Pytania nooba

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
Graber
Untertoten
Posty: 21
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Pytania nooba

Postautor: Graber » 08 lut 2019, 01:57

Cześć, mam kilka pytań, które pewnie wydadzą wam się ,,banalne" ale dziś gram mały turniej, więc przyda mi się wasza pomoc. Jestem noobem, swoją przygodę z dustem zacząłem od nowego roku, a na swoją pierwszą armie wybrałem Rangerów.

1. Camouflage – Przeciwnik posiada snajpera z kamuflażem, zasięg kamuflażu 3, jeszcze niereaktywowany. Obok niego w odległości 2 znajduje się mój oddział, a ja chce go ostrzelać innym oddziałem który znajduje się w zasięgu 6. Czy w takiej sytuacji jest to możliwe ?

2. Kontratak – Atakuje niereaktywowany pojazd przeciwnika z boku, z odległości 3, pojazd ten ma 2 działka na front, które mnie nie widzą, musiałby najpierw się obrócić i zaatakować, czego zrobić nie może. Ale zostaje jeszcze akcja ruchu i tu moje pytanie jeśli nie można wyznaczyć LW to może się ruszyć ?

3. Damage Resilient – Strasznie wkurzająca umiejętność :D działa także podczas walki wręcz ?

4. Smoke Launchers – Mam Bulldoga 2 kwadraty, czy przy odpaleniu tej umiejętności dym znajduję się na pojeździe tzn. wędruje razem z pojazdem czy po prostu znajduje się na polu gdzie został aktywowany ? Jak długo działa, do końca gry, tury ? Ile kwadratów ma ten dym 2 tyle co pojazd czy 4 tj. 1 na pojeździe i np. 3 sąsiadujące z pojazdem ?

5. Spy – Czy przy wykulaniu jednej akcji, muszę rozmieścić jednostkę na planszy czy mogę poczekać do następnej tury na lepszy rzut ? :D

6. Command squad – akcje specjalne jak reaktywacja i przeładowanie należą do akcji Oficera? Mogę ich użyć jednocześnie kosztem 2 akcji? Na akcje reaktywacji rzucam 1 kostką a czy na przeładowaniu też próbuje szczęścia ?

7. Reload – jeśli chodzi o sam pojazd, zużywam 1 akcje i rzucam kostką czy nie muszę rzucać ?

8. Posiadam w mojej kolekcji Rhino, który atakuje tylko w walce wręcz C, statystyki przeciwko piechocie 2/1. Czy podczas ataku przeciwnika w walce wręcz rzucamy zawsze 1 kostką, czy ta broń daje mi do łapy 2 kostki ? :)
Jak już jesteśmy przy Rhino to dopytam o umiejętność Berserk, który posiada też Experta. Pierwszy rzut 2 kostkami i wkulałem frakcyjną i celownik, drugi dodatkowy rzut wykonuje już 1 kostką ?

9. Pluton Rhino – Nie bardzo rozumie jak działa. Kiedy oddział z plutonu (heavy ranger, Rhino albo mech wildfire) zada obrażenia w walce wręcz ale nie zniszczy przeciwnika, mogę w tym samym czasie aktywować inny oddział z plutonu, w odległości max 6, do pomocy w walce wręcz, ale musi on posiadać umiejętność Charge Skill. A jeśli oddział będzie w odległości 3 (jak zwykły ruch heavy ranger) to też mógłbym zaatakować w walce wręcz za pomocą rocket punch ? Czy jedynie oddziały z Charge Skill mogą pomóc w boju ? Czy to też działa podczas ataku wręcz przeciwnika ?

Ostatnie pytania :) nie potrafię się zdecydować czy warto wsadzić za sterami Bulldoga Gregory-ego i Szarika kosztem dodatkowego 10%AP co o tym myślicie ?
Mam też ciężkich Rangerów ale w walce z kolegami tracę od 2 do 3 aktywacji jakieś przemyślenia/podpowiedzi na ten temat ? :D

Z góry dziękuję i Pozdrawiam :)

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1105
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pytania nooba

Postautor: Marek L. » 08 lut 2019, 11:20

Cześć.

No to tak:

1. Nie, tylko oddział w bliskim zasięgu będzie mógł strzelać.
2. W ramach reactive attack jeśli wyrzuci 2 sukcesy za pierwszy może się obrócić (ale nie ruszyć na inne pole) a za drugie strzelać.
3.Yup
4. Dym zostaje tam gdzie został rzucony. Rzucasz go na 4 pola z czego 1 musi być polem pojazdu (muszę też uformować kwadrat 2x2 pola), zostaje do końca następnej tury.
5. Musisz.
6. Doczytaj sobie zasady. Każde z działań w command squadzie to jedna akcja. Reload dotyczy broni z ograniczoną amunicją nie z cechą "reload".
7. Pojazd musi poświęcić jedną akcję na ponowne załadowanie wymienionej broni, rzut kością nie jest potrzebny.
8. Jeśli ktoś ma na tyle fantazji żeby atakować Rhino w walce wręcz to mu odpowiadasz tak jakbyś go w tej walce wręcz atakował. Czyli rzucasz 2 kostkami na expercie i masz też berserka. Expert działa na twój pierwszy rzut i trafienia z niego liczą się do berserkera, ale potem kolejne przerzuty i trafienia dają ci już tylko znaczki frakcyjne.
9. Doczytaj sobie ten pluton. Tu chodzi o to że w zasięgu 6 aktywujesz jedną z wymienionych jednostek, ona podlatuje i dołącza robotę. Możesz użysz szarży nawet z zasięgu 3, po prostu wykonują mniejszy marsz niż na karcie a i tak walą darmowy atak w walcę wręcz.

Ja osobiście nie wystawiam Bulldoga bez Grega, za rzadko trafiam :P Polecam brać parkę i powoli się przebranżawiać na frakcję Grega czyli Desert Scorpions :D I bulldog miło strzela i 10% bonusu zostaje.

Tak z ciekawości to gdzie macie ten turniej ? :)
Dust or Bust!

Graber
Untertoten
Posty: 21
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 09 lut 2019, 15:08

Wielkie dzięki.
Turniejek odbył się u kolegi na chacie w Katowicach było na 4 :D

Graber
Untertoten
Posty: 21
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 01 mar 2019, 08:25

Kolejny zestaw pytań:

1. Spy - czy przy wystawieniu szpiega i ataku przeciwnik może wykonać kontratak ? Nie wiem czy jego wystawienie liczy się jako Move&Attack ?
To samo dotyczy się jednostek z desantem ?

2. Camuflage - kolega uwielbia do mnie strzelić albo wykonać ruch w 1 akcji a w 2 znika znowu w camo można tak ?

3. Atak mierzony - wykonuje atak dystansowy a potem walka wręcz przerzuty są na obu atakach ?

4. Lucky i Fighting Spirit- podobne do pkt3 czy działają na ataki dystansowy a potem na walkę wręcz ?

5. Linie wzroku między przeciwnymi oddziałami przecina zapora pp albo skrzynia amo jednak oddział nie stoi bezpośrednio na jednej z nich czy dostaje covera ?

6. Mechanic- Rzucam 5 kostek za każdą frakcyjną naprawiam 1 rane a jak to jest z naprawianiem critical hit ?

Kolega lubi zadawać pytanie "a w którym miejscu jest tak napisane" więc jak można to prosze o namiary :)

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 321
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Pytania nooba

Postautor: Gothik » 01 mar 2019, 09:59

1. Nie i nie.
2. Można.
3. Przerzuty tylko na jednym rodzaju ataku - albo strzał, albo walka wręcz, do wyboru przed rzutem koścmi.
4. Tak.
5. Nie.
6. Podręcznik str. 130: Critical Hit effects can only be reversed if the Vehicle is repaired. A Makeshift Repair Action that
repairs all remaining Damage on the Vehicle, returning it to its full Damage Track, also clears any
effects from Critical Hits. Alternately a Makeshift Repair Action can be used to remove the effects
of a single Critical Hit without restoring the Vehicles Damage Track.
Dust Archives - https://1drv.ms/f/s!AqaoVyYEuTkXmGLijNNpPYTRzU1D

Maszeruj albo zdychaj!

Graber
Untertoten
Posty: 21
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 01 mar 2019, 10:15

3. i 4. Czyli jak masz skilla jak np. lucky albo inne, to skill działa na atak dystansowy oraz na walkę wręcz w tej samej aktywacji a atak mierzony tylko na jeden rodzaj ataku?
Dobrze zrozumiałem ?

6. Czyli naprawiam pojazd ze wszystkich ran albo rzucam 1 kością i na frakcyjnej eliminuje efekt criticala ?

Gothik
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 321
Rejestracja: 01 mar 2016, 11:47

Re: Pytania nooba

Postautor: Gothik » 01 mar 2019, 21:23

Tak i tak.
Dust Archives - https://1drv.ms/f/s!AqaoVyYEuTkXmGLijNNpPYTRzU1D

Maszeruj albo zdychaj!

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1105
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pytania nooba

Postautor: Marek L. » 02 mar 2019, 09:34

Z tym lucky to się nie rozpędzajcie. To pozwala przerzucić kostki z jednego ataku wybrane.
A nie i z wręcz i z zasięgowego IMO
Dust or Bust!

Graber
Untertoten
Posty: 21
Rejestracja: 26 sty 2019, 09:25
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania nooba

Postautor: Graber » 17 kwie 2019, 19:21

Po ostatnim turnieju w Kato mam do was 2 nowe pytania:
1. Plutonu Rangers.
Pluton ten daje scouta jednostką rangers, czy chodzi tu tylko o piechotę/bohaterów czy meszki takie jak six shooter/barking dog/blackhawk itd.
też dostają scouta ?
A jak to jest z plutonem NDAK który też daje scouty ?
IMO tam nie jest napisane: "INFANTRY UNIT"

2. Spotkałem mnie przyjemność grania z żabami, kolega command squadem używał 2 akcji do leczenia. Z tego co wiem to można wykonać tylko 1 akcje medyka i np. 2ga akcje officerską.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1105
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pytania nooba

Postautor: Marek L. » 17 kwie 2019, 21:21

Zawsze dobrze pytać po turnieju, to pomaga rozwiać wątpliwości ;)

1. Gdyby były mechy RANGERS to można by to próbować tak interpretować - niestety nie ma w związku z czym pluton działa tylko na piechotę (i ewentualnych herosów dołączonych do oddziałów).
Co do NDAK nieprawda, przeczytaj sobie jeszcze raz pluton. Masz napisane jasno - ALL NDAK UNITS.

2. Nie ma nigdzie czegoś takiego. Akcje rozdzielasz jak chcesz, jedyny wyjątek to gdy pierwsza jest oficerska re-aktywacja i wejdzie - wtedy aktywacja natychmiast się kończy i przechodzi na re-aktywowaną jednostkę.
Dust or Bust!


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość