Wieczór dla dwóch. Porady.

Zapytaj innych o radę lub podziel się z innymi twoim przepisem na świetnie wyglądający model!
Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1209
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Marek L. » 10 lut 2020, 08:36

1) Dodajesz dowolne jednostki do plutony - te co spełniają warunek opisany w umiejce normalnie korzystają - nie ma limitów.
2) Nie wiem co działo się na turnieju w śląsku ale zasady są jasne. Wszystkie jednostki w zasięgu 2 albo jedna przez radio. Jak grali inaczej to grali źle.
3) Zajrzyj do FAQ, tam coś było o tym i na pewno nie można robić tego z helikopterów bo były dziwne comba. Z pojazdów tak z marszu to nie jestem pewien.
Dust or Bust!

Zdefiony
Untertoten
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2019, 13:47

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Zdefiony » 12 lut 2020, 18:34

Ehhh jak Ty nie jesteś pewien to kto?
Nie no rozumiem ale myślę że to dość ważna kwestia bo wtedy taki lekki pojazd nabiera innej mocy i sprawności. Jak mam opcję że podjeżdżam (w marszu czyli range 5 kawał drogi) pod uszkodzoną maszynę chowam się za nią i w kolejnej aktywacji czyli aktywując pasażera (command squad) wykonuję sobie z wnętrza naprawy z przerzutem. Jak dla mnie bajka.
I chciałbym wiedzieć że tak się da :)) O takiej akcji z helikoptera nie myślę.

Ok kolejny temat to Koshka i jej pluton. To że można tylko trzy sztuki wysadzić to już wiem.
Kilka pytań:
Jedna akcja zawsze stracona i to nie podlega wątpliwości.
1) Kiedy Koshka rzuca na 3 akcję? Przed wyznaczeniem punktu lądowania czy po?
Bardzo to istotne z punktu widzenia wyboru w/w punktu. Wg mnie to powinno być tak że:
Oświadczam że będę wystawiał Koshkę z Grandmą z powietrza. I wtedy rzucam kostką żeby sprawdzić czy ma 3 akcję czy nie. I po tym rzucie pokazuję palcem gdzie będzie lądować. Gdybym wychodził z krawędzi map najpierw bym rzucał a potem pokazywał skąd zaczynam.

2) Czy jeśli Koshka wyrzuci że zemdlała i w pierwszej aktywacji nie ma żadnych normalnych akcji, a ma 3 akcję to ją wykonuje czy nie?

3) I ostatnie już dotyczące całego plutonu. Czy biorąc pod uwagę że wyrzucenie dymu nie wymaga wydania akcji można go postawić pojazdem który "zemdlał" i nie ma żadnych akcji?

4) I ostatnie ostatnie. Czy pojazd który "zemdlał" może być aktywowany oficerskim rozkazem. Myślę że tak ale wolę zapytać.

Z góry dziękuję za cierpliwość.

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1209
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wieczór dla dwóch. Porady.

Postautor: Marek L. » 14 lut 2020, 10:18

Da się, zajrzyj do FAQ tam jest ostatecznie sprawa wyjaśniona tak jak pisałem wcześniej.
Chłopaki to w tym tygodniu w Warszawie przerabiali.
Co do pozostałych pytań - wy chłopaki czytacie podręcznik czy tak się kłócicie i potem pytacie na forum ? :D Bo to jest wszystko bardzo ładnie opisane w zasadach Ace Pilot i Airborne.

Zawsze przed aktywacją (czyli przed wyborem miejsca lądowania) rzucasz na 3 akcję. Niezależnie od tego po 1 akcji nothing rzucasz czy będziesz miał drugą. Jeśli pierwszy rzut się udał a drugi nie możesz spokojnie wykonać sobie 3 akcję z Koshki.
Nigdzie w zasadach nie ma nic co by powstrzymywało jednostkę airborne przed reaktywacją jej.
Dust or Bust!


Wróć do „Poradniki i dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość