Umiejętności

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 16
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Umiejętności

Postautor: MirAss » 25 mar 2018, 14:13

Mam parę pytań o umiejętności:
1. Angela posiada umiejętność Sniper i Killing Spree. Jak to dokładnie działa? Snajper przed atakiem wybiera cel. Czy dodatkowe trafienia z Killing Spree trafiają z ten sam cel (silniejszy atak pozwalający załatwiać bohaterów i przebić Damage Resilient), czy każde dodatkowe trafienie mogę przypisać do innego celu, jakbym posiadał snajperski karabin maszynowy :twisted:
2. Bohater z Charge (darmowa walka wręcz po marszu) dołączony jest do oddziału bez tej umiejętności. Po ruchu, w wyniku udanej reakcji snajperów przeciwnika, bohater ginie. Jeżeli dobrze rozumiem, to skoro straciłem szarżę, to nie mogę już wykonać walki wręcz i kończę aktywację po marszu? Podobnie będzie z utratą Move and Fire - strzał przepadnie?
3. W jakiej kolejności przydzielać obrażenia z walki wręcz, w której atakował bohater z Assassin (może wybrać komu przypisać trafienia) i oddział bez tej umiejętności? Najpierw atakujący za Assasina, potem obrońca za pozostałe, czy może odwrotnie?
4. Mindless daje Immune to Suppression - czy po ataku dostaję żeton Under Fire/Suppressed, ale przy aktywacji je ignoruję, czy może w ogóle nie dostaję żetonów (ma to znaczenie, gdy oddział Mindless zginie, a był dołączony do niego bohater).
5. Z Move and Fire można korzystać na dwa sposoby:
a) przed/po marszu dostajemy darmowy strzał bronią zasięgową - tu jest wszystko jasne,
b) przed/po mierzonym ataku bronią zasięgową dostajemy darmowy ruch - czy tu atak musi być wykonany tylko bronią zasięgową, czy może być połączony z walką wręcz?
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 440
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Umiejętności

Postautor: JaQbek » 25 mar 2018, 14:43

1. Możesz każde kolejne trafienie przypisać do kolejnego celu

2. Utrata bohatera = utrata zdolności, analogicznie jeśli oddział posiadający jakąś zdolność zginie to bohater sam nie skorzysta z niej.

3. Najlepiej wykonać osobne rzuty za bohatera z Assasin, a potem za oddział. Oczywiście rzucając za bohatera można poszczególne kostki przydzielać w poszczególne figurki

4. Nie wiem :(

5. Zasady mówią jasno - tylko Ranged Weapons
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1018
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Umiejętności

Postautor: Marek L. » 25 mar 2018, 20:00

2. Pytanie odnosiło się do utraty bohatera w reakcji - atak jest wykonywany normalnie bo liczy się stan "z początku" aktywacji całości. Tak samo jak uzyskanie przygwożdżenia nie spowodowałoby utraty możliwości walki wręcz.
4. Zupełnie ignorujesz otrzymywanie żetonów.
Dust or Bust!

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 16
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Umiejętności

Postautor: MirAss » 18 kwie 2018, 19:56

Odpowiedź na 1. jest miłym zaskoczeniem, o 5. będę musiał pamiętać, a z 4. tak właśnie grałem. Z 2. wynika, że utrata umiejętności (karty) następuję na samym końcu aktywacji. Co do 3. to wychodzi na to, że Assassin wybiera cel przed rzutem. Dzięki za pomoc.
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 440
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Umiejętności

Postautor: JaQbek » 19 kwie 2018, 18:33

MirAss pisze:Z 2. wynika, że utrata umiejętności (karty) następuję na samym końcu aktywacji.


Generalnie zasady mówią, że ostatni pkt. to przydzielenie ran i usunięcie martwych jednostek z pola, co za tym idzie również kart.
Bro, do you even blitz ?

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 16
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Umiejętności

Postautor: MirAss » 08 cze 2018, 20:24

Kolejne pytania o umiejętności:
6. First Strike vs Cheat Death: czy tak to wygląda (zakładając, że atak się udał, ale obrońca i tak to wszystko przeżył): strzał > unik, rzut na cheat death > walka wręcz first strike > rzut na cheat death > zwykła walka wręcz (atakujący i obrońca) > rzut na cheat death > stunned? Czy może stunned wchodzi po pierwszym udanym cheat death i obrońca dalej już nie walczy wręcz?

I coś z plutonów Blutkreuz:
7. Czy Laser Grenadier Command Squad dołączony jako support do plutonu Sigrid korzysta z bonusu tego plutonu?
8. Pluton Franka - od którego pola liczona jest odległość 3 do siania terroru: od jednostki atakującej, od pola atakowanego, od każdego pola zajmowanego przez cel (Large/Huge Vehicle)?
I have a million ideas. They all point to certain death.

Seneszal
Ochotnik
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2016, 08:27

Re: Umiejętności

Postautor: Seneszal » 09 cze 2018, 12:50

Ad 7. Tak. To w końcu laser grenadiers.
Ad 8. Wg logicznie byłoby że liczymy od celu

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 440
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Umiejętności

Postautor: JaQbek » 09 cze 2018, 15:09

MirAss pisze:Kolejne pytania o umiejętności:
6. First Strike vs Cheat Death: czy tak to wygląda (zakładając, że atak się udał, ale obrońca i tak to wszystko przeżył): strzał > unik, rzut na cheat death > walka wręcz first strike > rzut na cheat death > zwykła walka wręcz (atakujący i obrońca) > rzut na cheat death > stunned? Czy może stunned wchodzi po pierwszym udanym cheat death i obrońca dalej już nie walczy wręcz?


Rzut na Cheat Death jest tylko wtedy gdy punkty życia bohatera zejdą do 0. Więc zakładając, że obrońca przeżył, to nie rzuca.
Druga sprawa to, że kolejność będzie taka:
Strzelanie -> rozstrzygnięcie osłon i rzutów na obronę -> przydzielenie ran (jeśli bohater ginie to - Cheat Death) -> walka wręcz -> przydzielenie ran (jeśli bohater przeżył strzelaninę normalnie lub przy pomocy CD, ale po walce wręcz zginął to wykonujemy kolejny rzut na Cheat Death) -> zdjęcie poległych.
First Strike lub jego brak nie ma tutaj większego znaczenia, gdyż jeśli nasz bohater padnie po First Strike to nie odda w walce wręcz, jeśli przeżył to odda. Jeśli nie przeżył w żadnych wypadku to rzuca RAZ kością na CD. To jest cały czas faza Close Combat, a First Strike daje tylko mały bonus, nie dzieli tej fazy na dwie osobne (z Firstem i bez).
Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem :)
Bro, do you even blitz ?

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 16
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Umiejętności

Postautor: MirAss » 09 cze 2018, 19:39

Dzięki Seneszal za potwierdzenie i JaQbek za wyjaśnienie. Pisząc, że obrońca przeżył, miałem na myśli, że zginął od ataku, ale przeżył CD :?
I have a million ideas. They all point to certain death.


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości