Umiejętności

Pytania oraz dyskusja na temat Tactics i jego zasad.
MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 12
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Umiejętności

Postautor: MirAss » 25 mar 2018, 14:13

Mam parę pytań o umiejętności:
1. Angela posiada umiejętność Sniper i Killing Spree. Jak to dokładnie działa? Snajper przed atakiem wybiera cel. Czy dodatkowe trafienia z Killing Spree trafiają z ten sam cel (silniejszy atak pozwalający załatwiać bohaterów i przebić Damage Resilient), czy każde dodatkowe trafienie mogę przypisać do innego celu, jakbym posiadał snajperski karabin maszynowy :twisted:
2. Bohater z Charge (darmowa walka wręcz po marszu) dołączony jest do oddziału bez tej umiejętności. Po ruchu, w wyniku udanej reakcji snajperów przeciwnika, bohater ginie. Jeżeli dobrze rozumiem, to skoro straciłem szarżę, to nie mogę już wykonać walki wręcz i kończę aktywację po marszu? Podobnie będzie z utratą Move and Fire - strzał przepadnie?
3. W jakiej kolejności przydzielać obrażenia z walki wręcz, w której atakował bohater z Assassin (może wybrać komu przypisać trafienia) i oddział bez tej umiejętności? Najpierw atakujący za Assasina, potem obrońca za pozostałe, czy może odwrotnie?
4. Mindless daje Immune to Suppression - czy po ataku dostaję żeton Under Fire/Suppressed, ale przy aktywacji je ignoruję, czy może w ogóle nie dostaję żetonów (ma to znaczenie, gdy oddział Mindless zginie, a był dołączony do niego bohater).
5. Z Move and Fire można korzystać na dwa sposoby:
a) przed/po marszu dostajemy darmowy strzał bronią zasięgową - tu jest wszystko jasne,
b) przed/po mierzonym ataku bronią zasięgową dostajemy darmowy ruch - czy tu atak musi być wykonany tylko bronią zasięgową, czy może być połączony z walką wręcz?
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 412
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Umiejętności

Postautor: JaQbek » 25 mar 2018, 14:43

1. Możesz każde kolejne trafienie przypisać do kolejnego celu

2. Utrata bohatera = utrata zdolności, analogicznie jeśli oddział posiadający jakąś zdolność zginie to bohater sam nie skorzysta z niej.

3. Najlepiej wykonać osobne rzuty za bohatera z Assasin, a potem za oddział. Oczywiście rzucając za bohatera można poszczególne kostki przydzielać w poszczególne figurki

4. Nie wiem :(

5. Zasady mówią jasno - tylko Ranged Weapons
Bro, do you even blitz ?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 957
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Umiejętności

Postautor: Marek L. » 25 mar 2018, 20:00

2. Pytanie odnosiło się do utraty bohatera w reakcji - atak jest wykonywany normalnie bo liczy się stan "z początku" aktywacji całości. Tak samo jak uzyskanie przygwożdżenia nie spowodowałoby utraty możliwości walki wręcz.
4. Zupełnie ignorujesz otrzymywanie żetonów.
Dust or Bust!

MirAss
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 12
Rejestracja: 15 kwie 2016, 00:09

Re: Umiejętności

Postautor: MirAss » 18 kwie 2018, 19:56

Odpowiedź na 1. jest miłym zaskoczeniem, o 5. będę musiał pamiętać, a z 4. tak właśnie grałem. Z 2. wynika, że utrata umiejętności (karty) następuję na samym końcu aktywacji. Co do 3. to wychodzi na to, że Assassin wybiera cel przed rzutem. Dzięki za pomoc.
I have a million ideas. They all point to certain death.

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 412
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Umiejętności

Postautor: JaQbek » 19 kwie 2018, 18:33

MirAss pisze:Z 2. wynika, że utrata umiejętności (karty) następuję na samym końcu aktywacji.


Generalnie zasady mówią, że ostatni pkt. to przydzielenie ran i usunięcie martwych jednostek z pola, co za tym idzie również kart.
Bro, do you even blitz ?


Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość