważam by była jakoś przegięta. Są na nią sposoby :)

No i w tej dyskusji nigdy nie mówiłem, że Srg. Percival jest kiepski. Jest dobry, ale jest tylko jeden. Jest na niego jeden bardzo prosty sposób, ale go zdradzę dopiero przy alkoholu :)
Jołki połki! :twisted:

K-man
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 435
Rejestracja: 29 lut 2016, 15:05

Re: ChWDRG

Postautor: K-man » 05 lis 2016, 21:59

A ja myślę, że Gwardia jest dla prostych ludzi. Zgodnie z zasadą " I tak wrócą.... do trzeciej tury"
Dlatego ją szykuję na turniej, bo nie wymaga finezji. Nie mam też czasu (niestety) na treningi.

Po za tym Myszon rozniósł mi Gwardię do drugiej tury. Ale bardziej sprytem i podstępnie, jak to Specnaz.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 436
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: ChWDRG

Postautor: JaQbek » 06 lis 2016, 00:30

Gram Axis, tutaj przegiętym plutonem jest.......
...hmmmm....
...przegiętą jednostką jest....


...nieważne.

:x
Bro, do you even blitz ?

Panda
Awatar użytkownika
Ochotnik
Posty: 280
Rejestracja: 27 sie 2016, 10:35

Re: ChWDRG

Postautor: Panda » 10 lis 2016, 11:05

Trochę liczb, które obiecałem.

Korzystałem ze strony Wolfram Alpha - interpretatora języka naturalnego. Polecam :geek:

Z połączonych mocy 'płonącego krzyża', 'pętli sznura' i 'podania o zasiłek' na ring wchodzi Kaaapitan Baaaweeełnaaa! Jest super, jest czarny, jest szybki, ma najdłuższą w duście... mobilność jednostki "pieszej" bo aż 6/12. Jego słabościami są najemniczki i miotacze (ogień), psy i pan pułkownik, a wszystko inne ma w coverze. Ale jakby, ma zawsze 66% szans na pokazanie środkowego palca adwersarzom, gdy skończy się ostatni z jego sześciu punktów hp. Czy jednak jest to do końca prawdą? I tak i nie. Gdyż, jeśli, ponieważ jest ostrzeliwany a potem kopany na jedno i drugie rzuca 66% dzięki czemu szansa na jego przeżycie spada do 43%. Już nie jest tak kolorowo (pun intended), nieprawdaż?

W drugim narożniku. Z szerokim słowiańskim uśmiechem. Czerwoni Gwardziści. Jest ich pięciu, ale liczba ich czterdzieści i cztery, a na imię im Legion, bo jest ich wielu, ale tylko do trzeciej. Oprócz tego posiadają takie umiejętności jak bimber oddech, niepranie walonek przez okres lat sześciu i fellatio diabolico (Belzebub Approved). Takie rzeczy jak napieprzanie z pepeszy to byle malodiec w ssu potrafi to nie wliczam. No to do liczb, a tych jest sporo.

I tak. Gdy jest panów pięciu. To szansa na przeżycie jednego i więcej przy sklejeniu miliarda obrażeń wynosi 87%. Szansa na przeżycie dwóch 53%, Trzech i więcej 20%, czterech i więcej - 4 procent, a dla pięciu 3 promile, czyli tyle co Kwaśniewski ma podczas śniadania, a co dla nacji inszej od słowiańskiej jest poziomem śmiertelnym.

Gdy panów jest czterech. Szansa na przeżycie jednego plus to 79%, dwóch plus 40%, trzech plus 10%, czterech 1%.

Gdy panów jest trzech. Szansa na przeżycie jednego plus to 69% (panie się cieszą, dwóch plus 25% (ćwiartka na trzech ;) ) i trzech 4%

Gdy panów jest dwóch. Szansa na przeżycie jednego plus to 55%, dwóch równo 10%

I to na co wszyscy czekaliśmy - jeden ZAWSZE do trzeciej włącznie 33%. Chociażby skały srały, Mojżesz morza rozstąpywał, feministka posłużyła się logiką, Clinton cygaro wypalił, a ja opierdoliłbym trzydziesci kilo kiszonej kapusty. Zawsze.

A teraz ten wall of text pomnóżcie przez tyle razy ile macie oddziałów czerwonej gwardii. Dziękuję za uwagę i mam nadzieję, że nie zanudziłem.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 13:51 przez Panda, łącznie zmieniany 1 raz.
Jołki połki! :twisted:


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość