Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Informacje o wszystkich turniejach w których pojawia się DUST, zarówno tych oficjalnych jak i nieoficjalnych.
Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Marek L. » 30 sty 2018, 10:11

Pora zmierzyć się o ostatnią dostępna turniejową Emmę!
Prosiliście o turniej więc oto i ON! :)

Lokacja:Klub gier bitewnych "Dragon"
Aleja Krakowska 110/114 (Instytut Lotnictwa), Warszawa
Termin: 17 luty 2018

Koszt uczestnictwa w turnieju 15 PLN. Poza Emmą do zdobycia będzie mech najemniczy i mała niespodzianka dla trzeciego gracza. Ponadto wśród wszystkich uczestników rozlosujemy duży box Falke/Moskito ;)

Zasady ogólne:
Gracz który wygrał "rozstawianie elementów osłony" przed wyłożeniem pierwszego takiego elementu na planszę decyduje z której strefy rozstawienia chce wchodzić na planszę.
Wszystkie bitwy trwają półtorej godziny lub 8 rund. Jeśli nikt nie wygra przez realizację celu. Wygrać scenariusz można realizując cel na koniec 3 lub dowolnej kolejnej rundy.
Jednostki naziemne przeciwnika w zasięgu 1 negują zajęcie punktu.
W obu scenariuszach używamy 4 skrzynek i 2 przeszkód przeciwpancernych które gracze mogą rozmieszczać dowolnie na planszy. Wyjątkiem od zasad można rozmieszczać skrzynie w budynkach (nie dają one jednak żadnych dodatkowych osłon jednostkom w budynku i na skrzyni) - ma to zastosowanie w drugim scenariuszu.

Gracz powinien mieć przygotowaną jedną rozpiskę turniejową na 75 punktów. 57 punktów frakcji wymagane w celu otrzymania 7 punktowego bonusu frakcyjnego.

Bonus dla w pełni pomalowanych armii:
Gracze którzy wystawią w pełni pomalowane armie otrzymają bonus. Użycie takiej armii w turnieju da im dwa razy większą szansę na wylosowanie nagrody w końcowej loterii oraz 10% rabat na kolejne zakupy w Warfactory.

Na koniec posta wkleiłem obowiązujące na turnieju zasady dodatkowe i tłumaczenie najważniejszych z FAQ. W ramach testów przed mistrzostwami EU lekkie baty dostał pluton zrzutowy KV-47.

Scenariusz 1 - Rozbicie tyłów.
W tym scenariuszu należy na koniec rundy 3 lub kolejnej zająć punkt na tyłach przeciwnika (punkt "na ukos" od waszej strefy rozstawienia).

Obrazek

Scenariusz 2 - Walka o osłonę.
Gracze mogą rozstawiać elementy osłon TYLKO na macie na której rozstawia się ich przeciwnik. W celu odniesienia zwycięstwa w tym scenariuszu należy zająć 4 lub więcej elementów osłon (skrzyń bądź przeszkód przeciwpancernych).

Obrazek

- Jednostki Superhuman nie mogą być używane w armiach turniejowych.
- Herosa blokowego Erwin Rommel można używać tak jakby był bohaterem frakcji NDAK.
- Frakcja Brytyjskich Komandosów może być używana tak samo jakby składała się z jednostek alianckich (heros Action Jackson i 2 jednostki komandosów fazerowych).
- Z wnętrza pojazdów nie można prowadzić ognia bronią typu flame/flame burst.
- Reactive Attack może zostać wykonany po pierwszej lub drugiej akcji jednostki wroga jeśli ta wykonuje trzy akcje.
- W armii mogą znajdować się maksymalnie dwie jednostki latające transportujące piechotę lub mechy.
- Nie jest dozwolone używanie umiejętności mechanika lub medyka ze środka pojazdu na zewnątrz (wymagane jest opuszczenie pojazdu).
- W armii można posiadać maksymalnie 3 takie same pojazdy.
-Pluton zrzutowy KV-47 pozwala na zrzucenie maksymalnie 3 maszyn (nadal należy spełniać wymagania plutonu dotyczące typów i ilości jednostek).

Wyciąg kluczowych zasad z FAQ:
- W celu użycia radia oficer musi znajdować się w pojeździe bądź być dołączony do oddziału dowodzenia - dołączenie go do oddziału zwykłej piechoty z radiem nie pozwala na używanie akcji oficerskich powyżej zasięgu 2. Herosi-oficerowie klasy 3 i 4 posiadają radio wbudowane w pancerz.
- Pole ostrzeliwane z artylerii musi posiadać kropkę. LOS z punktu ostrzału decyduje o posiadaniu osłony przez cele.
- Możliwość prowadzenia ognia z pojazdu latającego przez pasażerów uzależniona jest od rodzaju uniku jaki obecnie on stosuje. W przypadku dużych turbulencji w wyniku uników na znakach frakcyjnych i tarczach nie jest dozwolone prowadzenie ognia ze środka helikoptera.
-Jeśli broń obszarowa trafia pole z herosem i pojazdem należy wybrać czy atakujemy herosa czy pojazd.
- Jeśli pojazd posiadał trafienie krytyczne "on fire" jego wrak będzie zadawał piechocie obrażenia jak miotacz płomieni przy poruszaniu się przez/na/z niego.
- W jednej akcji ataku można przyznać tylko jedno obrażenie krytyczne.
- Umiejętność "Taktyka Obronna" daje jednostce "Odporność Na Obrażenia" nawet w momencie gdy trafiana jest bronią ignorującą osłonę.
- Komisarz Poon traktowany jest jako bohater -w związku z tym nie może być przyłączony do oddziału z innymi bohaterami.
Dust or Bust!

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Marek L. » 02 lut 2018, 09:59

Po konsultacjach społecznych zwiększono liczbę mechów zrzucanych z plutonu KV-47 do trzech.
Dust or Bust!

Kapitan Moralność
Untertoten
Posty: 84
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:24

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Kapitan Moralność » 04 lut 2018, 11:59

Panie organizatorzu, jaka jest forma zapisów?

Marek L.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 lut 2016, 17:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Marek L. » 05 lut 2018, 11:30

Ano właśnie - otwieramy zapisy.
Bardzo proszę zainteresowanych uczestnictwem w turnieju o wpłatę 15 PLN na konto - 96 1560 0013 2366 3369 6000 0002 celem rejestracji zgłoszenia. Macie czas do 12.02 - dzięki temu będzie można ocenić liczbę chętnych i przygotować potrzebną ilość stołów.
Dust or Bust!

Kapitan Moralność
Untertoten
Posty: 84
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:24

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Kapitan Moralność » 05 lut 2018, 16:43

Wysłane. Nie krzyknę wojna bo lubię grać 100% wyluzowany, jak zawsze.

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 427
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Xzanu » 06 lut 2018, 13:06

Obrazek
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

OLA
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 19
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: OLA » 15 lut 2018, 15:12

"Jednostki naziemne przeciwnika w zasięgu 1 negują zajęcie punktu"
zasięg jeden - ok, ale czy musi tez być widoczność, żeby blokować cel?
Chodzi mi o sytuacje w scenariuszu nr 2, gdy skrzynka stoi np. obok ściany budynku w której jest wroga jednostka.

Tak z ciekawości, czy można niszczyć skrzynki w scenariuszu 2? :D

Xzanu
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 427
Rejestracja: 05 sty 2017, 18:49
Kontaktowanie:

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: Xzanu » 15 lut 2018, 16:33

Chyba nie ma znaczenia czy jest linia wzroku czy nie. Wroga jednostka w zasięgu 1 od celu blokuje przejęcie.

Kiedyś można było niszczyć, ale teraz już chyba nie.
Wóda, Dust i Heavy Metal
- TAK, myślałem o malowaniu AERO -

JaQbek
Awatar użytkownika
Marine
Posty: 436
Rejestracja: 28 lut 2016, 21:22

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: JaQbek » 15 lut 2018, 17:43

OLA pisze:Tak z ciekawości, czy można niszczyć skrzynki w scenariuszu 2? :D


Każdy pojazd wkraczając na pole ze skrzynką może zdecydować czy ją rozdeptuje czy pozostawia na polu.
Bro, do you even blitz ?

OLA
Awatar użytkownika
Untertoten
Posty: 19
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turniej "O ostatnią Emmę" Dust 1947

Postautor: OLA » 15 lut 2018, 22:48

no tak, tylko w scenariuszu 2 skrzynie są celami i się zastanawiam czy to coś zmienia
czy jeżeli zniszczę skrzynię, która jest celem to to miejsce już nie jest celem czy nadal jest celem, ale bez osłony?


Wróć do „Turnieje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość