Mirek kombinuje

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Mirek kombinuje

Postautor: MirAss » 08 paź 2019, 23:02

Kilka pytań, na które może znacie odpowiedź.

Na początek coś prostego:
1. Czy umiejętności Sigrid: Assassin i Berserk działają na pilotowanego Snow Lynxa?

Tu przyda się znajomość angielskiego i czytanie ze zrozumieniem:
2. Trafienie krytyczne Reduced Mobility: "Move and March Move are reduced by half (round down)". Jak rozumieć to zaokrąglenie w dół:
- ruch zostaje zmniejszony do połowy (zaokrąglając w dół): 3/2 = 1,
- ruch zostaje zmniejszony o połowę (zaokrągloną w dół): 3 - 3/2 = 3 - 1 = 2?

Zagadka:
3. Grapple i retaliatory attack: Tina z hieną zaatakowała wręcz oddział A, hiena trafia, oddział A dostaje Stunned. Następnie odział B atakuje wręcz Tinę, hiena znowu trafi. Czy na oddziale B też pojawi się Stunned? Czy Stunned zniknie z oddziału A?

Power Gaming:
4. Z oddziału dowodzenia został tylko medyk. Czy mogę zadeklarować wykonanie akcji leczenia i akcji oficerskiej, licząc na skuteczne uleczenie oficera w pierwszej akcji? Podobnie, czy Tina może zadeklarować atak i egzekucję, jeśli sąsiedni oddział nie ma Stunned, licząc na udany atak hieną?
I have a million ideas. They all point to certain death.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1138
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mirek kombinuje

Postautor: Marek L. » 09 paź 2019, 17:43

Ale po co by były snow lynxowi te umiejki :o masz jasno napisane że benefitem głównym jest expert na działach :!:

Nie wiem co za matematykę tutaj zastosowales ale reduced mobility spowoduje że ruch wyniesie 1 zamiast 3.

Obie jednostki będą wtedy stunned zgodnie z zasadami.

E tam co to za power gaming ;) obie akcje są legalne tylko jest ryzyko że jak się nie uda to dupa
Dust or Bust!

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Mirek kombinuje

Postautor: MirAss » 09 paź 2019, 18:45

Dzięki :)
Jak mech zostanie otoczony spamem piechoty, to każda okazja do zdeptania dodatkowego wroga przy CC by się przydała, nie mówiąc o możliwości precyzyjnego eliminowania tych najbardziej irytujących, ale trudno, nie tym razem. Hiena trzymająca dwa oddziały w pysku - chciałbym to zobaczyć na żywo.
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 470
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Mirek kombinuje

Postautor: JaQbek » 09 paź 2019, 19:55

MirAss pisze:Na początek coś prostego:
1. Czy umiejętności Sigrid: Assassin i Berserk działają na pilotowanego Snow Lynxa?

Obie te umiejki dotyczą walki wręcz i tylko na nożach Sigrid. Na kartach takie umiejki są wyszczególnione do jakich broni są stosowane.

Marek L. pisze:Obie jednostki będą wtedy stunned zgodnie z zasadami.


Nie, tylko B będzie stunowana.
Stun zadany przez grapple działa tylko do momentu kiedy jednostka z tą zdolnością "puści" swoją ofiarę, czyli do najbliższej jej aktywacji.

Podręcznik pisze:GRAPPLE WEAPONS
Jaws, power claws, and pincers grab Targets, limiting their ability to Move or Attack while the
Target Unit is held. If the Target Unit is an Infantry Unit all Soldiers in the Unit are affected.
When a Grapple weapon scores a Hit, place a Stunned token on the Target Unit. While the Unit
has the Stunned token, it may not be assigned a Move or March Move Action and must take its
first Action as a Nothing Action when it is Activated.A Unit with a Stunned token cannot fight,
including fighting back with a Retaliatory Attack if Attacked in Close Combat. Remove the
Stunned token if the Unit with the Grapple Weapon is destroyed or takes any Action other than a
Nothing Action.

A Vehicle with a Grapple Weapon can also perform Engineering Special Actions (see page 145).
Bro, do you even blitz ?

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Mirek kombinuje

Postautor: MirAss » 09 paź 2019, 21:31

Karta Sigrid wygląda tak:
Obrazek
Ja tu nie widzę przypisania Assassin i Berserk do noży, jak dla mnie działają one na wszystkie bronie do walki wręcz tej bohaterki (czyli do broni improwizowanej też). Do noży odnosi się tylko Expert.
Jeżeli retaliatory attack potraktować jak akcję, to Stunned z pierwszego oddziału spadnie, ale oddawanie w walce wręcz nie jest chyba traktowane jako aktywacja oddziału, stąd interpretacja Marka bardziej do mnie przemawia :)
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 470
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Mirek kombinuje

Postautor: JaQbek » 09 paź 2019, 21:49

W sumie racja z tym Assasinem oraz Berserkerem. Po prostu nikt do tej pory nie używał tego w Snow Lynxie który jest jednostką o dużym zasięgu ;)

Nie gmatwajmy bardziej z tym stunnem niż jest:
Tina atakuje oddział A w close combat.
A dostaje Stunna i nie oddaje w close combat.
(opcja nr 1) Oddział A aktywuje się (zakładamy, że nie był aktywowany), traci 1 akcję na zdjęcie Stuna i dalej zostaje druga akcja na cokolwiek.
(opcja nr 2) Oddział A nie aktywuje się. Aktywuje się jakaś inna jednostka nie biorąca udziału w przykładzie.
Następnie Tina zostaje zreaktywowana (lub był koniec tury) i atakuje oddział B.
Oddział B otrzymuje Stuna i nie odpowiada w close combat. Jednocześnie oddział A traci Stunna i w najbliższej aktywacji ma 2 akcje.

Krótko mówiąc - Grapple daje zawsze żeton Stunna ale "ma tylko jeden" więc przekłada go na następny zaatakowany w close combat oddział.
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1138
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Mirek kombinuje

Postautor: Marek L. » 09 paź 2019, 22:49

No super ale ustawiłeś sobie zasady pod swoją interpretację :?
Tu chodzi o to że Tina (nie ważne czy atakowała czy została zaatakowana) zestunowałą hieną oddział A. I teraz oddział B SAM ją atakuje wręcz (co samo w sobie jest marnym pomysłem bo to się skończy tak jak atakowanie psów Marines- zanim zaatakujesz jesteś stunned i grappled i dupa, nie masz ataku) ale założym że też mają first strike. Jeśli otrzymali obrażenia od Hieny to oba oddziały mają stuned bo warunki zdjęcia stuna z oddziału A nie zostały spełnione.
Tina nie była aktywowana
Dust or Bust!

Uther
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 30
Rejestracja: 27 lis 2018, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mirek kombinuje

Postautor: Uther » 10 paź 2019, 00:30

Moze wyjaśnie dokładniej sytuację z Tiną bo chłopaki nie wspomnieli z czego to wszystko wynika - First Strike połaczony z Grapple :)

Szczegółowy scenariusz wyglądałby tak:
Tina atakuje oddział.
Najpierw strzela z pistoletu, potem przechodzimy do Close Combatu. Tina ma First Stike wiec atakuje pierwsza, pies robi swoje czyli grappluje wroga i w efekcie ten ma stuna przez co nie może oddać Tinie (patrz FAQ - Drugi paragraf First Strike).

W swojej aktywacji oddział nie moze zrobic move i marnuje pierwsza akcje zeby zdjac stuna (patrz Grapple, str141 w glownym podreczniku) drugą akcją oddaje.
Oddział deklaruje czy tylko strzela czy strzela i atakuje w cc (co bedzie bardzo głupie). Załózmy dla przykładu drugą opcję.
Oddział strzela i przechodzimy do Close Combat gdzie Tina nadal ma First Strike wiec atakuje pierwsza, a oddział ponownie zostaje Grapplowany i traci swój atak (patrz FAQ - Drugi paragraf First Strike)

Dlatego Tinę, oraz USMC War Dogs trzyma sie z daleka od swoich jednostek :P


Btw
A propo Snow Lynxa to czy przypadkiem "Does not share with unit joined" w pełnych opisach obu umiejętności nie blokuje użycia tego w pojeździe? :)

Graber
Untertoten
Posty: 41
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Mirek kombinuje

Postautor: Graber » 10 paź 2019, 10:29

A to nie jest tak, że oddział w swojej aktywacji nie ma już stuna(ma dwie akcje), bo stun zszedł po zablokowaniu Close Combatu tego oddziału ? :roll:

Chyba, że tu piszesz o dwóch odrębnych sytuacjach ? :D

P.S. Z innej beczki, przypomniało mi się, że jest sposób na ściągnięcie stuna :idea: Gdzieś mi coś świta, że przy rzutach na zrzucenie under fire albo/i supressa schodzą wszystkie żetony, w tym stun ?

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Mirek kombinuje

Postautor: MirAss » 10 paź 2019, 22:03

Myślisz o akcji oficerskiej Rally, strona 158 instrukcji. W skrócie: wybrany oddział rzuca 2 kości i na 2 sukcesach usuwa wszystkie żetony under fire, suppressed i stunned, a na 1 sukcesie, tak jak przy normalnym rzucie przy aktywacji.

Przyjrzałem się temu Stunned i wychodzi na to, że żeton Stunned używany jest do oznaczenia dwóch różnych sytuacji (różnice pogrubione):
1. Stunned z Tesli (instrukcja strona 144) i Stunned z Cheat Death (instrukcja strona 149, aktualizacja w FAQ strona 3):
- żeton wchodzi po obrażeniu od Tesli i po użyciu Cheat Death,
- pierwszą akcją oddziału z żetonem musi być Nothing, następnie usuwasz żeton,
- oddział ze Stunned nie może wykonać walki wręcz (w tym nie oddaje, gdy zostanie zaatakowany wręcz).
2. Stunned z Grapple (instrukcja strona 141):
- żeton wchodzi po trafieniu z Grapple,
- pierwszą akcją oddziału z żetonem musi być Nothing,
- oddział ze Stunned nie może wykonać ruchu, marszu i walki wręcz (w tym nie oddaje, gdy zostanie zaatakowany wręcz),
- usuwasz żeton, gdy odział z grapple zginie albo wykona akcję inną niż Nothing.

Czy umiejętność Execute Sigrid i akcja oficerska Rally działają w obu sytuacjach?
I have a million ideas. They all point to certain death.


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości