Miasto zwierograd. Perła związku Sowieckiego. obecnie zbombardowane i zrujnowane przez trzy bloki walczące o kontrolę nad tym niegdyś pieknym miastem.
Kto w roku 1947 przejmie kontrolę nad tym ważnym miastem portowym i utrzyma kontrolę nad Morzem Kaspijskim oraz polami naftowymi znajdującymi się niedaleko ?
Który blok zawiesi swoją flagę na ratuszu i ogłosi zwycięstwo ? Może właśnie Twoja strona konfliktu zdobędzie miasto, chwałę, awanse i medale.
Bitwa o Zwierograd 1947 - kampania dla każdego gracza mająca na celu opanowanie miasta Zwierograd.
Armie / Frakcje
Każdy gracz na początku deklaruje jaką armią chce grać (Alianci, Oś, SSU) i gra nią już do końca Operacji.
W każdej bitwie może wystawić różne frakcje, plutony, kombosy zgodne z podręcznikiem Dust 1947.
Kolory armii to:
Axis - szary - sztab na obszarze Lotnisko
Alianci - zielony - sztab na obszarze Pomnik
SSU - czerwony - sztab na obszarze Sztab ZSS
Bitwy rozgrywamy na 125 - 200 punktów.
Mapa
Obszar Zwierogradu został podzielony na sektory o które będziecie walczyć.
O każdy sektor można walczyć maksymalnie 2 razy w ciągu jednego tygodnia.
Sektory można zajmować tylko takie, które sąsiadują ze swoim terytorium. Wyjątkiem są sektory neutralne - te zajmuje kto pierwszy ten lepszy.
Sektory dzielą się na:
- zwykłe - brak koloru;
Celem jest wyeliminowanie wszystkich sił wroga. Jeśli do 8 tury nie uda się wypełnić celu wtedy liczone są punkty za armie.
- Tereny zielone - ponad 50% mapy musi być wypełnione drzewami / bagnami / lasami,
celem jest zajęcie celów oraz zdobywanie za nie punktów -> 1 punkt za każdy zajęty cel na turę, wygrywa gracz z większą ilością punktów na koniec 8 tury;
- Tereny szare (industrialne) - ponad 50% mapy musi być wypełnione budynkami / drogami / ruinami / gruzami;
Celem jest utrzymanie większej ilości budynków niż przeciwnik. Zalecane jest granie z minimum 4 budynkami z zestawów startowych lub plastikowych 3D.
Jeśli do 8 tury nie uda się wypełnić celu wtedy liczone są punkty za armie.
- Tereny żółte (specjalne) - mapy specjalnie przygotowane i stałe dla tych terenów.
Co więcej, takie tereny są ważne ze strategicznego punktu widzenia.
Takie tereny muszą być zdobyte ogromnymi siłami, dlatego potrzeba na nich 200 pt. na stronę lub więcej.
Gracze mogą rozgrywać je drużynowo - 2 vs 2 (gracze aktywują się na zmianę np. 1 gracz Osi, 1 gracz SSU, 2 gracz Osi, 2 gracz SSU itd.)
lub 2 vs 1 (wtedy gra jest taka sama jak 1 vs 1 z tym, że aktywacje są takie same np. 1 gracz Osi, 1 gracz SSU, 2 gracz Osi, 1 gracz SSU)
W grach drużynowych dowodzenia działają na jednostki sojusznika, sojusznicy NIE mogą mieć tego samego bohatera w swoich rozpiskach. Rozpiski mogą ustalać razem i jest to nawet wskazane.
Tereny bez koloru to tereny neutralne. Zdobycie takich terenów jest takie same jak każdego innego. W przypadku gdy ktoś zadeklaruje atak na taki teren i przez tydzień nie znajdzie się obrońca to teren zostaje zajęty przez atakującego.
Tereny przed bitwą przygotowują gracze biorący udział w bitwie o dany teren i to od nich zależy układ mapy.
Muszą także spełniać wyżej wymienione warunki sektora, jeśli takie występują.
Preferowana wielkość to 2 maty, ale gracze mogą umówić się na więcej mat (ale nie mniej).
Sztaby
Każda strona konfliktu ma swój Sztab. Zajęcie Sztabu przez siły nieprzyjaciela oznacza, że nie może prowadzić żadnych ataków na sektory miasta oprócz sektora ze swoim Sztabem. Odzyskanie tej lokacji jest wtedy najwyższym priorytetem. W pozostałych sektorach można prowadzić tylko obronę.
Sztaby tak jak tereny żółte wymagają armii na 200 pt.
Strona, która broni się w swoim sztabie ma dodatkowo do dyspozycji 2 fortyfikacje - 1 bunkier i 1 punkt umocniony (bunkier bez dachu) z czego w jednym z nich może postawić pojedynczą broń swojej frakcji (np. bunkier z działem Tesli dla ZSS, zgodnie z kartami jednostek).
Fortyfikacje rozstawiane są na drugim polu od krawędzi obrońcy (tak aby można było wejść piechotą przez drzwi do środka)
Fortyfikacje nie wliczają się do kosztu 200 pt. (nie ma łatwo, to w końcu Sztab!)
Sztab zostaje zajęty gdy obrońcy zostaną wybici do nogi.
Punktacja
Wygrana - 3pt.
Remis - 2pt.
Przegrana - 1pt.
Każdy gracz biorący udział w Operacji będzie miał zliczane punkty i publikowane w tygodniowym rankingu.
Wyniki bitew w wątku

Deklaracja bitwy
Gracze wybierają sektor najbliższy linii frontu i umawiają sie, ze będą o niego walczyć.
Po indywidualnym ustaleniu miejsca i czasu piszą post w odpowiednim wątku, a nastepnie po zakończeniu bitwy jej rezultat. Liczą się tylko bitwy, które faktycznie odbyły się. Mile widziane są fotorelacje.
Warunki końcowe
Mapa jest aktualizowana co tydzień w niedzielę. Wtedy robię podsumowanie bitew oraz zdobytych sektorów.
Zdobycie miasta przez jedną ze stron następuje gdy będzie posiadać znaczącą większość sektorów. Zostanie wyłoniony najlepszy gracz. Ta sekcja będzie uzupełniona w związku z rozwojem kampanii. Nie martwcie się, tak szybko i łatwo nie pójdzie

Dla najlepszego gracza przewidziane są złote kalesony, ale kto wie... być może będzie je można wymienić na coś użytecznego

W tym wątku pojawią się także mapy specjalne.
Zapraszam do udziału, komentowania oraz wyrażania opinii

Zwierograd czeka właśnie Ciebie !